Bessy napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ...
Petinek77 ... teď je tam 2hmota na 100
> % ... otázka ale zní ... kdo měnil na 1 hmotu ?
> ... a co Vám to udělalo ... ?
> ne, co by to mohlo udělat ... děkuji všem
Jsou to většinou jen názory.Kdo vyměnil dvouhmotu za jednohmotu a měl problémy?O nikom nevím.Já jsem je měnil u 4 Octávek a dvou Pegeotů a všichni jsou spokojeni.Dvě Octavie mají najeto na té jednohmotě s motorem 2.0 TDI PD kolen 100 tis a jdou jak hodinky.Servis určitě bude nabízet originál to je jasné,už jen k vůli záruce.
Jednohmotový či dvouhmotový setrvačník? Co na to odborníci?
Vladimír Vinc, majitel autoservisu Auto VINC označuje problémy s dvouhmotových setrvačníků jako "pomstu konstruktérů všem majitelům těchto vozů". Podle jeho vyjádření jsou agregáty PD v jádru konstrukčně povedené a vydrží i hrubší zacházení. Přestavba dvouhmotového setrvačníku na jednohmotový je podle jeho dosavadních zkušeností bez větších problémů a u motorů se neprojevují zvýšené vibrace. Jedinou změnou může podle jeho slov nepatrně zvýšený akustický komfort, zejména v nízkých otáčkách.
Tomáš Dusil, redaktor časopisu AUTOOJETINY vidí příčinu v opotřebení dvouhmotového setrvačníku zejména v častém podtáčení motorů, kdy se motor doslova "dusí" a osobně v nahrazení dvouhmotového setrvačníku jednohmotovým nevidí žádný problém. Sám totiž okusil jízdu s Octavií, kde byl právě dvouhmotový setrvačník vyměněn za jednohmotový. Jediným rozdílem se stal opět nepatrně zvýšený hluk při nízkých otáčkách.
Verdikt
Osobně doporučuji nahrazení dvouhmotového setrvačníku jednohmotovým každému, kdo se s problémem předčasného opotřebení "dvouhmoťáku" setkává (ať již je na vině jízdní styl či vysoká porce ročně ujetých kilometrů). Opadají tak starosti se servisem a nákladnou výměnou spojky. U jednohmotového setrvačníku doslala spojková lamela zesílené pružiny a navíc můžete měnit jednotlivé díly (lamelu, přítlačný talíř či ložisko) což je finančně přijatelnější a mírně zhoršený akustický komfort či vibrace v nízkých otáčkách nepředstavují zásadnější problém. Při problémech se setrvačníkem doporučuji navštívit, popř. obvolat více servisů, jelikož ceny se podle našeho zjištění dosti liší.