Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Kontroly na hranicích

Autor Tobi 
Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 14:56
Zdravím všechny. Mám dotaz jak probíhají kontroly na hranicích? Zvlášť by mě zajímalo jak moc kontrolují stav vozidla. Auto je v pořádku a krásné - žádný vrak. Jen gumy jsou už na doraz. Okolo 4mm a tak mě zajímá jestli si toho všímají, zvlášť bych tipoval rakušáky. Nerad bych se potom vracel. Díky za vaše názory a zkušenosti
avatar Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 15:48
Kontroly jsou namátkové. Já byl v HR asi desetkrát a nikdo mě nikdy nekontroloval. Jezdil jsem přes Slovinsko s Rakouske. Poslední dobou hlavně přes Maďarsko a také nic.
Pneu co mají 4mm jsou ještě dobré. Nepouštěj se s nima do žádnejch větších akcí.
avatar Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 15:56
nejste, dealeři Barumky ?
sakra, já myslel, že u nás i v Evropě je minimální akceptovatelná hloubka dezénu 1,6 mm....eye rolling smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil mack (14. 07. 2011 16:12).
Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 16:18
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (11. 01. 2013 19:47).
Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 16:19
Slovensko,Maďarsko a Chorvatsko mají 1mm minimum jinak Evropa 1,6 letní a 4mm zimní. Tuším.
avatar Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 16:24
Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 16:35
No a co když bych jel na zimních? Já vím jsem blázen, ale na další zimu už stačit nebudou, tak bych je rád dojel.
Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 16:36
A rozhodně se nehodlám pouštět do nějakých akci. Pojedu pomaličku a budu si vychutnávat okolí. Jedu přece na dovolenou a ne se zabít .o)
avatar Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 16:38
Souhlas. Klíďo jeď na zimních. Jen se budou trochu žvejkat. Jedeš na dovoleno a ne na závody.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil stenly.stenly (14. 07. 2011 16:38).
Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 16:41
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (11. 01. 2013 19:47).
avatar Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 16:58
Tobi,také jsme tam už byli na zimních,které jsme už nepřezouvali, protože na zimu se dávaly nové.Uvědomili jsme si to až když jsme se vrátili.
avatar Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 18:40
Já znám jednoho borca(povoláním řidič), který jel na zimních a nedojel...na dálnici byly ty gumy na sračku. smiling bouncing smiley
avatar Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 19:18
S tím se dá počítat,když tak rychle teplem ubývají....
Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 20:29
jitom napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Slovensko,Maďarsko a Chorvatsko mají 1mm minimum
> jinak Evropa 1,6 letní a 4mm zimní. Tuším.

Na Slovensku je pre os.letné už celé roky 1,6mm.A pán Kostelník tiež nevie,čo píše.Slovo tuším je na Slovensku asi,možno,zdá sa mi.Pochybujem,že v CZ to znamená určite.Ak si nie som istý,nepíšem.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil onical (14. 07. 2011 20:32).
Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 21:16
Jo, zimní jsou na zimu a já je přezuji klidně i v únoru na nové zimní. Ale od půlky března jen letní a přes Rakousko pod 5 mm nejedu, raději koupím nové letní a ty starší pak dojedu doma. Kdo jezdí na ojetých je blázen a těchto řidičů se bojím, ohrožují nejen svou rodinu, ale i ostatní.
Někdy dost po cestě prší a klouže to i v 90 km/hod. Je škoda se kvůli 12.000Kč zmrzačit a ublížit i jiným.
Přeji všem krásné cestování a pozor na blázny!
Pekař z Deštné v O.h.
avatar Re: Kontroly na hranicích
14. 07. 2011 21:30
no páni mal som tu česť jazdiť s dezénom 1.6mm a v daždi, poviem vám, nič moc.... a ísť na zimných do chorvátska? nehnevaj sa na mňa ale to už je moc, a v tom prípade len "bláznon" nieje to pravé výstižne slovo.
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 09:27
Na zimních do Chorvatska určitě ne, nedávno jsem někde (Svět Motorů?) viděl srovnání v několika jízdních situacích včetně losího testu jízdy v horku na letních a na zimních gumách a nechtělo se mi věřit, jak strašně se totožné auto na zimákách chovalo. Kolem komína je to asi jedno, ale na dlouhou štreku rozhodně ne.
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 11:00
A tak myslíte, že by bylo problém na hranicích nebo kdekoliv při kontrole, kdybych měl letní se vzorkem 2-3mm? Díky za vaše názory
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 11:19
4 mm vzorek není ojetá guma . Je to naprosto dostačující a nevidím důvod proč s takovou pneu nejet . O zimních bych vůbec neuvažoval .
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 11:21
A co ty letní co mají 2-3mm vzorek?
avatar Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 11:35
Jsem jel na zimních gumách (na zadní nápravě) do Itálie - a bez problémů :-x ...ani mi nepřipadlo, že by byly nějak moc opotřebený , ale losí test jsem cestou teda nezkoušel grinning smiley

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
avatar Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 11:56
2-3 mm je ešte v pohode dezén na letnej.
Isekon daj si ich aj na prednú a skús zabrzdiť zo 130 na rozpálenej dialnici, prípadne si vyskúšaj kritický manéver.. do smiechu ti vtedy nebude smiling smiley
a nevravím o tom že v prípade nehody poisťovňa nemusí hradiť plnú sumu, ale s radosťou strhne nejaké tie percenta, +pokuta na mieste nehody, lebo auto na zimných v lete je nesposobile do premávky. prípadne prvá rakúska kontrola, tí radi kukajú všetko hlavne pneu a toto si nenechajú újisť smiling smiley
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 11:57
jak tady píšete o zimních, možné tj, ale já bych před tím zrovna nyní hodně varoval, ted jsou v CRO pěkný horka cca 35C a více a přece jen zimní na to nejsou. Ale každý svého štěstí strůjce
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 12:16
Není zimní jako zimní. Pneu, která je čistě zimní, na té bych určitě nejel, při vysokých teplotách guma trpí, směs je hodně měkká a při prudkém brždění a ostrém zatáčení dochází k defektům. Pneu označené M+S už je o něčem jiném, není to čistokrevná zimní, je to guma Mountain+Snow, tedy hory a sníh. Je sice měkčí než letní, ale pro celoroční provoz.
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 12:24
Byl by tedy problém jet na letních s 2-3mm vzorkem?
avatar Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 12:27
MS = označení zimních pneumatik (v překladu Mud and Snow – bláto a sníh)

více na [www.ibz.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Racetiger (15. 07. 2011 12:29).
avatar
FAT
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 12:33
Ja by som povedal, že označenie M+S je z anglického Mud+Snow, čo v preklade znemená blato a sneh. Býva to označenie zimných, celoročných, terénnych a aj letných dodávkových pneumatík. To ale nie je podstatné. Ja osobne by som asi do HR na zimných ani M+S ak by aj boli na OFF ROADE nešiel. Už len ten hluk by mi vadil. A to sa dá odstrániť najľahšie-zosilniť si rádio.
avatar Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 14:06
Vše o pneu Pneumatiky
M+S, MS Mud & Snow - bláto a sníh, u některých typů pneu označení i pro celoroční pneumatiky, zejména pro offroad
AW All Weather (celoroční pneu) do každého počasí

Použití zimních pneumatik u nás a v zahraničí

Když průměrná denní teplota poklesne pod 7 ° C, doporučuje se vyměnit letní pneumatiky za zimní. Jejich měkčí gumy a speciální profily zaručují lepší přilnavost za všech podmínek, a to i na suché silnici. Zimní pneumatiky nejsou jen užitečné tam, kde je sníh. Jsou bezpečnější, a to zejména pro ty, kteří jezdí dlouhé vzdálenosti nebo často jezdí v náročném terénu.

Kromě toho, zimní pneumatiky jsou v České republice zákonem povinné a to:

od 1.listopadu do 31.března

Zákon se v praxi objevuje jako příkazová značka:

„Zimní výbava“

S ohledem na to, že se jedná o příkazovou značku, je její porušení sankcionováno přičtením jednoho bodu a dále pokutou 1 500 až 2 500 Kč (na místě do 2 000 Kč).

Zimními pneumatikami se rozumí pneumatiky označená M+S (§21 odst. 2 vyhl. 341/2002 Sb.).

Auta do 3,5t musí mít zimní pneumatiky nejméně se vzorkem 4 mm.

Auta nad 3,5t musí mít na hnané nápravě zimní pneumatiky nejméně se vzorkem 6 mm.

Zahraničí

Pokud rádi cestujete do zahraničí, měli byste vědět, že zimní pneumatiky jsou povinné i v některých sousedních zemích. Z pochopitelných bezpečnostních důvodů se některé evropské země rozhodli, že budou zimní pneumatiky na vozidlech povinné a to v situacích, kdy je to nutné.

Toto opatření platí v** Německu, Finsku, Švédsku a Estonsku**.

Ve Francii je toto opatření vyžadováno jen v některých krajích.

V Rakousku je nutné použití zimních pneumatik na některých silnicích, jako jsou horské průsmyky.

Švýcarsko nevyžaduje zimní pneumatiky, ale informuje řidiče, že by mohli nést odpovědnost v případě nehody.

V Itálii jsou horské oblasti, ve kterých je povinné používání nejen zimních pneumatik, ale i zimních řetězů.

V Polsku je vyžadována minimální hloubka dezénu pneumatik 1,6 mm a to po celý rok.

Na Slovensku jsou zimní pneumatiky povinné pro vozidla do 3,5 t pokud je na silnicích sníh nebo led, pro vozidla nad 3,5 t jsou zimní pneumatiky povinné od 15.11. do 31.3. bez ohledu na stav silnic.
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 14:12
Před 2 lety v září jsme jeli do HR autem, kde jsme také měli zimní pneu na dojetí (Barum Polaris 2). Bylo to úplně v pohodě a ani jsem nepoznal, že bych jel na zimních. Ale uznávám, že při nějaké extrémní situaci a při velkých teplotách by mohl být problém. Teď bych to asi zvažoval.
Re: Kontroly na hranicích
15. 07. 2011 14:13
Takže si myslím, že ty moje letní by mohly být ještě v pořádku ne? (2-3 mm vzorek)
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 97
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.