Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
27. 06. 2013 16:54
Nejdřív jsem uvažoval, že sebou vezmu pomocníka jménem WIF ale vzhledem ke složitější manipulaci a přicmrndávání do nádrže asi zůstane doma nechci páchnout a vzhledem k tomu, že jsem to nikdy neřešil tak se radši budu soustředit na to co do nádrže lejusmoking smiley
Re: auto
27. 06. 2013 18:17
jirkaa napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ajax napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tak nám přibylo další auto do rodiny. Je to
> první
> > osobní nafták.
>
> To máš odvahu, vzhledem k tomu, že to auto je
> staré min. 13 let. Já jsem se loni zbavil 306 a
> frantíka bych už nebral, ale i tak přeji hodně
> šťastných kilometrů.

Auto si koupil syn do práce. R.V. 1990. Klasická nafta 2.1 L Najeto poctivých 151000km. Bylo to dědictví po rodičích. Servisováno v Pežotu. Posledních 5 let to stálo jenom v garáži.Samozřejmě že čas ukáže jaká to byla volba.
avatar Re: auto
27. 06. 2013 18:40
Pokud někde nezačne hnít kastle (torpédo nebo u zadní nápravy) nebo zlobit elektrika, tak ten motor je držák (nedávat čočku za studena a neuvařit). Jelikož je to 1990, tak bych si ohlídal palivovou soustavu vs. biopaliva (MEŘO)... v té době se ještě výhradně nepoužívala "gumová" těsnění odolná biosajrajtům... kdyžtak to obnáší přetěsnit čerpadlo, vyměnit hadice a přepady...
Pro syna super kočár thumbs up smiley ... velké bezpečné auto s nízkou spotřebou a bez zbytečných "kurvítek"..
Mnoho šťastných tkm
avatar Re: auto
27. 06. 2013 19:03
Chtěl bych se zeptat zkušenějších z Vás, jestli máte nějaké zkušenosti s TDI CR 125 kW (cega)? Uvažuji o Octavii RS.

díky
kik
Re: auto
27. 06. 2013 20:50
Byl jsem v Chorvatsku 3x s boxem na strese - 2x to bylo s Favoritem a jednou s Felicii - a pokud box dobre pridelas tak ti to akorat zvysi spotrebu. Favorit byl 135 - linejsi motor - ale tech dalnicnich 130 km/hod dokazal na rovine udrzet.
Zadny vrasky bych si z boxu na strese nedelal.
Re: auto
28. 06. 2013 08:55
Taková malá úvaha. Po ujetí necelých 1300 km se mi rozcházel počet ujetých km v palubním kompu oproti navi asi o 80km. Předpokládám, že navi ukazuje přesně, takže autí ukázalo více. Tím pádem se rozchází i průměrná spotřeba a další infa, co palubní komp ukáže. Vychází to i z toho, že tacho ukazuje rychlost o cca 5-10% vyšší než skutečnost. Na letošní cestě do a z HR to je 160km. Po ujetí půl mega to dělá už 30tis.km.
avatar Re: auto
28. 06. 2013 09:50
Si spočítej kolik dělá sjetí dezénu o 5mm, tzn. 1cm na průměru kola... to dělá 3,14cm na jedno otočení kola...atd.
Mimochodem, spotřebu paliva řj neprovádí přímým měřením objemu, ale počítá to např. z doby vstřiku, definované hustoty a závislosti na teplotě paliva... proto spotřeba "kecá" nejvíce u powerboxů (oblbují teplotu nafty) a čipů (málokterý úpravce to koriguje)
Re: auto
07. 07. 2013 21:26
smiling smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kubajs (07. 07. 2013 21:28).
avatar Re: auto
08. 07. 2013 21:56
pánové,při jízdě 120,130 se mi třese volant,čím to může být,tipuju na špatně vyvážené kola. Co vy na to? Zítra do servisu a příští pátek směr HR.
Re: auto
08. 07. 2013 22:01
kure napsal(a):
-------------------------------------------------------
> pánové,při jízdě 120,130 se mi třese volant,čím to
> může být,tipuju na špatně vyvážené kola. Co vy na
> to? Zítra do servisu a příští pátek směr HR.

Vyvazenie kolesa, zle gumy z vyroby a este mnoho dalsich veci. Ale zacal by som s vyvazovanim.
avatar Re: auto
08. 07. 2013 22:09
kure napsal(a):
-------------------------------------------------------
> pánové,při jízdě 120,130 se mi třese volant,čím to
> může být,tipuju na špatně vyvážené kola. Co vy na
> to? Zítra do servisu a příští pátek směr HR.

Přesně jak píšeš stejný problém a dnes v pneuservise doufám vyřešen (ještě jsem to netestoval ale minule to pomohlo)
Dnes 30gramu nevyváženo
Re: auto
09. 07. 2013 09:08
Doporučuji před každou sezónou ( tzn. před zimou a na jaře) nechat kola vždy vyvážit. Pokaždé potřebují třeba i malé převážení a zbytečně neničíš zavěšení kol. Alespoň tak to dělám já.
Re: auto
09. 07. 2013 11:00
Karel M To je pravda,dělám to už několik let.
smileys with beer
avatar Re: auto
09. 07. 2013 11:19
... zajeď si tam po tisíci kilometrech a také bude co dovažovat grinning smiley
Re: auto
09. 07. 2013 11:48
Možná do 5 gramů, ale určitě to nebude 30g.
avatar Re: auto
09. 07. 2013 11:56
Karel M. bylo to 30g a do 100km/h to nedělalo nic.
5g to je jako kamínek zapadlý do vzorku pneu.
avatar Re: auto
09. 07. 2013 12:29
Když půjdeme do důsledku, tak jsou běžně technologie pro vyvažování na ose grinning smiley

Mnoho pneuservisů má nastaveno, že do 5g již vyvažovačka ukazuje tu magickou "0".
Okolo těch 100-130 se také projevují vnitřní klouby, kdyby někomu nepomohlo to vyvážení....
avatar Re: auto
09. 07. 2013 12:38
no tak dnes jsem byl v servisu vyvážit kola a jel hned vyzkoušet na dálnici a ejhle je to zlepšení,ale není to na 100%....volant stále vybruje..sice ne tak moc..tak už nevím.
avatar Re: auto
09. 07. 2013 12:50
kolik to má najeto, jak jsou starý gumy a jaká je servisní historie na přední nápravě?

_______________________________________________________
avatar Re: auto
09. 07. 2013 14:17
kure... co to je za auto?
Dezén máš symetrický nebo asymetrický (šipka rotace)? Zkoušeli jste přehodit zadek / předek?
avatar Re: auto
09. 07. 2013 14:39
ono taky záleží na kalibraci vyvažovačky popravdě kdo to ví ,umí a dělá ?někdo kdo vyvažuje jednou za čas tak to neřeší ,nebo naopak kde vyvažujou kola jak na běžícím pásu tak to zkalibrujou před sezonou a pak děj se vůle boží .Párkrát bouchneš diskem o mašinu a 20g je tam navíc thumbs down stěhoval jsem vyvažovačku a stačilo s ní jen šoupat po podlaze a musel jsem kalibrovat.To je jako se sbíhavostí 2 lidi mužou dělat to samé a každej to udělá jinak pak reklamuj .že se ti sjela pneu- Pane chytil jste kanál díru hnulo se to reklamace žádná tak to je .
avatar Re: auto
09. 07. 2013 15:17
... Kure ...
... vyvážený kola to jo ... ale nejsou blbě sjetý pláště, nějaká bublina ... houpání ... ?
... vůle na tyčkách řízení ... ? ... když přibrzdíš, tak se vibrace ztratí ... ať Ti v servisu zvednou auto ...
smileys with beer
Re: auto
09. 07. 2013 18:13
Slavkov: proč bych tam jel? Mně stačí při záměně gum.
Asi chceš mít poslední slovo.
Tak si ho měj.
Nebo pak nevím vo co GO.
Zdarec
smileys with beer
Re: auto
09. 07. 2013 20:48
Kure, asi máš špatný nějaký čep či silentblok na přední nápravě, jinak by přední osa tak nekmitala. Není problém auto zdvihnout a trochu zkušený mechanik za pár minut pozná, kde je problém.
Re: auto
09. 07. 2013 20:50
kure napsal(a):
-------------------------------------------------------
> je to zlepšení,ale není to na 100%....volant stále
> vybruje..sice ne tak moc..tak už nevím.

A co ti na to říkají v servisu? Proč to řešíš na chorvatském fóru a neposadíš do toho mechanika který tomu rozumí?

Když už jsme tedy tady tak zkusím tip, kdyby to zesilovalo při akceleraci tak třeba odcházejí poloosy...
Re: auto
09. 07. 2013 21:03
Jednoduchá rada - hoď na auto jiná kola a hned budeš vědět jestli jsou to kola, nebo auto.
avatar Re: auto
09. 07. 2013 21:37
dollpa ... chtěl jsem jen říct, že vyvážení se již pohne i po tisíci km smileys with beer
... jsem zkoušel sadu 3 roky průběžně každých 14 dnů jenom monitorovat - byl jsem jeden z "dobrovolných pokusných králíků" v jednom sponzorovaném studentském projektu...
Já například s klidem vyvažuji ob rok, pokud necítím problém... na pohádky nevěřím, ložiska a nápravy mám již 333tkm smoking smiley
... si všimni, že v pneuservisech stále většinou nic nekontrolují, ale rovnou sundají všechna závaží a vyvažují grinning smiley
... v DP či "Jak na to" a podobně se uvádí, že si máš udělat rysku, aby jsi vrátil kolo na náboj ve stejné poloze atd. O vyvažování na ose jsem již psal výše... Na MX2 apod. je to snad i nutnost.

V minulosti jsi u auta měl schéma jak postupně prohazovat kola...
V současnosti pozoruji občas problém zejména u asymetrických vzorků a přehození mezi přední a zadní nápravou... některé dezény se sjíždějí pod zátěží či bez zátěže "do pily" a pak to dělá problém...
Re: auto
09. 07. 2013 21:49
No jinými slovy. Pokud najedu na jedné sadě gum za rok třeba 10 - 12 tis.km, tak stačí převážit pneu vždy před sezonou a neměl by být problém s vibrací na nápravě, pokud tedy neztratím vyvažovací tělísko nebo nepoškodím disk. Přehazovat zadní kola na přední nápravu a opačně nemusí mít vždy příznivý efekt, protože jsou sjeta různě pod zátěží a dle mých zkušeností pak mohou být ty původně zadní namontované poté na přední nápravě o dost hlučnější.Záleží však na typu pneu i stavu tlumičů, takže to nemusí být vždy pravidlo.
avatar Re: auto
09. 07. 2013 22:05
jj, a to přehození mezi přední a zadní nápravou se na další sezónu běžně provádí s ohledem na hloubku dezénu (hnaná náprava se většinou sjíždí víc)... a problém se v tom nehledá, neboť minulý rok to bylo OK... a jak píše Karel, může to více hučet, ale i vibrovat... a jak jsem psal pozoroval jsem to zejména u asymetrických vzorků.
U symetrických se dá navíc prohodit nejenom přední - zadní, ale také lévé - pravé... proto je dobré si kola popsat smoking smiley
avatar Re: auto
09. 07. 2013 23:52
no díky,za rady...auto mám půjčené...je to Peugeot 307...já už to neřeším vybruje to stále,je to tchánovo auto a dokonce po mě mechanik nic nechtěl,že se domluví s tchánem. Říkal,že jedno kolo bylo špatně vyvážené,toď vše,tak doufám,že se v Chorvatsku nic nestane.
Dělá to pouze při rychlosti 120-130 a ne furt,jen chvílema.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil kure (09. 07. 2013 23:55).
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 60
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.