Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
30. 11. 2012 19:08
Mám najeto u dieselové Oktávky něco málo přes 200 tis. km, původní startér i alternátor. Zatím bez problémů, jen bych chtěl upozornit na volnoběžku u alternátoru, ta pokud se kousne, tudíž není funkční, odejde po čase vlivem větších rázů a vibrací napínák drážkovaného řemene, který již zmíněný alternátor, vč. dalších agregátů přes řemen unáší. Výsledkem je prasklé tělo tohoto napínáku, měnil jsem ho již dvakrát, protože nikdo nezkoumal volnoběžku. Bohužel se mě to stalo před cca 4 lety na dovolené. Ta volnoběžka se má měnit při rozvodech, totéž vodní pumpa, ale málokdo z opravářů na to upozorní, protože to zásadním způsobem navýší cenu rozvodů. Napínák stojí asi 2700,- Kč, vodní pumpa teď z hlavy nevím.
Jinak jsem také nechal doladit množství vstřiku nafty při startování, také to špatně chytalo při teplém startu, ale je to již asi 100 tis. km zpátky a od té doby pohoda. Spotřeba se nikterak nezvýšila, t.j. něco přes 5 litrů při delší cestě i naplno naložený. Ovšem "zlatý" motor 81 KW TDI. Ty novější těch kvalit bohužel nedosahují , jsou víc poruchové a mají i slabší místa, také díky tomu, že ekologičtí tororisté chtějí snižovat množství emisí, ale většinou se tak děje jen na papíře a nebo v laboratoři. Které auto má deklarovanou spotřebu stejnou jako ve skutečnosti?
Re: auto
30. 11. 2012 20:31
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (31. 12. 2012 12:27).
Re: auto
30. 11. 2012 20:56
Láďo nevím, mě ty teplé starty tehdy pomohly, a nezvýšila se ani spotřeba. Jinak o těch náhradních dílech: je možné, že dostaneš levné z Číny, ale ty bych raději v některých situacích nekupoval. Zkus se podívat na Automotive Zlín, mám to cca 1 km daleko, jsou tam zajímavé nabídky i originální díly.
Jinak lze ušetřit při koupě jiné značky auta, to platí i pro jiné výrobky, avšak zpravidla dochází k tomu, že servis to v konečné vynahradí.
Re: auto
30. 11. 2012 21:27
L.K. napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Zvýšení startovací dávky na špatné teplé starty
> nepomáhá. Jde tam o to, že počítač nepustí naftu
> do motoru, dokud otáčky motoru při startu
> nedosáhnou 250 otáček, takže když je slabší
> baterka, nebo vyběhanej startér, tak je
> problém.Tahle´úprava softu udělá to, že se tam
> nafta pouští už při nižších otáčkách.
> Napínák řemene se dá pořídit i za 1000,- pokud
> stačí neoriginální výrobce:
>
> [url=http://aukro.cz/ShowItem2.php?item=2834956733
> &ref=recommend-box]NAPÍNÁK[/url]

U koncernových vozů je to tak jak říká L.K. úprava dat jen oblbuje systém ale neřeší problém. Když nejsou požadované startovací otáčky, buť startér-většinou, nebo baterka - je problém.
Ten tlumič rázů snad nikdo preventivně nemění, otevře se kapota a buť netlumí a vibruje a nebo klepe-pak se mění. Tady není problém přístupu jako u vodní pumpy a tudíž to vyměnit kdykoliv třeba doma v garáži.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Schimi (30. 11. 2012 21:28).
Re: auto
30. 11. 2012 21:44
Karel správně upozorňuje na prvotní problém na hlavním řemenu.(né rozvodovém)
Jedná se o tu volnoběžku alternátoru.Pokud opravdu nevypíná,tak její vibrace můžou poškodit nejen ložiska alternátoru,ale i převáděcích kladek,a dále hlavní ložisko klimakompresoru a ten napínací elemant je až ten nejlevnější,ten s tlumičem vibrací.
avatar Re: auto
30. 11. 2012 22:31
Jinak u jedničkové ochcavie se děje to že při teplejch startech ŘJ přestane dávat impuls žhavení prostě nežhaví (kontrolka se rasvítí ,ale žhavičky ne. Proto se v ŘJ nastaví jiná teplota při které to již žhaví,nevím proč se to děje ,ale řešil jsem to u kolegy ,nakonec kámoš u Loun přeprog. jednotku, jde to Vag diag.,ale nezjištoval jsem na které adrese a jaká hodnota se musí přizpůsobit. Toť celá sranda .
Jinak správně volnoběžka která zarezne a nefunguje dokáže rozkmitat napínák řemene že díky kmitům rupne .
Vodní půmpa u aut kde je hnaná rozvodama tak určitě vyměnit ušetřenejch 1500-2000kč a škoda 10000-a víc.
Co se týče ložisek v alternátoru a repase většinou měním ,až když se ozvou a to když se u alternátoru stane tak většinou najezdí klidně 1000km . Záleží na okolnostech ,třeba když někdo napne řemen víc než má být tak to altik tak vod.čerpadlo může odsrat již za 3-4tisíce km nebo po výměně ložisek ten opravář neodkryje ložisko a nenamaže navíc mazivem tak jdou taky srát ( mazivo tam je z výroby ,ale málo) doporučuji sám jsem si to na autě předělával . jinak v alternátoru odcházejí snímací kroužky cca 150-250kč ložiska cca do 500kč uhlíky 50- 1000kč podle provedení uchycení .startér Cívka(spínač) cca od 500kč ložiska volnoběžka 1000-2500kč ceny cca všechny značky .
Nissan ,Mišák ,korejci občas problém sehnat díly. Jinak Starline startery a alternátory nebrat raději investovat do repase originálu (levné a ošizené) . Naopak Stárline váha vzduchu do BMW jsem byl překvapen při rozebrání uvnitř originál snímač Bosch v obalu starline.to jen pro zajimavost.
já jsem si třeba altik repasoval vloni na Ren.Scenik pro sichr před HR najeto asi 260000km a asi bych ani nemusel .
Km nevím zda sedí tak píšu asi yawning smiley
Re: auto
01. 12. 2012 21:08
Zřejmě mě odchází spojka, má nárok po více než 200 tis.km. Zatím tedy neklouže, zabírá stále až blízko podlahy, což by na problém se spojkou jinak nenasvědčovalo. Zejména při podřazování na nižší rychlostní stupeň se v okamžiku uvolnění (puštění) spojky ozve nějaké škrtnutí, jako kov na kov, těžko tak to popsat. Nědělá to stále, někdy se to neozve třeba celý den. Někdo tvrdí, že to může být vypínací ložisko, to se mě však nezdá, neboť pokud vymáčknu spojku s nastartovaným motorem pokud stojím, neslyším žádné zvuky. Osobně se domnívám, zda to není lamelou, u které vyčnívá třeba nějaký nýt. Ale je divné, že to nedělá stále.Ani převodovka nerachotí při puštěné spojce ani za jízdy, což by jinak teoreticky mohlo způsobovat také nežádoucí zvuky.Zatím to nechci rozdělávat, abych nešlápl vedle a čekám, až se to bude projevovat více nebo se to úplně rozsype. Což bych však nechtěl při cestě třeba na dovolenou.
Jinak jsem se díval na již uváděné adrese "Automotive Zlín"na cenu spojky Octavia I, není to až taková katastrofa, nabízejí zde spojku Sachs i s dvouhmotovým setrvačníkem za cca 8500,- Kč.Navíc nejsem si zcela jist, zda je nutné vždy měnit ten dvouhmoťák, žádné vibrace ani rachocení nepociťuji. Cena bez setrvačníku je pak cca 4000 Kč, což by bylo více než příznivé. Dost velkou položkou je však práce, musí se vyhodit převodovka, což je časově náročné. Máte s tím někdo zkušenosti?
Re: auto
01. 12. 2012 21:25
Ahoj, nevsadil by jsem se, ale pokud má ten tvúj model Oktávky dvouhmotnostní setrvačník, tak myslím, že bude problém v něm.
Re: auto
01. 12. 2012 21:39
Při tvém nájezdu budeš měnit komplet. Někteří odvážlivci při výměně šetří a nedávají dvouhmotu, ale při jejich nájezdu resp. počtu km na tacháku si koledují i o novou převodovku!
Re: auto
01. 12. 2012 21:46
Někdo dává jednohmotu a třeba odpruženou lamelu.Myslím, že to nabízí auto Kelly od firmy Starline. Do toho bych také nešel, na to mám auto rád a nechtěl bych mu jinak ublížit.
Re: auto
01. 12. 2012 22:59
Pokud si to auto chceš nechat dal by jsem tam SACHS nebo LUK pokud ne je to jedno. Ale asi vždy s tím dvouhmoťákem, pokud ho tam nedáš, slyšel jsem že múže dojít k nepříjemnému překvapení s převodovkou.
avatar Re: auto
02. 12. 2012 19:53
Já bych tam dal toto: spojka
Re: auto
05. 12. 2012 21:25
Vážení, na fóru je celkem mrtvo, až na nějaká osobní napadání, což osobně není pro mě to pravé.
Mám docela rád auta, netajím se určitým patriotismem, což jsou škodovky.Mají své pro i proti. Ale v poslední době mě hodně zaujaly nové typy Hyundai i 30 Kombi a její sestry KIA. Co vy na to?
Re: auto
05. 12. 2012 21:33
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (21. 12. 2012 22:36).
avatar Re: auto
05. 12. 2012 21:37
a to mě se i30 kombi celkem zamlouvá. Taková i40 by byla lepšejší, ale je to asi +150 tis. a to je asi dost. Jen ten kufr je furt o nějakých 70-80l menší než u Ochcávky. I když teda proti té mojí jen asi o 50l jestli se nepletu. Jóó oči by chtěly nové autí, ale bude muset asi vydržet moje stávající Ochcávka yawning smiley. zatím slouží perfekt, tak ať jí to vydrží smileys with beer
avatar Re: auto
05. 12. 2012 21:52
Zamlouvá se mi nová Kia Sorento.
Re: auto
06. 12. 2012 16:09
to Kalel M. - vyzkoušel jsem si všchny typy vozů KIA, včetně nového Sorenta a Sportáže, ale zakotvil jsem u Carens III. (teď už bude nová - dle pohledu též nic moc, vzhledem se přibližuje Sportáži). Motor 2.0 CRDi, 6-ti stuňová převodovka - manuál. Spolehlivost, tichý chod, pružná jízda, spotřeba dle způsobu jízdy od 5,5 do 7 l/100 km. Na to, že má auto skoro 2 t je to solidní. Čeho si nejvíce cením, je vnitřní prostor - celého vozu. Nejsem žádný drobeček (190 cm), sedadlo mám "vypumpované" úplně nahoru (posez jako v autobuse, nikde netluču koleny a nic mne netlačí) a nad hlavou mám ještě cca 10 cm místa. Na šířku do sebe se spolujezdcem nestrkáme - široký střední panel, řadící páka hned nadosah. Když bych chtěl sáhnout ženě na koleno - sedící u spolujezdce - tak se musím dosti natáhnou. Posezení vzadu - bez problémů - dostatek místa. Čeho si opravdu moc cením, tak jsou velká okna, jak vpředu, tak vzadu, čímž je parádní výhled přes všechna zrcátka. Jen přední sloupky jsou trochu prostornější - již jsem přehlédl auto. Auto má 12 airb., rozdělená zadní sedadla a po sklopení zadní řady se tam dá pohodlně přespat. Za 4,5 roku mám najeto 175 tis. km s jediným problémem - EGR ventil, ale je to nekvalitní naftou. V kufru pod celým jeho prostorem jestě jeden kufr, kam se dá uložit cokoliv. Rezerva venku pod nádrží. Toto nová Sportage nemá. V tomto prostoru je u ní uložena pouze rezerva, lano a zvedák. Tím je vymalováno. Současně má dosti špatný výhled (malá okna vpředu i vzadu), což mně vadí. Sorento mne také nenadchlo. A pro milovníky Octávek - natírám jim to, kdy se mi zachce. To bude zase kritiky. Zdraví Jaroslav.
eny
Re: auto
07. 12. 2012 08:20
To Jaroslav: Moje žena s Feldou taky předjela Mercedes , jestli to nebylo tím,že zrovna parkoval yawning smiley (to je na Octávky spinning smiley sticking its tongue out)
avatar Re: auto
07. 12. 2012 09:37
Já stim problem nemam , kdo si to chce , nebo musí koupit , tak je to jeho problem .Za sebe jistě vim , že já už... ( a to se namá řikat)... nikdy nekoupim , už to prostě nestihnu a nezoufám a ani nedoufám . Zhruba o toto se asi jedná ,[www.sauto.cz]- -nevypadá špatně cena solidni .
Nechám Kia- Hunaly pro ty rozumnější , rychlejší a mladší jedince a obdivovatele této skvostné značky . Jinak to vidim poprvé a musim si zapamatovat předek , až ho uvidim v zrcátku tak umožnim bezpečné předjetí .
Re: auto
07. 12. 2012 10:07
Sice nechápu, proč by mě takové auto mělo předjíždět, když má maximálně 103 KW, ale budiž. Nelze jen prostorem srovnávat auta, toto je MPV, tvar nic moc,velká hmotnost, dále nutno brát v úvahu pořizovací cenu, pokles ceny u ojetého auta - to je velmi důležité při prodeji, ceny servisu, dostupnost náhradních dílů, poruchovost,spotřebu, pojištění a z těchto údajů vypočíst provozní náklady na kilometr jízdy. A nevychází takto číslo v žádném případě malé - a to u většiny aut třeba nižší nebo střední třídy. Něco jiného mít auto čistě pro zábavu, aniž bych hleděl na náklady - třeba Porsche, Ferrari, Lamborgini apod.
Re: auto
07. 12. 2012 16:32
toto je opravdu věc názoru (nikomu jsem nic nevnucoval a ani do budoucna nebudu). Co je výše vypočítáváno - hlídat nemusím. Je to moje 9. auto - počínaje polským Fiatem, přes škodovky, Octávkou konče. Poslení byl VW passat. Je pravdou, že tohle auto (KIA) mi tvarem do oka vůbec nepadlo, ale až jsem se v něm svezl, tak VW šlo do světa a tohle bych si chtěl nechat co nejdéle - ve všem mi vyhovuje. Ale to je pouze můj názor a moje auto.
to 2008MIRA - nemusiš mít obavy, za dobu co jezdím (40 let), jsem dostal pouze jednu pokutu. Trošku rychleji jezdím tak 1 - 2x za měsíc (na dálnici), kdy "protahuji trubky", aby se zase neucpal EGR ventil (bylo doporučeno erudovaným prodejcem a i osobním mechanikem). Jinak v blížícím se čase vánočním - ať vám vaši mazlíci co nejlépe a nejdéle slouží. Jaroslav.
Anonymní uživatel
Re: auto
07. 12. 2012 20:12
On výběr auta je vždy především záležitostí budocího vlastníka. S anestezioložkou si nepotrpíme na drahá auta(volné prostředky cpeme do postupné rekonstrukce jí zděděného a zajištění na dobu stáří) a tak vloni 6. prosince devítiletou fabii vystřídal Renault Mégane Generation, benzínový, 1,6/74 kW.(vedle něj vlastníme passata 1,9 D z r.1993, když jsme jej před třemi lety získali, byl to nejdražší pasat svého ročníku v této zemi-smutnej příběh). A ač je mnoho těch( i na tomto foru), kdož pohradí značkou Renault, musím napsat- 21 tis. kilometrů BEZ jediné závady, nikoliv však bez investic- já hlupec při couvání po dvoře zrušil pravé zrcátko a byla to rados za osm tisíc Kč), ve čtyřech dovolená v HR jetá trasou Doksy-Mikulov-Zagreb-Novo Mesto.Banja Luka- Mostar-Gradac, s následným výletem do Ploče a také na Sv. Jure. Cesta zpět: Gradac-Brela-Plivice-Karlovac-Ljubljana-Bled, s okruhem na Kranjska Gora,Vršiˇč, Most na Soči, Podbrdo(autovlak do Bohinjske Bystrice)-Bled, další den pak Bled-Loibelpass-Klagenfurt(mMnimundus)-Kastchberg- O´bertauern-Radstadt-Schladming( to byla odbočka... s výhledem na místo konání následujícího MS v sjezdovém lyžování) Salzburg-Linz-D.Dvořiště- Č. BUdějovice- Doksy. cca 4 tisíce kilometrů(neved přesnou statistiku) při spotřebě okolo sedmi litrů, při zátěži osobami 120,103,72,70 kg půius bagáž.
Po roce naprostá spokojenost.Vizuálně auto co se nál líbí, krásně červené, na hliníkových kolech(zimní plechové disky), servis, kde bylo koupeno a prováděna oprava,resp. výměna tohonešťastného zrcadla rychlý, jednání přívětivé až milé.
Takže spokojenost. No, anestezioložka šilhá po Koleosu, leč až za čtyři roky, až dojde leasing tohto.
Shrnutí: Mnozí opovrhují, my jsme spokojeni.
Vážně je to o individuálních požadavcích a vkusu.
Já sám miluju hranatá auta. Přemýšlím, že bych si na dlouhé večry pořídíl nějakou Ladu 2105 či 2107 a po dvou třech letech práce ji uvedl do společnosti jako leštěnku na neděli.
Re: auto
07. 12. 2012 20:33
nedávno otec koupil za pár šupů Mazdu 626 2.5i V6 v automatu.Panečku to je jízda.Ač automat je jen 4-rychlostní, při jízdě po městě padesátkou se motor jen převaluje při 1300 rpm a neprotestuje.Naopak když se jí šlápne na krk a při sto padesáti točí 4000 rpm,motor úplně utichne a jdou slyšet jen pneumatiky.Děsil jsem se spotřeby,ale ta se pohybuje průměrně kolem 8,5 l/100 km,což na tak silný motor je slušné.Proti mé "olejničce" (nazdar Karle),rozdíl galaktický....
Re: auto
07. 12. 2012 20:41
Tomme, tu veteránskou Ladu postav v soutěžním provedení. To by se mě moc líbilo, rád vzpomínám na ty doby, kdy se proháněly po tratích. Mým snem by byla Š 130 RS, stačila by dobře udělaná replika. Ale je to hodně o penězích.
Re: auto
07. 12. 2012 20:55
Darko, takových starších silných aut se dá sehnat hodně, horší je však, když na nich něco podstatného odejde, třeba ten automat. Buď shánět někde na vrakovištích nebo to rovnou odstavit do kopřiv.Dávat tam nové díly se nevyplatí.
Re: auto
07. 12. 2012 21:23
no mě je jasný že to nevydrží věčně, však jsme to auto před koupí projeli a pohoda.Ta mazda má ujeto 180 tis. km a my jsme s ní ujeli zatím dalších 3 tis. km i s vlekem a bez problému V Kovošrotě likvidovali čistě náhodou úplně stejnou a vzal sem všechno co sem mohl za suchý z nosu.Jenže automaty odcházejí i u nových aut.Své mohou vyprávět majitelé Fordů,BMW,Opelů či Jaguarů.Naopak staré Mercedesy vydrží s automatem i půl mil. km.Kromě toho tyto Mazdy (poslední typ vyráběný ještě v Hirošimě) jsou velice spolehlivé.
S těmi novými díly nemůžu s tebou souhlasit,každé auto podléhá optřebení,i to nové.A dříve nebo později se musí do něj investovat.Nebo ty snad necháš svoje auto v kopřivách,když ti odchází spojka ?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil darko (07. 12. 2012 21:31).
Re: auto
08. 12. 2012 10:43
Mazdu 626 jsem jezdil několik let. 1.8 benzín a byla to ještě ta verze vajíčko. Pohodlný, spolehlivý auto. Když šla z baráku, měla 400 tis.km a ještě dotěď jezdí. Kupoval jí nějakej hošík-automechanik na kšeft. Byl překvapen dobrým technickým stavem. Měněno jen to, co se běžně mění, destičky, jednou kotouče, tlumiče, Spojka původní. Jinej olej, než 5W-40 neznala. A na dlouhejch trasách jela skoro na vzduch, do 5,5l benzínu, celoroční průměr asi 6,5. Jak píše darko, motor stavěn "odspoda", točila jak nafťák. Moc rád na ní vzpomínám. Hlavně v této době ledové na vyhřívané sedačky.
avatar Re: auto
08. 12. 2012 13:33
jó hochu když bys měl vyhřívaný sedačky teď, nemusel jsi třeba dělat kucky kucky thumbs up smiley. Já jsem měl jenou u Coráda, ale zapnutý jsem je měl jen když jsem to předváděl tenkrát Evě. Jen jsem si pak furt hrál s výklopným zadním křídlem. připadal jsem si prďácky...no co, mladej kluk.
Dneska je to už jiný...žádnerj maldej kluk, ale starej blbec. Jsem si ráno na parkovišti rozbil blinkr eye rolling smiley Hlídám si zadek páč nic nevidím a odnesl to předek. Jo a kdo do tý Mazdy kde tajně lil benzín, když jezdila za 5,5l ? yawning smiley Hele že ty jsem původně natěrač thumbs up smiley
Re: auto
08. 12. 2012 16:11
starší mazdy 626 byly známé nízkou spotřebou.Navíc generace GE (1992-1997) byly lehounké,1200 kg a měly minimální odpor vzduchu.Já jsem s Picassem dokázal jet z Prostějova do Bruntálu za 6,4 l a to je o 200 kg težší a podstatně vyšší než 626. Já mu tu spotřebu věřím.
Re: auto
08. 12. 2012 16:24
A podle čeho sleduješ spotřebu?
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 56
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.