Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Cesta na Pag

Autor PragueNHL 
Cesta na Pag
06. 04. 2011 22:03
Ahoj,

jednoduchá prosba.... Jedeme v létě na ostrov Pag a přemýšlíme nad trasou. Některé routeplannery mi nabízejí exit u Brinje a jen přes Senj a podél pobřeží.... - toto bude sice hodně klikatá, ale jinak asi na podívání hezká cesta.
Chorvatský routeplanner mi nahízí jet po dánici až do Posedarje a tam sjet....možná to bude pohodlnější, asi kapku rychlejší, ale na druhou stranu třeba dražší na mýtném (jen fakta, klidně připlatím, když to bude lepší).

....proto se chci znalců cestování na Jadran vlastní dopravou zeptat, která varianta je lepší? Jen dodám, jedu s manželkou a 2letou dcerou:-)

Díky
Re: Cesta na Pag
06. 04. 2011 22:18
Tak hele, máš štěstí, že jdu kolem a rozumím tomu. thumbs up smiley

Finančně i časově vyjde cesta trajektem ( exit Žuta Lokva - Senj - Prizna ) a po mostě ( exit Posedarje ) nastejno.

Dálnice exit Posedarje + 50 kuna + 100km navíc ( 6 litrů PHM ) a zároveň úspora 96 kuna za auto + 2x 17 kuna za osoba na trajektu

Tam jezdím vždy trajektem - je to taková romantika, si dřív na pobřeží a jedeš podél moře, cítíš ten vzduch, na trajekt se nenervuješ.
Zpět po mostě, protože už nejsou nervy čekat na trajekt a zároveň se potom na pobřežní magistrále vytvoří kolona aut z trajektu.

Jinak v sezóně se točí dvě lodi a čekací doba je kolem 30 min.
avatar Re: Cesta na Pag
06. 04. 2011 22:33
presne jak piše mello trajekt ,alebo po moste, finančne to vyjde cca na rovnako, trajekt mozno o par eur viacej zaleži na počte osob v aute. rovnako preferujem cestu tam trajektom naspať mostom. len v sobotu može byť čakačka na trajekt silna, kdesi som čital že aj 4 hodiny.
kedy vyražate?
Re: Cesta na Pag
06. 04. 2011 22:39
Samozřejmě taky záleží, kam na Pag jedeš. Pokud někam k hlavnímu městu Pag, potom je most jednoznačně rychlejší. Pokud někam k Novalje a dál, vyjde to nastejno
avatar Re: Cesta na Pag
06. 04. 2011 22:44
ja idem na pag, možno mostom je to rychlejšie(zaležik jak natrafiš na trajekt) ale treba poznameneť jedno pri čakani na trajekt a na trajekte človek oddychuje nešoferuje smiling smiley
Re: Cesta na Pag
06. 04. 2011 23:08
Ty taky koukám rozumíš všemu.
Re: Cesta na Pag
07. 04. 2011 10:22
Díky pánovéthumbs up....

Rozhoduju se mezi Lunou a Pagusem....
Re: Cesta na Pag
07. 04. 2011 10:33
Chraň tě ruka páně jet do hotelu Pagus. Krutě zapláčeš a budeš se hlavou tlouct o stěnu celý pobyt. thumbs down.

Hnusná pláž ( to vlastně ani není pláž ), špinavé moře ( vlastně součást přístavu ), imitace bazénu, problémy s parkováním.
Re: Cesta na Pag
08. 04. 2011 19:47
Pag znám jako město, už jsem v něm byl a tak je jasný, že nebudu trávit čas na city beach ani na pláži před Pagusem, ale že si zajedu za město a budu mít klídek.... S parkováním je mi to jasný, ale s tím bazénem mě to překvapilo:-O
Re: Cesta na Pag
08. 04. 2011 19:50
Tak ono když se podíváš na fotky, tak ti to musí být jasné. V reálu je ten bazén ještě menší.
Re: Cesta na Pag
08. 04. 2011 19:57
Takže Luna lepší Pagusu....hm hm:-) No podle fotek to nevypadalo na žádnou padesátku, to jo, ale že to bude až tak malý mi nedošlo....
Re: Cesta na Pag
08. 04. 2011 20:08
Jako Luna a Pagus není o čem váhat. Jednoznačně Luna
avatar Re: Cesta na Pag
14. 04. 2011 11:35
PragueNHL, jestli uvažuješ o výjezdech autem mimo město Pag, tak doporučuji pláže v Bošaně a okolí (cca 8km od města) jak uvádím i tady na foru.. S parkováním by tam problém neměl být, parkuje se tam běžně na silnici (místy je dostatečně široká). Kousek za Bošanu je asfaltová, dále šotolina.
Re: Cesta na Pag
03. 06. 2011 11:45
No môj názor je taký že cez most je to lacnejšie aj rýchlejšie. Já chodím na Pag do Šimuni každý druhý rok. Je pravda že cez most to mám o 80 km dlhšie a o niečo málo na dialničných poplatkoch dám viac, ale po tej klukatej starej ceste to trvá nekonečne dlho, auto viac papá, stále treba brzdiť a pridávať, sú tam kolony, a zaradíš sa na čakačku na trajekt ktorý tiež nie je lacný, a možno budeš na neho dlho čakať, lebo ako naschvál sa nezmestíš na ten čo tam je alebo ti odíde tesne pred nosom :-). Bol som na Pagu dovedna šesťkrát, z toho 3 krát som šiel trajektom no cez most mi to vychádza jednoznačne rýchlejšie, lacnejšie, kludnejšie :-)
Re: Cesta na Pag
03. 06. 2011 16:46
A já ti garantuju ( 3x po sobě odzkoušeno ), že to je cenově absolutně nastejno. Možná pokud chytneš velkou kolonu na pobřeží a ujede ti trajekt, tak je to mostem nepatrně rychlejší. Resp. porovnávám cestu do Novalje.
Re: Cesta na Pag
03. 06. 2011 17:21
to Mello: tak možno ti to vychádza cenovo na stejne. Je tam viacej aspektov, záleží na tom aké máš auto, či dízel alebo benzín, tiež koľkí v aute ste, lebo kupovať lístok pre dvoch je tiež rozdiel ako pre štyroch. Tiež stará pobrežná magistrála je o držku, určite vieš že sú tam kolóny a pomali sa tade ide, dialnica je pohodlnejšia rýchlejšia, plynulejšia. Od Goričanu po Posedarje to mám 139 kuna , Od Goričanu po Žutu Lokvu je to 89 kuna, rozdiel len 50 kuna, trajekt Prizna -Žigljen je 80 kuna auto, 14 kuna osoba to je dokopy 94 kuna a už som 44 kuna v pluse. Rozdiel ísť dialnicou a po strej ceste do Šimuni kam chodím je presne 80 km. I keď si teraz povieš, že to čo som ušetril na trajekte vrazím do pohonných hmôt ktoré miniem na tom 80 km úseku dialnice až tak pravda nie je pretože na starej magistrále mi auto papá presne raz tolko ako na dialnici.
Ale je to vec názoru a rôznych okolností, tebe to možno vychádza narovnako, nebudeme sa tu predsa hádať. Každý musí vedieť sám či sa mu chce klukatou pomalou cestou, alebo pohodlne po dialnici.
Na záver len dodám, že toto bola zhruba cenová kalkulácia, časovo je ovela ovela lepšia dialnica a ísť cez most, cez most to vychádza v navigácií o 15 minut rýchlejšie a to tam ešte není započítaná doba čakania na trajekt nalodenie, a polhodinová plavba trajektom či ako to vychádza.
Re: Cesta na Pag
03. 06. 2011 17:35
Nějak ti haprujou ceny. Já platil trajet 96KN a 16KN za osobu a do Žuta Lokva je to 52 nebo 54KN a do Posedarje 103KN ( alespoň vloni to tak bylo.

Já vždy jezdím tam trajektem - je to romantičtější a zpět mostem, protože už se mi nechce čekat na trajekt apo výjezdu z trajektu, pokud nejsem mezi prvníma, tak se vleče šňůra aut a musí se pracně předjíždět
Re: Cesta na Pag
03. 06. 2011 17:45
Len tak pre zaujímavosť dodám, švagor mi vravel (je totiž chorvát ) že chorváti plánujú v budúcnosti spraviť dialničný úsek od zjazdu pri Lički Osik po Karlobag odkial chcú ostrov premostiť smerom k obci Metanja podobným mostom akým je most Rio-Antirio v Grécku, ako tam tade chú viesť dialnicu neviem, taktiež majú premostiť aj dva protichodné cípi cez ktoré preteká more do Pažskeho zálivu, a ako už chcú toto spraviť už neviem vôbec. Dôvodom majú byť stratové financie trajektov na línií Prizna-Žigljien, ktoré by sa presunuli do Novalje a odtiiaľ chcú plánovať trajetki na ostrovi Lošinj, Cres, a Talianskeho Rimini, nakoľko čoraz viac talianov chorvátsko navštevuje.
Vraj to je v nejakom 15 ročnom pláne, ale či tomu veriť neviem, podľa môjho osobného názoru, je to privelmi drahé (zrejme už chorváti nemajú čo stavať a radi by stavali ďalej ). Možno len chcú využiť obrovský ostrov na nával turistov, ktorých na tieto ostrovy chodí zatial pomenej :-)



Upraveno 1krát. Naposledy upravil 2rik2 (03. 06. 2011 19:47).
Re: Cesta na Pag
03. 06. 2011 18:19
2rik2 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Len tak pre zaujímavosť dodám, švagor mi vravel
> (je totiž chorvát ) že chorváti plánujú ....
Mimochodem víš, že je vytvořen projekt mostu ze Zadaru do Ancony? Včetně údajné kalkulace návratnosti investice, bylo by to během pár let. Ač to zní šíleně, je to rozumnější projekt než to, co Ty popisuješ. Pokud to opravdu v nějakém patnáctiletém plánu je, tak ten plán byl určitě vypracován proto, aby někdo za něj dostal zaplaceno. Stát je finančně a hospodářsky ve větších sr..kách, než Česko. Návratnost takové investice by byla velmi nejistá. Resp.pokud někdo má vizi, má zbytečné biliony (nebo biliardy?), chce je investovat do takového projektu + do výstavby odpovídajících ubytovacích kapacit (bez nich se to nemá šanci zaplatit) + do reklamy ostrova, tak ať se do toho pustí a smeknu klobouk. Stát chtěl před nedávnou dobou zakonzervovat i stavbu Pelješského mostu, který má svým způsobem smysl a strategický význam (pro objetí Neumu), takže až se stane hospodářský a fiskální zázrak, pak by se do toho stát mohl pustit. Reálnější než tento zázrak je však bankrot státu (čímž neříkám, že je reálný, jen že je reálnější).
Re: Cesta na Pag
03. 06. 2011 19:23
Hovorím, že tomu tiež moc neverím, môj výmysel to nie je len som konštatoval pre zaujímavosť. No Nemyslím si , že stavba dvoch mostov, z toho jedného veľmi malého a nejakýh 60 km dialnice by stálo biliony ! Napr. taký most Appolo v Bratislave je nový nádherný,postaviť ho trvalo 31 mesiacov a stál 3,6 miliardy slovenských korun.
a chorváti stavať vedia vzhľadom na ich ceny dialnic sa im investície veľmi rýchlo vrátia.
Ale každopádne sa hádať nebudem, tiež tomu verým tak max. na 40 percent.
Ale je to úplne jedno v bvom rade bolo toto vlákno založené preto aby sme pomohli jeho zakladfatelovi



Upraveno 1krát. Naposledy upravil 2rik2 (03. 06. 2011 20:11).
Re: Cesta na Pag
04. 06. 2011 11:47
Já Ti věřím, že moc nevěříš, že se to začne stavět smiling smiley Jen tu diskutujeme o tom, zda je to reálné.
Dunaj je v místě Apollo široký cca 300 metrů, průliv mezi pevninou a o.Pagem je široký cca 2,5 km. Každý most má samozřejmě plus předmostí. Pokud budem počítat cenu za metr shodnou (zda je delší most poměrně levnější nebo dražší, netuším), tak to vychází na nějaké 4 miliardy kun. Ovšem hloubka moře je větší než Dunaje, takže ono se to asi pěkně prodraží. To je jen most. V údajném plánu je i dálnice. A ty biliony nebo biliardy jsem psal jako celkovou částku, nutnou na celý podnikatelský projekt. Protože myslet si, že když postavím dálnici a most, hned následující léta se začnou díky tomu hrnout mnohonásobky návštěvníků a současně hned zareagují investoři a těm návštěvníkům už mezitím postaví nové ubytovací kapacity, tak takoví snílci snad nejsou ani Chorvati. To bude trvat dlouhá desetiletí, než se začne kapacita mostu a té dálnice naplňovat a investice se začne vracet. Pokud by se našel investor, který by postavil vše najednou a udělal masívní marketingovou kampaň, pak by to možná mělo šanci na úspěch. Jak dlouho trvalo, než se vrátily investice do Krckého mostu. Který je přes o cca 1/3 užší průliv, je to jediné silniční spojení s ostrovem, na kterém žije mnohonásobně víc obyvatel a jezdí tam mnohoamnohonásobně víc návštěvníků. Prostě je to utopie.
Re: Cesta na Pag
04. 06. 2011 18:12
Možno máš pravdu, mne sa to kalkulovať moc nechce, len dodám že most appolo má tuším niečo cez 800 metrov vrátane premostenia, hlavný mostný blok má niečo okolo 500 metrov ( to je blok bez podporných pilierov ) každopádne od jedného brehu po druhý je to niečo cez 800 m a vzdialenosť od karlobagu po ostrov je nejakých 1,3 km samozrejme plus mínus nejaké metríky ale aj tam by museli rátať s premostením na čo by teda potrebovali most dlhý približne 1.7 km plus mínus nejaké metríky.
Zrejme by im ale táto varianta priniesla viac financií ako trajekty, ktoré by potom zrušili, lebo ak by si prirátali do kalkulácie ten poplatok za dialnicu plus nejaký poplatok za prechod po moste asi by im to pri tom počte áut vychádzalo lepšie. Neviem ja do toho ozaj nevidím, takéto kroky môže štát podnikať len ak je v dobrej finančnej situácií a to dne nie je asi nikto,. Ale keď už prerábajú aj na trajektoch tak to je čo povedať.
avatar Re: Cesta na Pag
04. 06. 2011 20:41
tak jasne že pri dneštných cenách ropy sa im ten trajekt až zas tak neoplatí a keď dvihnú cenu tak zas viacej ludí pojde naokolo, tak vymyšlajú iné riešenie, ovšem dialnica na pag mi príde zbytočná, aj keby tam bolo viacej ubytovacích jednotiek, jedine keby spravili cestu s mostom čo najkratšiu k dialnici aby sa človek nemusel trepať po magystrale, ja tade pojdem len koli ceste trajektom a pri dvoch osobach v aute mi to vychdza odhadom možno o 3eura viacej ako naokolo, čo nemáš ani dve kávy niedke v kaviarničke, pri čkaní na trajekt si pustim simpsnov v navygácii otvorím nealko pivko a budem relaxovať, naspať po dialnici, lebo mám rád dlhé tunely a tiež si ich nechcem nechať ujisť.
Re: Cesta na Pag
09. 06. 2011 12:10
2007 jsem byl na Pagu tam přes most zpátky trajekt, cesta v pohodě myslím si že zpátky je lepší jet kolem pobřeží nemáš pod sebou sráz smiling smiley
Byl jsem v Mandre fajn, není špatna Potočnice nebo odlehlá Ručica (Metajna) ,Bošana je také hezká
Re: Cesta na Pag
09. 06. 2011 12:56
Já zase můžu doporučit cestu zpět jednoznačně po mostě ( nevleče se člověk ve štrůdlu aut co vyjedou z trajektu - pokud zrovna nemá štěstí a není první v řadě ) a z letovisek Jakišnici, Potočnici nebo Lun na severu.
avatar Re: Cesta na Pag
09. 06. 2011 13:38
Ahojte. 2rik2 - Tvůj švagr povídal....., a asi má pravdu. Vlastně chtějí Pag rozpůlit. Ten projekt je už velmi dlouho, ale teď nabývá na aktuálnosti. Důvodů je více - jako zaměstnanost, větší civilizace atd. A hodně se proti tomu zásahu do přírody protestuje. Na polském fóru se přidávají, a sepisují taky petici proti tomuto.....Já osobně jsem pro zachování přírody taky, ikdyž uznávám některé racionální důvody projektu.
Více tady: [www.pps-pag.com]
a tady:
video: [www.hrt.hr]
Zdraví R.
PS. Jinak - jak po dálnici tak i trajektem na Pag je to fajn...prostřídala bych to..../dokud Pag nerozpůlí/
Re: Cesta na Pag
09. 06. 2011 13:46
Já pevně doufám, že nadále zůstane jen u projektu a plánů a nikdy na to nebudou peníze.
Re: Cesta na Pag
09. 06. 2011 17:28
No toto je ale zas niečo nové, mne rozprával niečo iné a toto je tiež niečo úplne iné, vyzerá to, že chorváti ani nevedia čo chcú, ale prepoliť ostrov by bolo podľa mňa moc, nemyslím, že by to bolo nereálne ale ten zásah do prírody a tradičnosti ako takej by ma mrzel.
Re: Cesta na Pag
09. 06. 2011 20:32
idem sa aj ja zamiešať do debaty...my chodíme na Pag po moste a nikdy inak...xixi...detičky v aute nie vždy dobre zvládajú serpentínky a môže dôjsť k nežiadúcej revízii žalúdočného obsahu...romantika bokom, ak mám voziť v aute ogrcané veci...touto trasou sme my konkrétne nešli, ale známi si to užili konkrétne tam, my o pár km ďalej na serpentínkach...eye rolling smileycool smiley
Re: Cesta na Pag
09. 06. 2011 22:05
2rik2 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> No toto je ale zas niečo nové, mne rozprával niečo
> iné a toto je tiež niečo úplne iné, vyzerá to, že
> chorváti ani nevedia čo chcú, ale prepoliť ostrov
> by bolo podľa mňa moc, nemyslím, že by to bolo
> nereálne ale ten zásah do prírody a tradičnosti
> ako takej by ma mrzel.
Chorvati jako jací? Jsou snad ty projekty vytvořené společnou lidovou tvořivostí? A byly snad schváleny v referendu? Prostě nějaký projektant, lobby,.... něco vymysleli a snaží se to protlačit. Jako všude jinde na světě. A ani to nemusí být Chorvati, ale zahraniční firmy.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 226
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.