Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu

Autor pavlásek 
plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
02. 06. 2013 20:53
Ahoj,omlouvám se za založení nového téma,ale zajímá mě Váš názor.
Znáte to, novější vozy bez rezervy jen se sadou a kompresorem.Nedokážu si představit jak v rychlosti na dálnici kolem 130km/h píchnu a než zastavím,tak ten spray mě bude asi na dvě věci.Raději hold oželit místo a vzít rezervní kolo s sebou.Můj názor.Štastnou cestu Vám všem.
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
02. 06. 2013 21:22
Ahoj. Napíšu názor na opravné sady z pohledu člověka, který je gumařinou živ.
Z mojí zkušenosti je účinnost těchto opravných sad menší než v 1/2 případů. Umí pomoci pouze s menším poškozením v běhounu.
Boční proražení, poškození ventilu, disku či průpich větší jak 5mm i v běhounu vyřešit nedokáže. Za sebe tedy doporučuju určitě auto pro takovou delší trasu dovybavit rezervou a potřebným příslušenstvím, osobně bych to tak určitě udělal. Vzhledem k tomu, že ve voze není zvedák, ten který si půjčíš doporučuju nejdřív vyzkoušet, aby vůbec byl pro tvoje auto použitelný.
K teoretickému defektu na dálnici bych ještě dodal tolik, že měnit pneumatiku na dálnici je z mojeho pohledu pokus o sebevraždu. Osobně bych raději zničil pneumatiku (v případě absolutní ztráty tlaku) a dojel k 1. sjezdu, odpočívadlu atd., než život....



Upraveno 2krát. Naposledy upravil nizj (02. 06. 2013 21:42).
Anonymní uživatel
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
02. 06. 2013 21:25
Pavlásku, jestliže přejedeš kramli, tak Ti ta sada nic platná nebude, nicméně, před lety jsem u služební felicie zjistil, ráno před hotelem, že mám prázdné kolo, ono se miuž při odstavení auta zdálo měkčí. Pršelo a mně se do výměny moc nechtělo. No, šel jsem na jednání a při návratu jsem "potkal" nějakou prodejnu autodpolňků, a zde koupil ten zázračný spray. Nastíkal jsem jej do kola celý, na nejbližší pumpě dofoukl napředepsaný tlak a vyrazil domů, s tím,že to nějak dopadne a bude-li stěstí, tak to doma pod střechou vyměním. Dojel jsem z Ostravy až domů do městečka na Litvínovem, a ono to bylo dobré. Zkrátím, na takto vyspravené pneumatice jsem ujel ještě patnáct tisíc km, až do přezouvání na zimní....
Je pravdou, že jsem dozajista před tím nepřejel kramli či cosi podobného. Ostatně, pomalý úník tlaku bys měl poznat podle chování auta.
Na druhou stranu, dávám přednost rezervě plnohodnotné, nemám rád ani ona dojezdová kola. A tak vozím plnohodnotnou rezervu v obou anšich autech a v obou i sadu na opravu.
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
02. 06. 2013 21:55
Kluci,máte pravdu!Beru určitě rezervu,i když kufr v Yetim nic moc.
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
02. 06. 2013 22:16
U soudobých vozů je nejdůležitější technické vybavení a vercajk - mobilní telefon a kreditní karta thumbs up smiley
... si zavoláš... přijede servis... zaplatíš... a jedeš dál... prostě nová doba...

Samozřejmě vozím plnohodnotnou rezervu... a pokud jedu po cestách, kde je vyšší statistická pravděpodobnost defektu, tak jí dávám tak, abych nemusel vyskládat celý kufr... na dálný východ 2 rezervy, opravná sada, sprej a samozřejmě stará dobrá duše... to už ale člověk musí umět s montpákama grinning smiley
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
02. 06. 2013 22:59
Yeti ma v kufru normalni lavor pro rezervu, tak proc by to melo nejak ovlivnit velikost kufru. Hod pod podlahu kufru jedno zimni kolo, kup hever a klic a vic nemusis resit.
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
03. 06. 2013 09:36
za mě taky rezerva, i pokud mám auto na LPG tak se dá sprej nahradit dojezdovým kolečkem a dokonce i v krásným pytlíku proti ušpiněnídrinking smiley

_______________________________________________________
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
03. 06. 2013 11:58
Já taky rezervu,sice zimák,ale to nevadí,i když na tohle počasí ideálníthumbs up smiley .spray mám taky..ten beru raději sebou,může se hodit mě,nebo kolegovi.Snad nebudeme potřebovat nic,štastnou cestu všem,ještě 39..
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
03. 06. 2013 14:17
V autě rezerva a k tomu si platím asistenci u spol. EUROPE ASSISTANCE, i když jsem od černého řemesla, tak na dovolené si nechci špinit ruce.
Letos jsem ji využil i k odtahu vozu do Trutnovského servisu Renault z důvodu smrti baterie, platil jsem pouze práci a baterii. U společnosti jsem si telefonicky ověřil zda se mi o odtah nesníží limit, byl jsem ujištěn, že nikoliv. Za cca 1600,- Kč ročně větší jistota. Na tomto foru jsem četl, že mají nejvyšší plnění co se týče repatriace vozu ze zahraničí do ČR tuším 75000,-Kč.
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
04. 06. 2013 16:00
Ahoj Mahony , taky uvažuji o této asistanci (ale jen pokud pojedu do HR), ale pochybuji , že se ti nesnížil limit - je to klasicky limit na jeden rok , ale i tak to určitě nebyly desítky tisíc, takže ti zbylo dost smiling smiley

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
05. 06. 2013 15:58
Čus Isekone,
dle tel. rozhovoru s operátorkou jsem pochopil, že mám nárok znovu na max. plnění, ale jak píšeš to už je jedno, zbylo dost.
smileys with beer
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
06. 06. 2013 15:05
No já nevim mně to tak happy to pojištění nepřijde
nebo jsem to blbě pochopil a až moc čtu mezi řádky, v těch jejich podmínkách je uvedeno:

Odtažení vozidla a přepravu cestujících (do max. počtu 5 osob) do autorizovaného servisu či jiného vhodného zařízení v max. vzdálenosti 50km od místa události, kdy do 60 min.
od příjezdu dodavatele asistenční centrály není možné provést
opravu přímo v místě události.

Takže pokud vozidlo do 60 min mechanik nespraví a aut. servis bude ve vzdálenosti třeba 60km řeknou ti co, že jsi nad limit 50km a máš smůlu?
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
06. 06. 2013 15:49
už se o tom psalo v jiném tématu, tady je to o rezerváchsmiling smiley

prostě pokud ti to nespravěj do 12h od poruchy a zavolání tak ti to vezou domu grátis
ale berte to tak, že i pokus- omyl si klient hradí, takže než se to poveze domu, může být klient už pěkně oholený, znáte autorizákysmiling smiley

_______________________________________________________
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
06. 06. 2013 17:51
Peter, jen se ptám.
Ty údaje pod čarou mají nějaký skrytý smysl nebo je to jen normální reklamní upoutávka?
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
07. 06. 2013 08:54
ty údaje jsou podpis a skáčou tam samysmiling smiley dá se to nastavit v profilu

sorry za OT

_______________________________________________________
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
08. 08. 2016 12:44
Povytáhnu starší téma.

Já jsem si na cestu dokoupil "Sadu na opravu bezdušových pneumatik" - 3 knoty + lepidlo + dvě "vývrtky".
Mám v autě Slim s kompresorem i rezervu (v kufru, mám LPG O2). Dřív jsem o knotech moc nevěděl, ale pročetl jsem pár fór, mrkl na nějaká videa a usoudil jsem, při klasickém defektu (hřebík a spol. v běhounu) je to asi nejjednodušší (mám doufám dost síly na čištění díry a prostrčení knotu) řešení a zároveň dle cizích zkušeností je to daleko spolehlivější, než "ty kapaliny, co se stříkají do pláště". Teoreticky s tím ani po zásahu nemusím do servisu, možná časem kvůli vyvážení.

Stojí to na webu do 100 Kč, já jsem v kamenném obchodě dal 125 Kč, takže levnější než "Slimy".
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
08. 08. 2016 15:20
Já jsem tak trochu úchyl na tyhle věci grinning smiley, takže vozím rezervu, sprej na opravu, sadu knotů, kompresor na 12V i bombičku se stlačeným vzduchem + ventil. Defekt jsem měl naposledy před asi pěti lety ale jistota je jistota.
Ale i tak zlatej defekt, příští týden měním spojku + dvouhmotu na VW Golf 5 a navíc se mi rozdrbal i zámek u spolujezdce, takže mám už hozených bokem 40 kulí sad smiley. Chtěl jsem v září ještě jednou otočit Chorvatsko ale auto potřebuju celej rok, tak co už.
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
08. 08. 2016 18:35
Jeda po dálnici na Záhřeb v pravém pruhu svých cca 135 km/hod, jali se nás ostře předjíždět nějací Rumuni v Passatu. Na naší úrovní prda jak z děla, černý dým od zadní nápravy a už si to šněrovali do odstavného pruhu. Kromě jejich pneu a leknutí mé ženy se naštěstí nikomu nic nestalo, ale tu gumu už by nedal dohromady ani Pánbůh. Takže vozím taky rezervu ...
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 08:08
to libas2: aaaa to bude ten "úsporný turbodízl" ,že ? Ted jsi ušetřil.....
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 09:06
libas2, spojka stojí 10, práce 3

_______________________________________________________
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 10:35
darko, ty v autě spojku nemáš?
Bez rezervy bych neodjel ani do trafiky pro noviny. Opravná sada je hezká, ale boční průraz či bouchlou gumu s tím neopravíš. Sprej je hezký, ale totéž jako v předešlém případě. Jinak jehlu s knotem je třeba si vyzkoušet, není to jen tak. Taky jsem měl sadu cca za stovku a jehlu jsem hned na prvním knotu ukroutil, protože nešlo vyvlíknout očko z knotu. Raději to nechám odborníkům, přece jenom člověk píchne jednou za uherskej rok, tak proč si nenechat gumu odborně opravit.
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 10:57
Když to Zahajskej "naťuknul", je zde někdo komu se podařilo opravit gumu pomocí té "čínské" sady s knoty?
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 11:22
Zahajskej:
"Raději to nechám odborníkům, přece jenom člověk píchne jednou za uherskej rok, tak proč si nenechat gumu odborně opravit."

To pochopitelně ANO. ALE, pokud zastavím někde "u pláže", kam si zajedu po polní cestě někde "na konci světa", tak mám
A) možnost měnit kolo a pak shánět autoservis (takže potenciálně zabitý půlden) nebo volat asistenčku
NEBO za B ) zkusím ten knot a mám to za 10 minut hotový. Když se to nepodaří, vracím se s 10-15 minutovou ztrátou k bodu A...

Stran bočních průrazů a spol: ano, to většina diskutujících asi ví a počítá s tím, stejně tak za svůj 25 letý auto život jsem měl několikero defektů a ani jeden nebyl střelená guma nebo boční průraz a všechny bych zřejmě opravil knotem...

Slavkov:
Co mě k sadě dovedlo, jsou zkušenosti z fór "autařů a motorkářů", kde bylo několikeré použití "potvrzeno" a s úspěchem, proti několikerému selhání "vyplňovacích pěn".



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pavel72 (09. 08. 2016 11:35).
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 11:31
Asi třikrát jsem opravil defekt opravným sprejem . Díra po vrutu , hřebík . Nstrán sprej , ujeto cca 10km , dofouknuto kompresorem a pak ještě jednou sprej . pneu jse normálně dojezdil.
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 12:14
pavel72, já nepochybuji o opravě knoty. Jezdil jsem Rusko, Mongolsko... s Golfem (raději na C-gumách), občas dvě rezervy, duše, knoty, sprej... Jezdili jsme hodně "cestou-necestou", tudíž jsem toho dělal dost, ale s tou "čínskou" sadou prostě naprd hot smiley
S vercajkem, co mi pak dal borec z tamního "pneuservisu" na pohodu...
Proto jsem se ptal, zda někdo zdejší reálně opravil defekt takovou "čínskou" sadou a jak mu to šlo, nic víc, nic míň smileys with beer
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 12:25
Defekt jsem měl několikrát když byla pneu před výměnou oprava knotem v pneuservise nebo hříbečkem zevnitř. Naposledy před několika lety auto sjelo z krajnice a byl z toto defekt na boku 2x a na dvou pneu, rezerva je jen jedna. Dnes i když nemusím vozím rezervu i opravný sprej a přemýšlím i o zakoupení opravné sady s knotem.

.
.

_________________________Jirka_________________________
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 12:38
Leží mi na dvoře sjeté zimní gumy - ovšem nejsou na ráfku, takže to nenafoukám - nicméně můžu zkusit cvičně jednu díru vytvořit a zacpat, to by snad šlo.
Má to smysl?
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 12:49
To Zahajskej : ne spojku nemam, s timto archaistickym nesmyslem jsem davno zametl.Mam poctivy automat.Jinak k tematu.Jsem vsemi deseti pro plnohodnotnou rezervu.Pokud narazite rafek,tak ten sprej si muzete narvat tak do prdele a spustit...
Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 14:11
Automat nemá spojku nebo co?

K tématu, jsem taky pro rezervu. Ono když pneu bouchne, nebo člověk zkurví ráfek, tak je sprej/knot k prdu.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil agent007 (09. 08. 2016 14:13).
avatar Re: plnohodnotná rezerva versus sada na lepení pneu
09. 08. 2016 14:30
Chlapi, ještě jednou, neřešme bouchnuté pneu. Je to stejná diskuse, jako namítat proti "fáčku a spol." v lékárničce, že nepomůžou, když si zlomím páteř...

Jinak na sjeté zimní gumě na disku jsem tu sadu otestoval a synek mi to nahrál na video, jestli bude použitelný, vhodím to na YT :-).
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 52
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.