darko napsal(a):
-------------------------------------------------------
> soudruhu Karle ,1.9 TDi 66kw MÁ dvouhmotný
> setrvačník
> [
www.e-cat.cz]-
> 1u5-07-98/1-9-tdi-1896ccm-66kw-90hp-07-98/spojka/p
> ritlacne-talire-a-setrvacniky/sada-s-dvouhmotovym-
> setrvacnikem-luk.html?cPath=1314088_1960807_196082
> 0_1984990_1984992 a za "lidovou" cenu.Mě benzínáka
> to nechává chladným
Nevím, proč mě častuješ soudruhem.A uklidni se, vidím, že to téma Tě vzrušuje více než je zdrávo a to i v pracovní dobu, což Tě lituji, já mám v tuto dobu jiné starosti.A pokud chceš ještě k tomuto tématu něco napsat, tak nikoho neurážej a piš věcně, např. v kolika kilometrech jsi na nejlepším autě světa Multiple něco měnil apod a kolik to stálo. Já jsem toho schopen, prezentoval jsem to v článku i výše a mohu to doplnit o podrobnosti, neboť nic nezatajuji.
Jinak v odborných článcích nedoporučují Multiplu s benzínovým motorem, neboť je to zdechlé, hlučné a žroucí auto, s kterým se v průměru nedá jezdit pod devět litrů.A diesel (JTD) ve stejném autě je sice o poznání silnější, ale má zase jiné mouchy, tak si asi nikdo nevybere. A těch šest sedadel je tak pro mateřskou školku, takže se v praxi nedá využít.
A tak jak počítám, při ujetí 100 tis.km v Oktávce TDI ušetřím na palivu proti Tvé chrchle 100 tis. Kč, takže i případná dražší výměna některého dílu se určitě vyplatí - ale to se zatím po ujetí 180 tis. km nestalo. A italští dělníci ani technici nejsou také zrovna vzorem pečlivosti a pracovitosti v porovnání s našimi nebo německými.Znám to i z jiných oborů než je automobilový.Italské součástky do strojů jsou sice levnější, ale ve skutečnosti drahé.
Další rozdíl mezi námi je ten, že jsem na rozdíl od Tebe nechal vydělat mimo jiné i českým dělníkům, což je přirozené i v dalších zemích. Jak se správně zmiňuješ, že nejvíce aut se vždy prodá v zemi výrobce. A ještě jeden pro někoho nepodstatný fakt - o náhradní díly a servisy škodovky jen zakopávám, jsou hodně levnější i díly z tzv. druhovýroby, což cenu servisování v porovnání se značkovými sráží dolů.Svého "dvorního" mechanika mám 1,5 km od baráku a je ochoten dělat i po večerech a víkendech za 300 Kč/hodinu a obdobné je to i jinde.
A nepruď ani o dieselech, až bude stát benzín 60 Kč/litr, což v dohledné době bude díky arabským zemím skutečností, a budeš rád, když si nějakého podle Tebe uchrchlaného diesla se spotřebou 4 l/100 km obstaráš.
Italům nikdo nebere zásluhy za design ( třeba zde zmiňovaný Bertone) i vývoj některých kusovek, jako je např. Ferrari. Ale z tradice se nedá žít do nekonečna, nebo ujede brzy vlak...V případě Multiply šlápli vedle, to sami přiznali díky (ne)prodejnosti. A chudák Chrysler...