Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
13. 09. 2011 08:13
KarelM,
já jsem skutečně vycházel pouze z kamarádství dj.dekla a jeho kolegy, parťáka. Jinak naprosto souhlasím.
Svého času jsem měl BMW 525TDS. Najednou začala ubývat voda. Spousta odborníků atd. Koupil jsem novou hlavu, auto odvezl k mechanikovi do Litomyšle. Za hodinu mi volal že si mohu přijet !!!!! Cože, za hodinu hotovo???? Úžasné !!!Závada ? .....- když chtěl povolit hlavu, zjistil, že vlastně není dotažená tak jak má být. Tak ji dotáhl momentovým klíčem a já jezdil další kilometry bez problému. Jenom mi zůstala nová hlava. Tu jsem později prodal. Vysvětlil mi, že stačí jenom vlasová mezírka, nebo trhlina aniž by si toho člověk pouhým okem všiml a je hotovo.
Jo, jo. Jsou to věci mezi nebem a zemí.
Re: auto
13. 09. 2011 08:37
Ono ani nové auto není výhra. Známí, natěšení, že poprvé v životě pojedou dolů k moři s novým autem a ne se starou plečkou. Radost je přešla někde u Záhřebu, když jim z bloku zamávala ojnice. Podotýkám, že auto již mělo nějakou tu tisícovku natočenou, takže motor zas tak surový nebyl.
avatar Re: auto
13. 09. 2011 13:17
Zahajskej: Stat se muze vsechno...Ale porad si myslim a moje zkusenosti to jenom potvrzuji, ze riziko problemu u noveho auta je mnohem mensi nez u auta ktere je 8-10 let stare a ma najeto 150000+ tisic kilometru...A uz jenom ten pocit kdyz si clovek sedne do noveho auta je nenahraditelny...Ja mam moje auto zhruba 7 mesicu a porad me pripadne jako nove...:-)
Re: auto
13. 09. 2011 19:52
Mám takovou prosbu. V nejbližší době mě čeká výměna startovací baterie. Současnou mám 5 let, ale již od počátku mě ve větších mrazech připadala dost slabá. Lońskou zimu přestála jen tak tak, kdybych neměl garáž, tak bych asi ráno nenastartoval. Mám Bannerku, 74 Ah.Ale zdá se mi, že ta kvalita není ideální, soudím i podle trakčních baterií stejné značky v motorových vozících u nás v práci, kde přecházíme také na jinou značku.
Chtěl bych vědět vaše zkušenosti, mám vyhlídnutou baterii Varta Silver, 77 Ah, vhodná do turbodiesela. Nebo třeba baterie Bosch?, nebo jiná značka?

Karel
avatar Re: auto
13. 09. 2011 20:32
Vartu ber, mám ji sedmý rok a nějakých šest zim ji nezajímalo. I když možná příští zima se jí už líbit nemusí, kdo ví?
Re: auto
13. 09. 2011 20:35
Taky mám Vartu (Blue) a spokojenost už nějakej rok...
avatar
FAT
Re: auto
13. 09. 2011 21:37
Mal som Vartu 8 rokov a auto som s ňou aj predal. Pred koncom som ju pred zimou dobíjal, dolieval a ošetroval. Brácho mal Akumu 10 rokov, ani sa na ňu celú dobu nepozrel. Auto zošrotoval, baterka sa váľa pod ponkom a veselo točí veľký gril. Baterka je lotéria. Tento rok som v HR musel meniť. Platil som v značkovom servise 12V 44 Ah s výmenou 70 €, doma by to bolo možno viac. Kvalita asi nič moc.
Re: auto
14. 09. 2011 14:27
Baterie je skutečně loterie. Varta dává záruku tři roky, standartně je dle zákona 2 roky, tu dávají ostatní. U nafťáku je třeba u baterky taky koukat, kolik má startovací proud, ne jen na Ah. Tady jsou obrovské rozdíly. Jedna dá 400A, druhá 550A při stejných hodnotách Ah. To je skoro 40% rozdíl a v zimě je pak každý ampér dobrý. V traktoru (veterán Zetor 25) jsem měl Vartu 125Ah a dávala jen 650A, teď mám neznačkovou 120Ah a 1000A a točí jak divá, zima nezima..Do firemních aut kupuji v Bauhausu tu jejich a v soukromém autě ji mám taky. Cena je velmi dobrá a baterky slouží léta. A to na některých fy autech dvacet startů denně za každého počasí.
Re: auto
14. 09. 2011 20:09
Hoši, zatím díky. Díval jsem se na nabídku, tak ta baterie má startovací proud 780 A. Nejsem elektrikář, zda je to moc nebo málo, neumím posoudit, Vždy jsem se v minulosti díval jen na kapacitu a ta je 77 Ah. Chci ji do Oktávky 1,9 TDI, 81 KW.

Karel
Re: auto
18. 09. 2011 16:07
Ve své Octávii 1,9 TDI,81 Kw mám již tři roky k plné spokojenosti Exide Premium 72 Ah startovací proud tuším 720 A....auto stojí pouze pod přístřeškem a žádnej problém ani v největších mrazech.
Re: auto
18. 09. 2011 18:10
Ahoj, jak píše kolega nade mnou kupoval jsme před týdnem Exide Premium ale 77 Ah.Sice nemohu hodnotit ,ale když jsem hledal co nejvíce o bateriích tak Exide mají dobré reference. Navíc si najdeš na jejich stránkách podle svého vozu odpovídající baterii.
Ač jsem zprvu neměl důvěru,tak jsme baterii koupil v jednom nejmenovaném (pražském) e-shopu. Posílají přes Toptrans s ruční nakládkou (aby se baterka nepřekulila).Za 24 hod byla doma.
Cena 2080,- + 230,- poštovné.Cena v místě mého bydliště, v autodílech 3700,-
Re: auto
19. 09. 2011 10:58
Se startovacím proudem je ještě jeden problém. Nikdo neuvádí jakou metodikou se vlastně k tomu číslu dobral. To číslo je porovnatelné maximálně v rámci produkce jednoho výrobce.
Re: auto
19. 09. 2011 17:09
Startovací proud by měl být udáván dle příslušné normy...

Startovací proud podle DIN – je zjišťován podle německé normy (Deutsche Industrie Norm). Test baterie probíhá při teplotě –18 °C. Plně nabitá baterie se vybije „studeným proudem“ až napětí klesne na 6 V. Při vybíjení musí být napětí po 30 sekund minimálně 9 V a čas k poklesu na 6 V musí být minimálně 150 s.

Startovací proud dle SAE – je stanovován podle americké normy (Standard of American Engineers), která klade větší důraz na startovací schopnosti a menší na kapacitu. Baterie se při –18 °C vybíjí „studeným proudem“ po dobu 30 s. Na konci vybíjení musí být napětí minimálně 7,2 V.

Startovací proud podle IEC – test probíhá při – 18 °C. Baterie se vybíjí studeným proudem po dobu 60 s a napětí přitom nesmí klesnout pod 8,4 V.

Startovací proud podle EN – je určován podle evropské normy, která je převzatá jako česká norma. Při –18 OC se baterie vybíjí „studeným proudem“ po dobu 10 s, napětí na konci této doby má být min. 7,4 V. Pak se vybíjení přeruší a po 10 sekundách se pokračuje s vybíjením, avšak jen s hodnotou 0,6 původního proudu. Baterie se vybije na napětí 6 V a měří se čas. Dále se přepočítá čas z prvního vybíjení (jako by bylo provedeno také s 0,6 původního studeného proudu, což je 17 sekund.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil dj.DEKL (21. 09. 2011 20:44).
Re: auto
21. 09. 2011 08:13
Přesně tak. A protože většina zákazníku má dané normy při nákupu akumulátoru sebou, tak si snadno přepočítá hodnoty a porovná mezi sebou.

Například:
výrobce A uvádí hodnotu podle DIN 280A
výrobce B uvádí hodnotu podle SAE 500A, když by na štítek tak i startovací proud podle DIN, tak to bude cca 280A


Pro větší "přehlednost" se používají čtyři různé normy.
Re: auto
21. 09. 2011 17:18
Tak tohle nás tento rok odvezlo (nejen)k Jadranu a zpátky smiling smiley
[img38.imageshack.us]
Foto před ubytováním v Bašce Vodě
Re: auto
22. 09. 2011 21:15
atnarfus napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Přesně tak. A protože většina zákazníku má dané
> normy při nákupu akumulátoru sebou, tak si snadno
> přepočítá hodnoty a porovná mezi sebou.
>
> Například:
> výrobce A uvádí hodnotu podle DIN 280A
> výrobce B uvádí hodnotu podle SAE 500A, když by na
> štítek tak i startovací proud podle DIN, tak to
> bude cca 280A
>
>
> Pro větší "přehlednost" se používají čtyři různé
> normy.

Jsem z toho větší blb, než jsem si myslel. Díval jsem se do auta, současná Bannerka má 74 Ah, 680 A, takže zamýšlená koupě Varty Silver dynamic 77 Ah. ,780 A doufám znamená, že Varta má o 100A více. Ve Zlíně ji prodávají za 2390,- Kč, myslím, že je to dobrá cena.

Karel
avatar Re: auto
24. 09. 2011 18:39
Trochu chytrostí [www.rindt.cz] [www.rindt.cz]
Jinak dobrou zkušenost mám s baterii [www.doplnkynaauto.cz] po úplném vytřískání při startování jsem jel pro jinou baterii a po 30 minutách baterie zase točila jako nová sama se regenerovala kapacita akorád ta cena to je síla (neměl jsem ji novou sám bych si ji nekoupil,kvuli ceně ) jinak slouží stále u kamaráda asi 2roky v dodávce a já jsem ji měl asi 4roky předtím počítam ,že byla tak 3 roky v americe Ford 6 válec
Re: auto
25. 09. 2011 13:42
patak napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Tak tohle nás tento rok odvezlo (nejen)k Jadranu a
> zpátky smiling smiley
> [img38.imageshack.us]
> 60.jpg
> Foto před ubytováním v Bašce Vodě
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Patak:To máš benzín nebo diesel 2,0/2,2?Jakou spotřebu si na tom měl(Chorvatsko a zpět).
Re: auto
25. 09. 2011 15:51
Diesel 2.2 D4-D. Chtěli jsme 2.0 benzín s Multidrive S, ale v plné výbavě nikde nebyla skladovka.

Do Chorvatska(ke Gradacu) za 8.0l s průměrnou rychlostí 124km/h
Z Chorvatska(z Bašky) za 7.9l s průměrnou rychlostí 109km/h - sobota, několikakilometrové zácpy před tunelama, bouračka, v Česku bouřka atd. smiling smiley

Dá se s tím jezdit i za 5.5 - 6l, ale po dálnici maximálně 130, okresky bez předjíždění, město bez rychlých rozjezdů atd. smiling smiley

Celkově se jezdí dálnice 7.5 - 8,0l(německé dálnice spíš 9l), okreska 6 - 6,5l, město okolo 9l(semafory, rychlé rozjezdy, ...) yawning smiley
Re: auto
03. 10. 2011 12:47
Ano, přesně do tohoto vlákna mužeme psát o našich miláčcích.
Nebavím se nyní o ženách a kamarádkách či přítelkyních.

Nýbrž o :
[img8chybny-odkaz-rajced0801]

Jistě každý poznal znak vozu VOLVO !!!!!

Krása v americe
[img5chybny-odkaz-rajced0506]
moji synové :
[img5chybny-odkaz-rajced0506] [img5chybny-odkaz-rajced0506]

ten mladší nyní staví toto :
[img5chybny-odkaz-rajced0506] [img5chybny-odkaz-rajced0506]

i FIAT 500 může být krásný mazel [img5chybny-odkaz-rajced0506]

ale motorky mne již tak moc neberou
[img5chybny-odkaz-rajced0506]

tyto dva šperky, ty jsou k nakousnutí
[img5chybny-odkaz-rajced0506]
22 - 26 lt/100 km - není problém. Při rozjezdu pomalu 100 lt momentální spotřeba.

ale Golf je asi nejvděčnější autíčko na tuning.
[img5chybny-odkaz-rajced0506]

To, že sem dávám takovou krásu ještě neznamená, že je ta krása moje. Ale prostě jsem z toho u vytržení. První své auto jsem si koupil v r. 1968 a byl to ADAM OPEL P 4. R.v. 1932 nebo 33 ?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hradečák (03. 10. 2011 16:59).
avatar Re: auto
04. 10. 2011 20:54
Tady je něco na zvýšení výkonu THP: [www.skoda-club.net] :-))
Re: auto
04. 10. 2011 21:21
To zas bude pár majitelů motorů HTP nekrknutejch.
avatar Re: auto
04. 10. 2011 21:26
elton napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Tady je něco na zvýšení výkonu THP:
> [www.skoda-club.net]-
> pro-1-2-htp-7213?select=7213#message7213 :-))

Pěkný tuning ale chybí tam hlava jinak dobrá sranda
Mám něco co funguje z vlastní zkušenosti [www.xtuning.cz]
Re: auto
05. 10. 2011 03:20
Nesmíte si plést THP a HTP. U THP výkon nezvýšíte nikdy. Tam to jede léta v pohodě a klídku.
A HTP - jen najít fintu, kam uchytit tu ojnici na kliku. Akorát bych sehnal píst s jedním kroužkem. Takzvané téčko.
Čtyři válce - to by jelo jak hrom.smiling smiley

Ne aby se nějaký THP naštval. To je jenom fór. Omlouvám se předem.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hradečák (05. 10. 2011 10:37).
Re: auto
06. 10. 2011 20:18
Tak mě dnes trochu potěšil fakt, když jsem se podíval po delší době na měrku motorového oleje u Octávky 1,9 Tdi, 81 KW. Chuderka, má najeto již přes 192 tis.km, za pár stovek kilometrů půjdu na prohlídku vč. výměny oleje po 15 tis.km. Spotřeba oleje , když to přeženu, tak 0,4 l od poslední výměny. Musím zaklepat, ale snad to svědčí o dobré kondici motoru včetně turbodmychadla.Chladící kapalina prakticky neubývá, to kdyby se náhodou dostávala do oleje.
Re: auto
06. 10. 2011 20:38
No aby auto žralo olej při 200 tis.km, tak by to bylo nějaké divné. Doby, kdy si škodověnky 105-120 vzaly olej i nové a ještě to měly napsané v TP jako že je to normál, jsou už dávno pryč. 0,4l oleje mezi výměnou není zas tak moc, ale ani málo. Citrouš (nafta) má již více jak 230tis. a ani kapku, felda (benzín) jakbysmet, stav km skoro stejný. Pravda je, že olej měním každých max 10tis.
kik
Re: auto
06. 10. 2011 20:46
Muj Nissan Primera P11 z roku 1996 je benzin 2.0 o vykonu 96kW ma po vymene pistnich krouzku spotrebu oleje 0.0 l, napln se pouze meni. Rok predtim motor ten olej trosku zralsad smiley Podle tachometru ma najeto cca 150tk, ve skutecnosi o 50000 tisic vic. Hradecky servic Nissanu kdysi 'omylem' vynuloval tachometr. Krome nutnych veci jako vymena brzdovych kortoucu pred par lety a noveho vyfuku prakticky jenom menim olej, dolejvam benzin a menim gumy. Pristi rok me cekaji tlumice ale s tim uz dopredu pocitam.
Je to proste pohodlne auto presne na takove cesty jako je dovolena v Chorvatsku, s dostatecnym vykonem a dlouhodobou spotrebou cca 7.0. l/100 km.
Re: auto
06. 10. 2011 20:53
To Zahajskej: No tak si nemyslím, že by nevzali ani kapku oleje? Vždy nějaká spotřeba je, zvláště po ujetí 15 tis.km.To se mě nezdá, tu Felicii jsem měl také, sice si nepamatuji, kolik brala, ale určitě to nebyla jen kapka, sice jsem mezi výměnou nic nedoléval, ale mám dojem, že to vyšlo jen tak tak od horní po spodní rysku. A to jsem ji prodával, když měla najeto pouhých 47 tis. km. Jinak výrobci uvádějí většinou spotřebu 1 litr/1000 km oleje jako normální i u nového auta, potěš koště, pokud bych to zjistil a tudíž nebyl důvod k reklamaci.To bych mezi výměnou musel dolít 15 litrů oleje!!
Jinak aby nedošlo k mýlce, já mám také spotřebu 0,0l z pohledu servisu, neboť také olej nedolívám mezi výměnou.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Karel M. (06. 10. 2011 21:09).
Re: auto
06. 10. 2011 21:01
kik napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Muj Nissan Primera P11 z roku 1996 je benzin 2.0 o
> vykonu 96kW ma po vymene pistnich krouzku spotrebu
> oleje 0.0 l, napln se pouze meni. Rok predtim
> motor ten olej trosku zralsad smiley Podle tachometru ma
> najeto cca 150tk, ve skutecnosi o 50000 tisic vic.
> Hradecky servic Nissanu kdysi 'omylem' vynuloval
> tachometr. Krome nutnych veci jako vymena
> brzdovych kortoucu pred par lety a noveho vyfuku
> prakticky jenom menim olej, dolejvam benzin a
> menim gumy. Pristi rok me cekaji tlumice ale s tim
> uz dopredu pocitam.
> Je to proste pohodlne auto presne na takove cesty
> jako je dovolena v Chorvatsku, s dostatecnym
> vykonem a dlouhodobou spotrebou cca 7.0. l/100 km.


A to si měnil proč ty pístní kroužky, jenom proto "že motor ten olej trochu žral"?A co takové rozvody, silentbloky, čepy?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Karel M. (06. 10. 2011 21:18).
Re: auto
07. 10. 2011 09:07
Možné je, že si auto nějaký olej vezme, ale úbytek je tak malý, že to nepoznám. Jednak olej při výměně nedolívám po horní rysku, vždy jen na prostředek a že bych měl před výměnou olej na spodní rysce, to nemám. A jestli ubyde 1-2mm, to bohužel nezjistím.
Kdysi jsem měl Š120 a ta si uměla vzít skutečně jeden litránek oleje na 1000km, přitom nekouřila, jen když jsem brzdil z kopce motorem a pak trochu přidal, to mě bylo vidět na kilometry jak lesní požár. Jenže to stál litr mogulu dvacku a člověk to neřešil.
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 87
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.