Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
16. 01. 2013 13:06
To Darko, já u svého auta budu řešit výměnu spojky a ne turbo.A to po více než 200 tis.km.
Re: auto
16. 01. 2013 13:06
Bessy napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ... Karle, motor je stejný jako v Octavia
> 103 kW ... / 6 rychl. ... děkuji


Do pátku dám vědět

Karel
avatar Re: auto
16. 01. 2013 14:49
... děkuji Karle ... a ještě bych poprosil někoho z Vás, jestli už máte osobní zkušenost s výměnou jednohmoty ve spojce ... za dvojhmotu ...
servisák, kterému věřím, to prý mění běžně a problémy prý nezaznamenal ...
avatar Re: auto
16. 01. 2013 18:25
Netvrdil bych, že všechny motory 103kW 2.0 TDI od VW jsou stejné. Do 1.1.2008 byly vyráběny motory PD a od 1.1.2008 jsou to CR. CR jsou mnohem méně poruchové. Jednohmotu za dvouhmotu bych nedoporučoval dělat. Motor není správně vyrovnáván a odnese to dříve nebo později převodovka (dvojložisko). Motor vydává pří volnoběhu zvonivý zvuk a celkově je hlučnější.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Luděk (16. 01. 2013 18:36).
Re: auto
16. 01. 2013 18:32
A nie všetky 2,0 TDI PDP su rovnake. Su 8V, 16V použivali sa vstreky Bosch a Siemens. Určite je aspon 6 variant tohto motoru a nie všetky sa podarily.
TO Bessy - uteba doporučujem aj vymenu hriadela olejoveho čerpadla, jedna z najčastejšich poruch. A moja rada je prejst na 15 tis km interval vymeny oleja.
No a k tomu zotrvaku. Pasat ma na 99% dvojhmotu.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil petinek77 (16. 01. 2013 20:10).
avatar Re: auto
16. 01. 2013 19:00
... Petinek77 ... teď je tam 2hmota na 100 % ... otázka ale zní ... kdo měnil na 1 hmotu ? ... a co Vám to udělalo ... ?
ne, co by to mohlo udělat ... děkuji všem smileys with beer
Re: auto
16. 01. 2013 20:12
No jedine čo zyskaš ked daš jednohmotu je nižšia cena jednohmoty.
Stratiš určite komfort pri preradovani prevodovych stupnov, no a určite ta prevodovka sa ozve.
Re: auto
16. 01. 2013 20:43
Dvouhmota se z důvodu úspory u koncernových aut mění za jednohmotu celkem běžně, ale nikdo z mechaniků už zákazníkům neřekne, že u jejich miláčků, které v té době první výměny mají kolem 200 tis.km, si díky tomu časem možná vymění i převodovku-takže nedoporučuji!
Re: auto
16. 01. 2013 21:43
Zkušenost nemám, ale četl jsem, že Valeo mělo pár reklamací při montáži jejich jednohmoty s následným přenášením vibrací do převodovky a tím brzkým poškozením ložisek....
avatar Re: auto
17. 01. 2013 08:00
S tímto neporadím nemám ,žádnou zkušenost ,jen s dvouhmotou která je KO Seat Altea ,Alhambry atd. je to dost nepříjemné když se to tam převaluje a motor jde jak když neví zda se bude točit nebo se zastaví?
avatar Re: auto
17. 01. 2013 09:02
Bessy napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ... Petinek77 ... teď je tam 2hmota na 100
> % ... otázka ale zní ... kdo měnil na 1 hmotu ?
> ... a co Vám to udělalo ... ?
> ne, co by to mohlo udělat ... děkuji všem smileys with beer
Jsou to většinou jen názory.Kdo vyměnil dvouhmotu za jednohmotu a měl problémy?O nikom nevím.Já jsem je měnil u 4 Octávek a dvou Pegeotů a všichni jsou spokojeni.Dvě Octavie mají najeto na té jednohmotě s motorem 2.0 TDI PD kolen 100 tis a jdou jak hodinky.Servis určitě bude nabízet originál to je jasné,už jen k vůli záruce.

Jednohmotový či dvouhmotový setrvačník? Co na to odborníci?



Vladimír Vinc, majitel autoservisu Auto VINC označuje problémy s dvouhmotových setrvačníků jako "pomstu konstruktérů všem majitelům těchto vozů". Podle jeho vyjádření jsou agregáty PD v jádru konstrukčně povedené a vydrží i hrubší zacházení. Přestavba dvouhmotového setrvačníku na jednohmotový je podle jeho dosavadních zkušeností bez větších problémů a u motorů se neprojevují zvýšené vibrace. Jedinou změnou může podle jeho slov nepatrně zvýšený akustický komfort, zejména v nízkých otáčkách.

Tomáš Dusil, redaktor časopisu AUTOOJETINY vidí příčinu v opotřebení dvouhmotového setrvačníku zejména v častém podtáčení motorů, kdy se motor doslova "dusí" a osobně v nahrazení dvouhmotového setrvačníku jednohmotovým nevidí žádný problém. Sám totiž okusil jízdu s Octavií, kde byl právě dvouhmotový setrvačník vyměněn za jednohmotový. Jediným rozdílem se stal opět nepatrně zvýšený hluk při nízkých otáčkách.

Verdikt

Osobně doporučuji nahrazení dvouhmotového setrvačníku jednohmotovým každému, kdo se s problémem předčasného opotřebení "dvouhmoťáku" setkává (ať již je na vině jízdní styl či vysoká porce ročně ujetých kilometrů). Opadají tak starosti se servisem a nákladnou výměnou spojky. U jednohmotového setrvačníku doslala spojková lamela zesílené pružiny a navíc můžete měnit jednotlivé díly (lamelu, přítlačný talíř či ložisko) což je finančně přijatelnější a mírně zhoršený akustický komfort či vibrace v nízkých otáčkách nepředstavují zásadnější problém. Při problémech se setrvačníkem doporučuji navštívit, popř. obvolat více servisů, jelikož ceny se podle našeho zjištění dosti liší.smileys with beer
avatar Re: auto
17. 01. 2013 09:45
... než jsem předal Passat Variant 1,9 TDi B5 81 kW, r.v. 1999 ( mimochodem jeden z nejlepších motorů v koncernu VW ... )
... svému tchánovi, tak se měnila spojka ( cca při 260 000 km ) ... a taky místo 2ou na 1hmotu ... má pravda od té doby najeto
cca 20 000 km a pohoda ... je to ovšem zatím jen 20 tis. km a taky to není sice komfortní, ale " přepiplaný, přecitlivělý " B6 2,0 TDi ...
jsem zvědavý na zítřejší vyjádření Karla ( hlavně o cenách 1hmota / 2 hmota ... )
děkuji všem, kdo se k tomu vyjádřili ... smileys with beer
Re: auto
18. 01. 2013 10:00
Bessy, byl jsem včera v té prodejně. Bohužel jsem se konkrétně nic nedozvěděl, což mě hodně zklamalo, ale možná mají pravdu alespoň v tom, že existují různé varianty a typy, takže konkrétně se mohou vyjádřit až po sdělení čísla VIN.Přesto, že prodávají díly na škodovku, dokáží se orientovat i u vozů VW. Takže prosím Tě, pokud máš zájem, tak napiš na meil : sklad@automotivezlin.cz, uveď raději typ auta a hlavně VIN a že chceš komletní spojkovou sadu vč. dvouhmoty a oni Ti odpoví. Třeba, ať Ti vypracují i produkty od různých výrobců, doporučoval bych LUK nebo Sachs, každopádně ani oni nedoporučují jednohmotu, neboť mají zkušenosti, že se tato náhrada po čase někomu značně prodražila.
Pak nás informuj, sám jsem zvědavý. Osobně mám v jedné dílně u nás před měsícem předjednanou cenu na výměnu spojky s dvouhmoťákem na 1,9 TDi, 81 KW na asi 10.300,- Kč bez práce, která může činit asi 6 hodin, t.j. něco přes 2 tis. Kč. Zatím ale nemám se spojkou až takové problémy, jen občas vrzne při přeřazování a pouštění spojkového pedálu spojkové ložisko, ale nijak dramaticky, někdy jej neuslyším několik dní. Škoda, že nejde trochu přimáznout, bez demontáže převodovky,jak to bylo běžné u Š 120. Jinak spojka neklouže ani jinak nehlučí, takže v podstatě škoda do toho jít. Ale zase kvůli tomu, že se může vysypat ložisko a zůstat někde viset na dovolené, to bych nerad. Takže rada nad zlato.

Karel
avatar Re: auto
18. 01. 2013 12:30
... oslovení značkového servisu zkusím, ale tam by z principu ani neměli dávat informaci ( či doporučit ) ... o tom, zda a za jakých podmínek lze u nich vyměnit 1hmotou ... dvouhmotu ... spíš se jen pro kontrolu ujistím, co lze a za jakou cenu sehnal ...
... a protože svému technikovi věřím cca 7 roků ... takže, až dojde " na kozáky " a bude se spojka měnit na VW 2,0 TDi 103 kW ... tak tu dvouhmotu ... nahradím 1 hmotou ... výsledek bude poučením nejen pro mě ... eye rolling smiley
avatar Re: auto
18. 01. 2013 13:37
Včera jsem umyl auto a koukám STK propadlá od listopadu tak dnes ráno na STK a mám to .Auto bez problémů jen při brždění zadní brzdy trochu haprujou než začnou brzdit stejnoměrně malej rozdíl v brz.síle asi doštelovat nebo prach v bubnech? a to ani nezjistil vůli v čepu ramene která tam malinko je .Hrozně se divil ,že mu říkám tady vůle tady světlo svítí nahoru než má,tak seřídil celkem STK a Emise diesel 1200kč plus jsem mu dal na pivko za seřízení světel což jsem nemusel prošlo by to stejně.

Co vaše auta povedlo se vám prošvihnout STK ???
Já jich za rok zařídím tak cca 50 a svoje zapomenu udělatsmiling smileysad smiley
avatar Re: auto
18. 01. 2013 13:51
Taky bych chtěl jezdit na stk kde projde nesouměrnost brzdsmiling smiley jedná se zřejmě o přirezlý prasátko, který míň otvírá, pokud měla ručka stejnou souměrnost brzd. účinku tak je problém v tom prasátku. Samozřejmě začít odvzdušněním.

Kdysi jsem taky prošvihnul stk a upozorněn jsem byl až policiígrinning smiley

_______________________________________________________
avatar Re: auto
18. 01. 2013 14:09
... Martine ... " kovářova kobyla chodí ... ? "
... u služebního mi končila 13.01. ... 14.01. byla i s rozvody vč. napínáku hotova ...
dnes jdu měnit turbo ... smileys with beer
Re: auto
18. 01. 2013 14:48
V prosinci jsem si pořídil Oktávku kombi (2005) a své Toledo I (1998), které nás v pohodě 5x přepravilo do HR a na které nezapomenu (čerstvá STK do 2015), jsem nechal zeťákovi, který doposud kočíroval mého původního Formana (1993).
STK, jak říkal, je u Formana pouze do ledna a už s tím opravdu nemělo cenu nic dělat (motoricky OK ale jinak hromada rzi), takže jsme se rozhodli pro eutanazii.
Až když jsme jej vezli na "porážku" a následně jsem sundával SPZ, tak jsem si všiml, že leden souhlasí, ale rok je 2012 nikoliv 2013.
Nevěděl to, takže jezdil v klidu a pohodě a pokud bych já neobměnil vozový park, možná by ještě nějakou dobu pokračoval. thumbs up smiley
Chybička se může vloudit.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Mirus (18. 01. 2013 14:50).
Re: auto
18. 01. 2013 18:42
Taková "chybička" se u mě vloudit nemůže. Mám k technice a zvlášť k autům úplně jiný vztah. Při této příležitosti jsem si vzpomněl na příběh svého kolegy z práce, který je dnes již v důchodu. Před zimou ho jeho zeťák požádal, zda by mu nepomohl při výměně letních kol za zimní. Takže přijeli ke garáži, mladý z garáže vynesl ven kola. Kolega se na ně podíval a pravil - vždyť ty pneumatiky na ráfcích jsou letní - jak je to možné? Podíval se na pneu obutá na autě - no a vidí, že jsou zimní. Takže se zjistilo, že zeťák na jaře zapomněl přezout na letní ,avšak na podzim ho osvítil duch svatý a vzpomněl si, že by měl přezout na zimu. Však co, hlavně že to jede, v průběhu léta jsem se přemístil z bodu A do bodu B, o co jde?, pravil zeťák.
Re: auto
18. 01. 2013 19:36
Na propadlý technický jsme u nás v rodině zvyklý. Tátu jednou mezi řečí upozornil polda při silnišní kontrole, že měl bejt už před dvouma měsícema na STK, tak po omluvě a přemístění se o 200m dál na technickou (naštěstí tam zrovna byla) to vyřešilo. Jindy jsme zase na jednom autě řešili nějaký díl a potřeboval jsem se podívat do velkýho techničáku přesně na měsíc výroby, protože se to v tom roce lámalo, abych nekoupil díl špatnej. Při té příležitosti zjištěno, že se s autem jezdilo už půl roku s propadlou STK. Naposledy mě v Kolíně zastavili poldové a po kontrole dokladů mi říká, jestli nevím přesné datum, do kdy mám STK, protože mi v tom měsící končí. Nevěděl jsem, on to šel prolustrovat do auta a měl jsem kliku. Kdyby mě stavěli druhý den, bylo by to drahé,protože ten den technická končila. Jednou jsem se taky blbě podíval na známku a až na STK mě řekli, co tam dělám, že mám přijít až za rok. Tož tak.
Re: auto
18. 01. 2013 21:39
Když jsem byl onehdy na emisích se služebním Superbem TDI, trpěl jsem, jak technik opakovaně vytáčel motor do extrémních otáček. Poté jsem jel na emise se svou Octavií TDI a když se schylovalo, že bude motor opět vytáčet, tak jsem se zmínil, zda by to vše nešlo šetrněji. K mému úžasu zaklapl kapotu, do dvířek přístroje něco vložil a z přístroje vyjel protokol o emisích. Tak jsem vše opakoval i při poslední emisní "kontrole" se stejným výsledkem.
avatar Re: auto
18. 01. 2013 22:52
jo nejsou zas tak daleko doby, kdy emise vyjely, když jsi "cosi" vložil ty do ruk technika thumbs up smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil trosečník (19. 01. 2013 13:32).
eny
Re: auto
19. 01. 2013 07:10
Pro emise si jezdím do jednoho servisu na kole a s papírama pak už na STK. Přece si nenechám trápit autíčko. spinning smiley sticking its tongue out
avatar Re: auto
19. 01. 2013 14:22
to je tu furt Frantíci a Koncern.... a kdo má z vás kluci tohle? yawning smiley
video: [www.stream.cz]
avatar Re: auto
19. 01. 2013 15:10
Já si taky říkal ,že to auto nějak netrápí tak jsem se zeptal ,že mě to nevytáčí do extrémů a on ,že to by prej neprošel žádnej nafták tak jsem mu dal na pivko a pohoda
Re: auto
20. 01. 2013 07:52
Včera při výměně svíček byli 2 dost od oleje, čím to muže být a co stím udělat? Taky auto špatně startuje. Až tak napotřetí. Pouze seriozní odpovědi. Díky Ajax.
Re: auto
20. 01. 2013 08:03
Napřed napojit na VAG - autodiagnostiku, zda neukazují nějakou závadu třeba vstřikovače.
Re: auto
20. 01. 2013 08:07
ajax napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Včera při výměně svíček byli 2 dost od oleje, čím
> to muže být a co stím udělat? Taky auto špatně
> startuje. Až tak napotřetí. Pouze seriozní
> odpovědi. Díky Ajax.


Nejpravděpodobněji prosakuje olej přes těsnění hlavy,propálený ventil,v horším případě jsou v háji pístní kroužky.Špatné startování způsobují znečištěné svíčky,popř. malá komprese.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil darko (20. 01. 2013 08:18).
avatar Re: auto
20. 01. 2013 08:53
Karel má Forda tam vag je na prd . jinak změřit kompresi .Karle a auto jede na všechny válce nebo na volnoběh po nastartování vynechává? je to opravdu olej neni na tom benzín a svíčka je černá to by znamenalo že je v háji svíčka nebo zapal.modul. napiš přesně co to dělá jakej kouř jde z výfuku zda modrej nebo normálně šedej zda neubívá olej nebo zda je černej atd.
Re: auto
20. 01. 2013 09:17
Martas. poslal jsem Ti S.Z.
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 58
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.