Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
21. 03. 2011 20:50
Pavel.R napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Omyl.Dvouhmotu má i motor 66 kw ALH.smileys with beer


vysvětlete to KarloviM.Ten má vždycky pravdu....
Re: auto
21. 03. 2011 21:07
Trvám na svém, 66 ani 81 kW nemá dvouhmoťák.Ani netrvám, že mám vždy pravdu,( pravda je jen jedna, ale soudruzi, stejně se musíme dívat, kdo nám ji říká - tak to bylo za komoušů - jen pro poučení pro mladší) ale tentokrát ji mám určitě.
Re: auto
21. 03. 2011 21:30
soudruhu Karle ,1.9 TDi 66kw MÁ dvouhmotný setrvačník [www.e-cat.cz] a za "lidovou" cenu.Mě benzínáka to nechává chladným smoking smiley
Re: auto
21. 03. 2011 23:11
Bože, to jsou dohady, zase typu kdo má co lepší. Nejvíce mně líbí zarputilí zastánci Škodovek, konkrétně Fabií a Felicií. Těch se vždycky zeptám, jestli už někdy vůbec seděli v AUTĚ. Já jsem na tom lépe - ani nevím, co dvouhmotový setrvačník znamená, je mně to jedno, auto mám benzínové, výkonné, měkké, tiché, každý rok velmi rád jezdím do Chorvatska, nevozím tam ani paštiky ani kýble piva, Chorvaty nepovažuji za obtížný špinavý hmyz, nepídím se po tom, jestli kopeček zmzliny mohu koupit o dva kilometry dál za cenu o kunu méně, vyhýbám se přelidněným letoviskům s uřvanými turisty, kteří se širokému okolí chlubí, jak se včera opili, politiku považuji za špínu a je mně dobře.
avatar Re: auto
21. 03. 2011 23:54
hanah napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Bože, to jsou dohady, zase typu kdo má co lepší.
> Nejvíce mně líbí zarputilí zastánci Škodovek,
> konkrétně Fabií a Felicií. Těch se vždycky zeptám,
> jestli už někdy vůbec seděli v AUTĚ. Já jsem na
> tom lépe - ani nevím, co dvouhmotový setrvačník
> znamená, je mně to jedno, auto mám benzínové,
> výkonné, měkké, tiché, každý rok velmi rád jezdím
> do Chorvatska, nevozím tam ani paštiky ani kýble
> piva, Chorvaty nepovažuji za obtížný špinavý hmyz,
> nepídím se po tom, jestli kopeček zmzliny mohu
> koupit o dva kilometry dál za cenu o kunu méně,
> vyhýbám se přelidněným letoviskům s uřvanými
> turisty, kteří se širokému okolí chlubí, jak se
> včera opili, politiku považuji za špínu a je mně
> dobře
tyyyy jo. my sa tu hadame na tema dizl a benzin potom na zotrvacnik a ty sem vtiahnes fabie a feldy pastiky a zmrzku a pivo a turistov... prepac, ale trosku mimo smiling smiley
Re: auto
22. 03. 2011 01:29
Mihale, to já jen vyjádřil, že se spíše dá dohadovat o příjemnostech Chorvatska, než se neustále přít o to, kdo má lepší vozidlo. Jestli je lepší benzin nebo diesel, to na světě ještě nikdo nevymyslel.
Re: auto
22. 03. 2011 05:52
Ještě jednou se zeptám. Muže mě někdo vysvětlit proč je díslové auto dražší jak benzínové. Za rozumné odpovědi děkuji.
avatar Re: auto
22. 03. 2011 07:40
Můj názor je - cenová politika automobilek. Celkově je v Evropě větší zájem o diesel, proto jsou tyto motory dražší.
avatar Re: auto
22. 03. 2011 09:20
Jedna z věcí proč je diesel dražší, je jeho větší náročnost na výrobu ? Při spalování u dieslu je palivo vstřikováno pod podstatně větším tlakem do spalovacího prostoru než u benzínu a proto je i celková konstrukce dieslového motoru robustnější. Z toho vyplývá nutnost větší spotřeby materiálu při výrobě motoru, možná jiná technologie výroby a s tím související vyšší náklady ? Ale těch věcí je asi více a rozhodně v ceně hraje velký význam poptávka a obliba na určitém trhu.
avatar Re: auto
22. 03. 2011 11:41
resstless: Tady je po dieselu poptavka minimalni a je velice neobliblibeny a prece je drazsi, takze tim to nebude ....
To je to stejne jako kdyz se podivas na stejny model auta se stejnou vybavou a jedno je V6 a druhy V8 a to s V8 motorem stoji o $7.000plus vic nez V6. Stejne je to Sedan, Coupe, Convertible u stejneho modelu, Coupe je drazsi nez sedan a Convertible je drazsi nez Coupe, coz by se dalo odduvodnit slozitosti mechanismu na sklapeni strechy, ale kdo vi, nikdo Ti presne nerekne kolik stoji vyroba auta, proste to tak je a nikdo s tim nic nenadela...
Re: auto
22. 03. 2011 12:50
lítá bitva žabožrouti vs. VW řádí i zde [www.citroeny.cz]
Re: auto
22. 03. 2011 13:09
Convertible je drazssi proto, ze ma oproti coupe upravenou karoserii kvuli tuhosti.
avatar Re: auto
22. 03. 2011 13:16
Jozka: To je cast, souhlasim, ale proc je tedy Coupe drazsi nez sedan? Ctyri dvere, xtra mechanismus na stahovani zadnich oken...:-)
Re: auto
22. 03. 2011 13:41
Tam bych to tipoval spis uz na tu "exkluzivitu". Nebo mozna drazsi vybava, ostrejsi motory, nevim...
Re: auto
22. 03. 2011 13:51
Protože má jinak dělanou podlahu, tužší, protože torznost karoserie nedrží střecha, ale musí udržet podlaha.
Anonymní uživatel
Re: auto
22. 03. 2011 14:39
Lidi kteří zde diskutují neznám, ale protože jezdím také naftou i benzínem, tak mi to nedá,abych nepřispěl trochou do tohoto flame.Jedná se hlavně o p. Karla, to je typický Oktávko-mil. Docela mne nadzvedlo tvrzení že Multipla je kraksna. Je vidět že auta moc p. Karle neznáte. A Fiaty už vůbec. Možná není krásná, ale svoje místo na trhu si jistě pro řadu uživatelů vydobila. Nebudu se rozepisovat o historii italských automobilek a tím čím obohatily automobilový průmysl ať z technického hlediska nebo školy designu. Je třeba si uvědomit, že i ten Favorit pochází z italské konstrukční kanceláře Bertone. Že Tatra 613 byla na prknech Pininfariny. O škole italského designu snad nemá ani cenu se zmińovat. Snad asi ani nevíte,že systém common rail dal světu koncern Fiat, ve spolupráci s Mercedesem a Oplem.
Okolo aut se motám celý život, hlavně kolem veteránů, něco o autech vím. A tvrzení že taková či onaká značka, že takový či jiný model či typ auta nestojí za nic, je tvrzení více než odvážné, a mělo by být podloženo především vlastní zkušeností, a ne nějakým povídáním a moudrostmi nabytými ve frontě u benzinky, v tom lepším případě. Myslím že dobrý názor na tuto problematiku má Šatava.
Osobně nejsem zuřivým zastáncem ropy, ale vycházím ze zkušeností. A to když se chci projet a to mám auto pro zábavu a volný čas, volím naftu. To proto, že moderní common raily mají vlastnosti benzínových motorů, a přesto když tomu protáhnu komín, nezapláču u pumpy nad spotřebou. A to si mých 200 koníků i té ropy trochu vezme. Auta mám 2, jedno na práci, jedno pro zábavu a potěšení, na dovolenou. smileys with beer
Re: auto
22. 03. 2011 15:13
Já měl benzinové Punto, dieselovou Bravu, oboje během tří roků 100 000 km, každodenní provoz, krom očisty, výměny oleje, filtrů a brzdového obložení žádná údržba či seřizování. Ani jednou nebylo nutno navštívit servis s poruchou. Já mám tedy s Fiaty zkušenosti dobré. A měl jsem i Renaulty. Opět bez problémů. Zato pouze jednou (a již nikdy více) jsem se svezl ve Fabii. Hlučný, tvrdý, stísněný, nepohodlný drncající žebřiňák. Měl jsem diesely i benziňáky a preferuji benzin. Je méně hlučný, nemá vibrace, rychleji se ohřívá. Spotřeba vyšší než nafta, dražší pohonné hmoty, cena motoru však o 50 tisíc nižší a levnější cena při poruše. Nevýhodou je snadnější hořlavost benzinu než nafty při havárce. Tak si vyberte, co je lepší. Já myslím, že oboje má své plusy a mínusy a záleží jen na tom, jaké vlastnosti kdo preferuje a na co mu stačí finance.
avatar Re: auto
22. 03. 2011 15:47
to je fakt v zime po meste je lepsi benznak naj nejaka mala kubatura, hned to je zohriate, z fiatmy a zabozrutmy mame v rodine tiez len tie najlepsie skusenosti, fabie mame v robote ale jazdi na nich 20ludi stylom 1,2,3 plyn brzda, kratke vzdialenosti po arealy, to ze su z nich sroty je tym padom prirodzene, to by bolo asi z kazdeho, takze objektivne sa k fabii nevyjadrim a k novej uz vobec nie.
dizlak je sice drahsi o cca 2000eur ale pre bezneho cloveka co najazdi 20k rocne je navratnost 3roky ty co najazdia viac samozrejme menej.drahsi je preto lebo ma par veci naviac oproti beznemu benzinu, turbo,cerpadlo..
a podotykam tu nebola hadka ktory motor je lepsi ale obhajoba dizlou te to niesu sroty ale plnohodnotne motory hodne aj civilnych aut. je mi luto ak nejaky moj text vyznel ze dizel je naj a benzin nie. ako pise hanah kazde ma svoje pre a proti a je dolezite na co clovek auto poziva kolko s nim jazdi financie atd..
Re: auto
22. 03. 2011 21:55
darko napsal(a):
-------------------------------------------------------
> soudruhu Karle ,1.9 TDi 66kw MÁ dvouhmotný
> setrvačník
> [www.e-cat.cz]-
> 1u5-07-98/1-9-tdi-1896ccm-66kw-90hp-07-98/spojka/p
> ritlacne-talire-a-setrvacniky/sada-s-dvouhmotovym-
> setrvacnikem-luk.html?cPath=1314088_1960807_196082
> 0_1984990_1984992 a za "lidovou" cenu.Mě benzínáka
> to nechává chladným smoking smiley

Nevím, proč mě častuješ soudruhem.A uklidni se, vidím, že to téma Tě vzrušuje více než je zdrávo a to i v pracovní dobu, což Tě lituji, já mám v tuto dobu jiné starosti.A pokud chceš ještě k tomuto tématu něco napsat, tak nikoho neurážej a piš věcně, např. v kolika kilometrech jsi na nejlepším autě světa Multiple něco měnil apod a kolik to stálo. Já jsem toho schopen, prezentoval jsem to v článku i výše a mohu to doplnit o podrobnosti, neboť nic nezatajuji.
Jinak v odborných článcích nedoporučují Multiplu s benzínovým motorem, neboť je to zdechlé, hlučné a žroucí auto, s kterým se v průměru nedá jezdit pod devět litrů.A diesel (JTD) ve stejném autě je sice o poznání silnější, ale má zase jiné mouchy, tak si asi nikdo nevybere. A těch šest sedadel je tak pro mateřskou školku, takže se v praxi nedá využít.
A tak jak počítám, při ujetí 100 tis.km v Oktávce TDI ušetřím na palivu proti Tvé chrchle 100 tis. Kč, takže i případná dražší výměna některého dílu se určitě vyplatí - ale to se zatím po ujetí 180 tis. km nestalo. A italští dělníci ani technici nejsou také zrovna vzorem pečlivosti a pracovitosti v porovnání s našimi nebo německými.Znám to i z jiných oborů než je automobilový.Italské součástky do strojů jsou sice levnější, ale ve skutečnosti drahé.
Další rozdíl mezi námi je ten, že jsem na rozdíl od Tebe nechal vydělat mimo jiné i českým dělníkům, což je přirozené i v dalších zemích. Jak se správně zmiňuješ, že nejvíce aut se vždy prodá v zemi výrobce. A ještě jeden pro někoho nepodstatný fakt - o náhradní díly a servisy škodovky jen zakopávám, jsou hodně levnější i díly z tzv. druhovýroby, což cenu servisování v porovnání se značkovými sráží dolů.Svého "dvorního" mechanika mám 1,5 km od baráku a je ochoten dělat i po večerech a víkendech za 300 Kč/hodinu a obdobné je to i jinde.
A nepruď ani o dieselech, až bude stát benzín 60 Kč/litr, což v dohledné době bude díky arabským zemím skutečností, a budeš rád, když si nějakého podle Tebe uchrchlaného diesla se spotřebou 4 l/100 km obstaráš.
Italům nikdo nebere zásluhy za design ( třeba zde zmiňovaný Bertone) i vývoj některých kusovek, jako je např. Ferrari. Ale z tradice se nedá žít do nekonečna, nebo ujede brzy vlak...V případě Multiply šlápli vedle, to sami přiznali díky (ne)prodejnosti. A chudák Chrysler...
Anonymní uživatel
Re: auto
22. 03. 2011 21:58
ajax napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ještě jednou se zeptám. Muže mě někdo vysvětlit
> proč je díslové auto dražší jak benzínové. Za
> rozumné odpovědi děkuji.

Karle, mám na to svůj názor. Je to jenom o penězích. Hlavní je spotřeba - o dost menší a potom ani cena pohoných hmot není zanedbatelná. No a tyto dvě položky potom zvedají cenu diesela.
Když si potom spočítáš kolik ročně ujedeš a porovnáš benzin - diesel tak si lehce odhadneš co se ti vyplatí. To nebo ono.Rozhodně nevěřím, že by to bylo vlastní výrobou aut jako takových. Tedy o nějakou náročnost ve výrobě. Tam to asi nebude.
Vezmi si kolik si zaplatil za plyn do svého Peugeota. Myslíš si, že je tato cena odpovídající danému výrobku? Hele v r. 1975 měl jeden kamarád Moskviče 412. Doma si udělal to zařízení a v kufru vozil 10 kg propan butan lahev i stím regulátorem tlaku. Čili to bylo před 36ti lety.
Kdyby diesly kupovalo méně lidí, byly by levnější. Ovšem zájem je, tak přeci tedy cena musí být dle zájmu.angry smiley
avatar Re: auto
22. 03. 2011 22:40
mihal306 napsal(a):
> musim sa zasmiat nad permanent 4x4 to je jak keby
> si mal zapnuty sporak nonstop ked si doma aj ked
> zrovna nevaris, lebo ked si to zapnes len ked
> potrebujes je to len smesna nahrazka sporaku.
> ked idem po dialnici , rovnej ceste atd tak mi je
> 4x4naprd aj ked je mokro alebo sneh vtedy kedy ho
> je treba tak haldex spojka okamzite zapoji aj
> druhu napravu, takze v konecnom dosledku je to to
> iste, akurat setrim zivotne prostredie.

S tím sporákem je to sice hezké přirovnání, ale jsi trochu mimo. Viděl bych to spíš takto: koupil jsem dobrovolně čtyřplotýnkový sporák, abych ho mohl plně využívat. Ty jsi si ale koupil taky čtyřplotýnkový sporák, ale používat můžeš pouze dvě plotýnky. Další dvě můžeš použít až tehdy, když už ty první jsou naplno využité a nějaká elektronika ti dovolí ty zbývající zapnout. Tak je teda zapneš, ale najednou si ta elektronika řekne, že už je zase nepotřebuješ, takže je sama vypne. A kde jsi s tím co už se vařilo na těch dvou plotýnkách? ;-)

A čím šetříš přírodní prostředí? Kardan i poloosy se točí tak nebo tak, akorát nejsou roztáčené přímo od motoru, ale prostřednictvím dalších "článků" (jsou roztáčené zadními koly, které energii zprostředkovaně získávají od předních kol), kde vznikají další ztráty. V končeném důsledku nešetříš vůbec nic a jsi na tom úplně stejně, jako permanentní 4x4.

.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (22. 03. 2011 22:59).
avatar Re: auto
22. 03. 2011 22:57
Šatava napsal(a):
-------------------------------------------------------
> 1) Prostě kdo má naftu - není člověk. A v cabriu
> - to je snad pračlověk. To není pravda.
> 2) Víš stálý 4x4, to je již pouze u starých
> tereňáků. Každý lepší nový má přiřaditelný. Je to
> lepší. Podívej jak Haldex zahýbal světem. Kolik
> automobilek ho již používá.
> 3) Automat - to mi nejde na rozum. Jsem slabší s
> tělesnou schránkou a raději bych automat. Tak jsem
> to myslel v té druhé větě. Ale že nadáváš na
> automat a sám ho máš u 330ix. To mi nejde do
> hlavy. Hlavně mi neříkej že BMW má nejlepší
> automat na světě.

1) Tohle jsou ale jen a jen tvoje slova (sám asi nejlíp víš, kam se zařadit). Já jsem ale žádné přirovnání lidí a nafty nedělal. Naspal jsem, že Ti co mají ropáky jsou tou naftou zaslepení a jedinou výhodu, spotřebu, povyšují nad cokoliv jiného a nejsou ochotni uznat nevýhody dieselu. A taky, že do Cabria (atd.) nafta nepatří.
2) Že by Haldex nějak zahýbal světem jsem opravdu nezaregistroval. Ty jsi ale asi nezaregistroval, že stálý pohon 4x4 se stále používá. Je ovšem náročnější na celkové sladění pohonu, elektrtoniky atd a né všechy automobilky to dáží zvládnout (nebo jenom nechtějí). Takže většina jde cestou menšího odporu.
3) Tak se za prvé nauč vyjadřovat jasně, protože ta věta se jasný výklad nenabízela. A za druhé jsem na automaty nenadával (nevím kde jsi to vzal). Že mám BMW jsem tady teď taky nenapsal (jenom jsem to nevyvrátil, ale že ho mám tu stejně někde dřív napsané bylo) a ani jsem netvrdil, že má BMW nejlepší automaty. Ono BMW ani automaty nedělá - kupuje je od "specialistů". A to že automaty ZF jsou z nejlepších, je težko popiratelné. Ale dřív třeba používali i GM a to zrovna výkvět taky nebyl.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (22. 03. 2011 23:05).
avatar Re: auto
22. 03. 2011 23:19
petas... vycurat, umyt zuby a spat... tu sa bavia dospely
avatar Re: auto
22. 03. 2011 23:31
mihal306 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> petas... vycurat, umyt zuby a spat... tu sa bavia
> dospely


Je dobře, že víš, co se sluší a patří, ale proč se podle toho teda neřídíš? Maminka není doma???

To možná taky, ale spíš ti chudáčku došly argumety, tak zase používáš ten ubohý osobní utok. Potřebuješ si vyléčit nějaký mindrák?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (22. 03. 2011 23:39).
Anonymní uživatel
Re: auto
23. 03. 2011 05:12
Peťas,
ono o nic nejde. Ty jsi napsal že máš BMW a představil jsi ho na fóru i se švýcarskou značkou.Ty jsi napsal tu nehoráznou blbost že nafta do cabria a coupe - potažmo dle mne do sporťáků - nepatří. Ty jsi napsal, že v konečném důsledku neušetříš nic (myšleno stálý pohon 4x4) což je blbost. Určitě se to projeví a) na ceně a za b) na spotřebě. Což je de facto opět finanční záležitost.
Automat je fajn, pokud "myslí" - je to pohodová věc na dennodenní jezdění, ale do auta pro zábavu jedině manuál. Toto jsi napsal Ty. Já jsem pouze podotknul že mám auto pro rodinu atd. Pro zábavu v mých letech asi již auto mít nebudu. A co se týká dále automatů jsem se pouze otázal ..... Hlavně mi neříkej že BMW má nejlepší automat na světě.
A Ty mi klidně odpovíš že má, protože bere automaty od specialistů ZF. Já již tedy nevím. U Tebe je vše OK, Ty máš pravdu a jsi dotčen když řeknu svůj názor na př. já nebo někdo jiný. Pro mne je rozhodující : přejetí z místa A do místa B .
Převoz osob nebo materiálu a tu xc mám hlavně kvůli tomu že bydlím na horách. Takže v tomto jediném s Tebou musím souhlasit. Kdybych bydlel v HK nebo Praze asi bych si starosti se 4x4 nedělal. To jistě chápeš. Zcela jistě také bydlíš na horách když máš 4x4. Nebo začala móda různých modifikací rádo by terenních automobilů a také jsi podlehl? Před dvaceti a více lety jsme tyto problémy neměli. ŠKODA, FIAT P, LADA, MoskvičDacia. A hotovo. Potom TUZEX.
Jinak nech také na ostatních ať se svobodně vyjádřejí. Nejsou to žádní troubové. Někde hovoří vzdělání jinde zase zkušenost. Bohužel někde mladická nerozvážnost.grinning smiley S tou plotýnkou měl mihal306 pravdu.
Všem zaslepencům do chrochtáků bych doporučil, aby si protřeli oči od sazí a trochu se porozhlédli kolem. Tato věta se mi ale pranic nelíbí. Zcela jistě se jedná jak jsem již napsal o - mladickou nerozvážnost. Vidím normálně, zaslepen tedy určitě nejsem.A ten název - chrochták?angry smiley To je skutečně urážející. Jezdíme snad s prasetem? To mi připadá jak když se bavějí patnáctiletí. Taková divná mluva ve společnosti. Co etika?thumbs down



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Šatava (23. 03. 2011 05:30).
Re: auto
23. 03. 2011 07:02
Kuci. To je počteníčko. Já již 18 let řeším spotřebu systémem LPG a jsu s ním spokojený. Muj synátor si koupil R Trafic 1.9 DCI no a žádný zázrak. Aby to trochu jelo tak pujde na chip. Takže muj názor .Co tobě udělá nafta ve dvoulitru mě to udělá šestnástistovka v benzínu.
rrn
Re: auto
23. 03. 2011 08:05
Hehe!!! 13 letý Golf III a furt fičí. 220tis na tachoši a jen malé opravy kolem 1500-2000 ročně. Spotřeba průměr 5l. K moři mi to dělalo dokonce 4,3l.

...a koupil jsem si kolo....tak bude i potěšeno tělo....cena nafty? jezdit se stejně bude i když cena vyjde ke 40,-. Jsme moc líní, abychom odstavili kočáry!

Zdarec.
Re: auto
23. 03. 2011 08:24
Chlapci, nechápu co tady pořád řešíte? Jediná, ale opravdu jediná výhoda naftového motoru je v jeho spotřebě. Když tak se svezte s benzínovým přímo vstřikovým dvoulitrem s turbem a pak porovnávejte s naftovými 1,9 či dvoulitry TDI, DCi, HDI atp.
avatar Re: auto
23. 03. 2011 09:43
petas nie neliecim si ziadny mindrak ani mi nedosli argumenty, to skor tebe, ale uz nemienim plytvat energiou na cloveka ako si ty, si totiz jak zaseknuty gramafon, keby si napisal ze ty mas radsej benzin pretoze dizlovy zvuk sa tebe nepaci a viac ti vyhovuju jazdne prejavy benzinu a preferujes pernament 4x4 lebo byvas v horach atd tak nepoviem ani pol slova.
ale ti si tu vyslovne napisal ze tdi a podobne stoja uplne za hovno a haldex je smiesna napodobenina, tym si uplne urazil vsetkych majitelov takychto vozidiel tak sa necuduj osobnym utokom.
a narozdiel od teba ja nemusim klesnut tak hlboko aby som na niekoho utocil slovami ty chudacku a podobne.
nastastie ty ma nemozes urazit, ani mi nijak pokazit den.
Re: auto
23. 03. 2011 10:23
Karle,je mi tě líto.Svoji Oktávkou jsi zcela zaslepen a všechno ostatní je podle tebe hovno.Tvůj poslední příspěvek byl opravdu zoufalým výkřikem. Úpřimnou soustrast......
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 183
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.