Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Obuté pneu...??

Autor JAVI 
Re: Obuté pneu...??
05. 05. 2017 08:41
beru to jako fórek - pokud si pamatuji,rozměr pneu se až tak neřešil - bylo značení BB - což byla max. rychlost 40 km/h,takže ne celoroční,ale celoživotní a zachránce to demontoval z nějakého odstaveného stroje a rozteč ze dvou přivezených kol byla pouze spíše teoretická a proto se co kousek povolovalo a muselo se stále dotahovat...
Ještě jeden detail - pomoc na cestě - čehuni mi málem urazili ruku při snaze někoho zastavit - jasně,každý toho už má před domovem plné kecky a zastavením by vznikl i jemu problém...
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 05. 2017 12:37
[auto.idnes.cz]

_______________________________________________________
Re: Obuté pneu...??
17. 05. 2017 13:09
Hmm, opět jeden z článků, podle kterého bychom měli zimní po jedné zimě vyhodit a totéž letní po jednom létu. Pokud je zimní při teplotách nad 7 stupňů již pomalu nebezpečná, proč je v našich podmínkách používáme? Vždyť u nás v zimě teploty nad 7 jsou vcelku běžné, hlavně zkraje a ke konci zimního období. Proč je pak na autě musíme mít, když se s nima můžeme zabít? A takových rozporů je v článku více. A když se ještě vyjadřují zástupci výrobců pneu, smrdí to reklamou jak prase.
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 05. 2017 13:16
Ale na tom odvodu vody letních vs. zimních pneu něco bude.
Re: Obuté pneu...??
17. 05. 2017 14:13
A v zimě neprší? Drážky zimních pneu musí umět obstarat sníh, tj.ho pojmout, aby mohly zafungovat hrany lamel. A nesmí se drážky sněhem ucpávat. Proto jsou na zimních drážky také dost velké, né-li ještě větší než u letních.
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 05. 2017 14:53
No souhlasím, a ještě...
Ty lamely mají HLAVNÍ účel - dovolit to, aby sníh "vypadl" z těch velkých drážek a nezacpal je, lamely umožní deformaci drážky a vytlačení sněhu z dezénu.
avatar Re: Obuté pneu...??
21. 05. 2017 15:02
Letos je to přesně můj případ,4leté zimní pneu dojedu do cesty na jih.Ani chvíli jsem nemyslel na to že bych jel na jih na zimákách.Mám objednané Continental EcoContact 5 205/65 R15 94 V .
Zimní pneu jsem vybral dle výsledků testů Continental WinterContact TS 860 205/65 R15 94T .

Lignano 9/03,
Turanj 9/05,
Trpanj 8/08, 7/09, 7/10, 6/11, 6/12, 6/14, 6/15, 6/16, 9/16, 6/17
Radomír
avatar Re: Obuté pneu...??
16. 06. 2017 22:20
... má mokrá vozovka vliv na spotřebu PH ... ?
smileys with beer
Re: Obuté pneu...??
16. 06. 2017 22:23
Pokud na vozovce neni vody moc a je jen mokra, skoro to na spotrebe nepoznas - spise vubec.
Re: Obuté pneu...??
16. 06. 2017 22:39
Podle mého opakovaného měření má a dost znatelný. Jezdím stejnou štreku a když prší, tak jde spotřeba o půl litru nahoru.
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 04:35
Taky myslim ze musi mit. Zvysi se valivy odpor = zvysi se spotřeba
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 09:54
... takřka denně sleduji cestou domů aktuálné spotřebu PH nápočtem ... a dá se říct, že během těch 40 km mám odchyceno kolik ve kterých úsecích budu mít ...
(... samozřejmě že neodpočítávám zkreslení, to snad máme na počítači každý ... takže skutečnou spotřebu počítám tak, že vždy tankuji plnou a spočítám z najetých km ...)

... ale k původnímu dotazu ... poslední dobou moc nepršelo a tak včera, kdy byla po dešti vozovka hodně mokrá, jsem se nemohl ani s lehkou nohou dostat na běžnou spotřebu ... a ta odpovídala tomu, co píše atnarfus ... po 35 km spotřeba o cca 0,3/0,4 litru vyšší ...
(letní Continental 225/45 R 17 Y XL)


smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (17. 06. 2017 13:27).
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 17:25
Já si teda myslím, že mokrá cesta na spotřebu nemá prakticky žádný vliv. Je tam tolik jiných vlivů, stačí třeba aby jenom foukalo víc proti autu a spotřeba jde nahoru. Jiné by to bylo, když opravdu "lije jak z konve" a na cestě už je nějaká vrstva vody.

A co se týká valivého odporu, tak si teda myslím, že je za mokra naopak nižší. Vždyť i brzdná dráha je na mokru delší.
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 17:37
Ono je tato problematika poněkud komplexnější, než to na první pohled vypadá grinning smiley
Pneumatika na mokré vozovce ve smyslu odporu vody a valivého odporu je pouze jedna část, dále dochází k poklesu teploty, čímž dojde i k poklesu tlaku v pneumatice atd. Co má v jaké míře vliv na spotřebu nechám na vás...
Dalším faktorem ovlivňujícím spotřebu je bezesporu lepší ochlazování stlačeného vzduchu (u přeplňovaných motorů) v FMIC / SMIC a rovněž je nasáván vlhčí vzduch... tyto faktory mají pro změnu pozitivní vliv na spotřebu a chod motoru...
smileys with beer
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 17:49
... nebylo to na plavání, ale vody bylo krátce po dešti dost ...
smileys with beer
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 20:46
Bessy, kdyz to takhle celkem sledujes, nemas nahodou osobni zkusenost s tim jaky rozdil ve spotrebe (idealne na tom samem aute) maji vestsi resp mensi kola? (naprikald 17" vs 16", idealne obe letni nebo obe zimni...)

co se tyce spotreby za mokra: rekl bych ze to bude mit negativni vliv, je dalsi hmota (hmotnost) ktera se lepi na kolo, kterou auto musi roztocit, nebo vysplechnout. Take vlhky vzduch bude tezsi, takze i tady je potreba vice prace na "prorazeni" skrz
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 21:17
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------

> A co se týká valivého odporu, tak si teda myslím,
> že je za mokra naopak nižší. Vždyť i brzdná dráha
> je na mokru delší.

To si ale pleteš valivý odpor s přilnavostí. Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při pohybu pneumatiky. Když je na vozovce vrstva vody, musí odpor narůst. Vlítnul jsi někdy do nějaké větší louže? Cítil jsi jak se auto zpomalilo?
Naproti tomu přilnavost je na mokru nižší a proto ta delší brzdná dráha
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 21:35
patrikHR, spíš než na průměr by bylo dobré se zaměřit na hmotnost kol smoking smiley
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 21:41
...no ono to s tim souvysi... psal jsem sice "velikost kol", protoze se to tak nejak zaujiziva, ale vim ze ruzne velikosti kol (ruzumnej disku :-) ) budou vicemene co do prumeru celeho kola, stejne (pro jedno auto - kdyz dodrzujes co mas v TP) :-)
Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 22:35
Přátelé,bylo zde napsáno na téma "mokro"dost názorů a musim říci,že jsou to odpovědi odborné,je vidět že jste znalí.
Mám poznatek ten,pokud jedu po silnici,která je pouze mokrá,na spotřebě se to nijak neprojevuje,ale pokud je na cestě souvislá vodní vrstva,např.vyjeté koleje jde apetit auta i o litr nahoru.
Bylo zde výše napsáno o dalších faktorech,které mají vliv na apetit vozů,je jich hodně a některé neovlivníš.
....např.dnes řídila žena a spotřeba klesla i když byla mokrá cesta....Dunlop Sport Max 225. 45.17 Beskydy smileys with beer

......................................................................................vjerni Adriatic



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kopera (17. 06. 2017 22:37).
avatar Re: Obuté pneu...??
18. 06. 2017 10:12
valeri napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Peťas napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > A co se týká valivého odporu, tak si teda
> myslím,
> > že je za mokra naopak nižší. Vždyť i brzdná
> dráha
> > je na mokru delší.
>
> To si ale pleteš valivý odpor s přilnavostí.
> Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy
> při pohybu pneumatiky. Když je na vozovce vrstva
> vody, musí odpor narůst. Vlítnul jsi někdy do
> nějaké větší louže? Cítil jsi jak se auto
> zpomalilo?
> Naproti tomu přilnavost je na mokru nižší a proto
> ta delší brzdná dráha

Vysvětluješ to sice hezky a máš i pravdu, ale to platí v tom případě, kdy je na cestě opravdu už nějaká vrstva vody. I když by se připustilo, že se o něco odpor zvýší, tak chladný a vlhký vzduch má zase pozitivní vliv na výkon motoru (jak už tu bylo zmíněno), takže by se to stejně asi vynulovalo. ;-)

Když vjedeš do kaluže, tak bude odpor znatelně naroste, to je jasné, proto jsem i zmiňoval, že jiná situace by byla, kdyby na cestě už byla, za silného deště, vrstva vody.
avatar Re: Obuté pneu...??
18. 06. 2017 11:02
[www.autoforum.cz]

... to je síla, co na kolech ovlivňuje jízdní vlastnosti ... a asi i spotřebu ...

smileys with beer
Re: Obuté pneu...??
18. 06. 2017 12:08
Výsledky se liší o 1-2% a to v ideálních podmínkách při závodní jízdě na zkušebním okruhu, to běžný řidič nemá ani šanci poznat. V reálném provozu na běžně rozbitých cestách to nemá smysl řešit. Velikost kol je jen o vzhledu a následně samozřejmě o míře pohodlí na rozbité cestě.
Re: Obuté pneu...??
19. 06. 2017 22:07
Kluci, chlapi. Teď to napíšu jako velkej "dřevák", ale: moje zkušenost kdysi: nebylo nad barumky 2, pak se to rapidně zhoršilo. Nokiany (které obouvám pořád na zimu, protože jsou nejlepší smiling smiley pro horaly) jsou také rozdílné, pokud jsou originál a nebo z ruska. GY eagle mám "made in deutschland" a výborné, ale sjíždí se. Otec jezdil kormorany z rumunska a vydrželi hodně. Například pirela P6 jsěm měl také několikrát a byly v tom rozdíly. A poslední moje zkušenost s 7x za sebou bridgestone turanza er300 na léto a co sada, to jiná země výroby. Například z anglie (eshop z čr, zjistil jsem dle DOT) byly šíleně tvrdé a při aquaplaningu nejevily ty stejné vlastnosti jako ER300 sada před tím. Oficiální dealer mi to vysvětlovat složením a zamýšlenými teplotami pro Británii, pro kterou byly určeny. No holt eshop, cena ... znáte to. Ale umím říct, jaká ta guma je, když ji jezdíte na stejném autě vícekrát... Fakt to jde poznat. Kdo má trošku cit a trošku víc najeto, dovede se v tom orientovat. Komu je to jedno, tomu se to vysvětlit nedá smiling smiley

Doplním moji zkušenost ke spotřebě. Na FoFo1 (ford focus) nebyl přechod z 15 na 16 poznat. 185 vs. 205.
Nyní jsem na astře šel z 16 zima na 17 léto, letní jsou 225 a ta šíře je poznat. Jak na spotřebě, tak při dešti.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil couddy (19. 06. 2017 22:55).
Re: Obuté pneu...??
19. 06. 2017 23:14
No darmo guma je guma. 😂
avatar Re: Obuté pneu...??
20. 06. 2017 10:46
V sobotu jsem obul Continental premiumcontact 5 205 55 R16 tak uvidíme.
avatar Re: Obuté pneu...??
27. 03. 2019 09:00
… tak jsem několik týdnů pozoroval, jak mi z PZ pneumatiky pomalu uniká vzduch … (za týden to dělalo cca 10/15 % hodnoty tlaku), zpočátku jsem si říkal, jestli není v autě špatný čidlo PZ pneu … ale po dofouknutí to ukázalo OK ...
… včera už mi to nedalo, tak jsem zajel do pneuservisu … ve vodě ani bublinka, ani u ventilku, ani na plášti … tak mistr shodil pneumatiku z ráfku, prosahával … až po chvilce našel maliňoučkou špičku uvnitř v plášti, ani se nezdálo, že to bylo propíchlé … nakonec kleštičkami vytáhl asi 7 mm kovovou špičku, která byla celá schovaná v tloušťce pláště … nebozízkem udělal dírku na špunt, zašpuntoval, nafoukl, vyvážil … a od včerejška drží eňuňuňu thumbs up ...
… akorát mi opravář řekl, abych ještě ten ... 1/1,5 mm na zimních pláštích dojezdil, že se na příští zimu novým stejně nevyhnu a teď to nemá smysl sundávat … tyhle Continentaly 235/60 R 18 H XL (107 H EXTRA LOAD m.s) vydržely 2 zimy, cca 40.000 km …
… dotaz zní … je to málo těch 40t. ?
… podle pneuservisu prý dobrý, i když záleží na správným tlaku, způsobu jízdy, druhu silnic atd. …

smileys with beer
avatar Re: Obuté pneu...??
27. 03. 2019 09:33
Tak to je normální náběh. Nyní budu sundávat Goodyear Ultra grip po dvou sezonách 29 000 a ještě jednu dají.

Předtím jsem měl Barum Polaris a daly si říct pá po náběhu 54 300. Slušný výkon, překvapily.
Letní běžně měním někde kolem 40 000. Jezdím svižně, ale nejsem Chiron.
Vše záleží na stylu jízdy, kontrole tlaku a provozních podmínkách. Spíše mi připadne, že po téhle zimě se ozvou tlumiče, děr jak v ementálu a na Vysočině ani nemluvě.
avatar Re: Obuté pneu...??
06. 10. 2020 09:43
... tak nám to za pár dnů zase začne ...
... u nás mají řidiči povinnost použít zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza ... nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza ...

v Německu jsou zimní pneu jsou povinné jen při sněhu, ledu a námraze ... minimální hloubka dezénu je 4 mm ...
ve Slovinsku jsou zimní pneu povinné od 15. 11. do 15. 3. a při jízdě na silnici s námrazou, sněhem či ledem ...

... v Rakousku jsou zimní pneu povinné od 1. 11. do 15. 4. s minimální hloubkou dezénu 4 mm ... a tam jsou teda obvzláště přísní při nehodě na letních pneumatikách v době od 1. 11. do 15. 4. ... v případě, že na nich zablokujete komunikaci ... tak tam hrozí flastr 5000 Euro ...

smileys with beer
avatar Re: Obuté pneu...??
06. 10. 2020 10:10
... a raději již se symbolem hory se sněhovou vločkou, než pouze M+S smoking smiley
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 77
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.