Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

nafta v Chorvatsku

Autor skerena 
nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 09:57
Ahoj.

Může mi prosím někdo poradit, jaký je rozdíl v naftě mezi INA Eurodizel BS (DG EURO BS) a INA Eurodizel (DG EURO).
Jedná se mi samozřejmě o kvalitu nafty.
Mám vůz s commonrailem a tam kam jedu je jenom INA stanice.
Děkuji
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 10:16
INA Eurodizel BS (DG EURO BS) - odpovídá naftě v EU, obsah síry je max. 50mg/kg (EN 590:2004)

INA Eurodizel (DG EURO) - odpovídá Eurodizel, jen má větší obsah síry. Mohou ho používat auta bez katalyzátorového konvertoru.
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 10:31
Děkuji, takže jednoznačně tankovat INA Eurodizel BS (DG EURO BS).
Je nutné aditivovat? Nebo kvalita je dostačující ve srovnání s u nás dostupnou naftou? Nemám zkušenosti, proto se tak "hloupě" ptám.
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 10:49
Nevím o tom, že by to někdo dělal. Nafta odpovídá normě (EN 590:2004)...
avatar Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 10:52
Naše nafta ředěná řepkou je mnohem horší,klidně tankuj,aditiva netřeba ale na druhou stranu nic nezkazíš pokud tam aditiva dáš.Co máš za auto?r.v.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil slofik (31. 05. 2010 10:53).
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:04
Mám Fiata Cromu 1,9 JTD, r.v. 2006.
Tankuji do ní pouze na Benzině (Vervu) nebo Agip (Tech).
Akorát v zimě jsem do toho přidával VIF.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil skerena (31. 05. 2010 11:09).
avatar Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:07
Opravdu se neboj a do Cromy natankuj i bez aditiv INA Eurodizel BS
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:15
Čerti mě berou s tou řepkou v naftě. Motory se ničí, ekologická zátěž vyšší, nulový efekt. A zelení jsou šťastní. Aspoň, že od nich bude klid v parlamentu...
avatar Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:20
Martine,souhlasím s tebou ale nic nenaděláme,já tankoval do nedávna u mého zaměstnavatele,nechával to zaměstnancům bez DPH,cena 25Kč,teď to začal ředit 1-1 s řepkou a jsme v pr.....,škoda,už tankuju u benzinky ofiko.5Kč je dost velkej rozdíl.
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:24
mohu potvrdit, u nás jezdíme (autobusy) na emulzní naftu a máme s tím neustálé a neskutečné problémy, A v zimě to byla katastrofa!
avatar Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:30
My v zimě natkovali Arktickou naftu,co to je nevím,řepka se u nás začala ředit poslední měsíc,v zimě bez problémů(taky autobusy)
avatar Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:40
Jo Emulzní nafta bílé mléko Auto nemá výkon hulí studené a v zimě na sebe nafta naváže vodu a v nádrži to udělá sníh .pěknej sajrajt pražskej autobus ten to sežere ,ale hold když to někdo leje do novejch aut tak je blázen vím o čem mluvím v zimě jsem tahal 4 auta co to měly v nádrži já to tam nalil v květnu ,že jsem dostal 40L zadara a měl jsem auto jako bez turba spotřeba jak tank (Peugeot306TD) ten kterej to má zadara tak to neřeší ,ale ještě si jí kupovat pod rukou hnus.Jinak tuhle naftu neznaj ani v Diesel servisu na Kladně ten se zhrozil co to na něj teče.
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:45
přesný popis emulzky! Minimální výkon/maximální spotřeba. Něco strašného. Do lepšího auta bych to vědome nelil ani náhodou!
avatar Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:46
Martas:jakou naftu neznají na Kladně?Jaký servis máš na mysli?
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:47
skereno, já mohu potvrdit, že se jedná buď o povolební stres, a nebo totální ztrátu soudnosti. Co takhle třeba mrknout na téma: poraďtě co tankovat , nebo diesel nebo eurodiesel ????????????????????
slofiku - Meřo (pro neznalý: metylester řepky olejné) se přidává již minimálně rok . . . povinně ze zákona, takže jestli Vy ve Vaší provozovně ji ještě ředíte 1:1 tak potěš svátky.
avatar Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:51
Vím že přidává již delší dobu ale toto byla čistá řepka+nafta která se ředí delší dobu,asi jsem to blbě napsal,sory.Po pár dnech zasraný filtry bufíku.
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 11:59
něco podobnýho jsem jednou (naštěstí) zřejmě natankoval, po ujetí 200 km vypadal filtr u nádrže, jako by ho namočil do rozpuštěnýho asfaltu, motor jel v nouzovým režimu a počítač psal něco malým tlaku paliva. Štěstím bylo, že se to přihodilo u nás a blízko byl servis. Starší nafťák to sežere ale novej motor C-R to přes filtry prostě neprotáhne.
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 12:07
mirek12 - tak jsi mi to patřičně vysvětlil, přesně jsi trefil příčinu, proč jsem neobjevil již objevené! Klobouk dole před tebou, nandals mi to...
avatar Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 12:14
Diesel servis Ptáček v Kladně Dubí jo a ta nafta emulzní není řepkovánafta co se hodně používala po revoluci tzv.ekolog.
tahle nafta ná být z itálie a dováží se do DP Praha co jsem slyšel? prej je dražší než normální asi se někdo dobře napakoval .
Jinak jsem se s ní nesetkal Barva nafty doslova Mléko
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 13:55
skereno, no dobrá, já jsem přece nechtěl Tobě ani jiným nic nandávat, ALE o naftě se toho tady namlelo tolik, že mne to prostě nas..lo. Ale k věci, naši plechoví miláčci se velmi rychle vyplepšují co se týče emisí. první nafťáky jezdily (a jezdí) opravdu na vše včetně oleje z friťáku, potom přišly TDI, trochu vyšší tlaky, méně dýmu ale již háklivější na kvalitu nafty - zejména tzv. mazivost, proto zde tolik lidí vychvaluje aditivum VIF, je to opravdu lék na životnost a čistotu vstřikovačů, tomu odpovídá kvalita nafty označená na pumpách INA jako Eurodiesel vhodná samozřejmě i pro Tvoji Cromu CR. No a ve finále máme motory CR s filtrem pevných částic označovaným jako DPF nebo FAP (doporučuji prostudovat opravdu důkladně stránky fapoff.cz nebo bitpower.cz) a tyto stroje vyžadují aniž by nám to kdokoli řekl, tu nejčistší naftu s minimem síry, což je např. Tebou dotazovaná Eurodiesel BS, v ní by měl výrobce dodržet max 10 mg na kilo paliva. Jde o to, že čím větší sajrajt natankuješ, o to více motor kouří, ALE řidič to nevidí a o to více si plní filtr ve výfuku a o to častěji jej vypaluje. Já tankuju téměř výhradně na INA a nikdy jsem neměl problém, naopak od OMV v Čista Provo mi auto málem zkolabovalo. Jinak úplně na závěr, beru plnou v Gralle na konci Rak. dálnice u Shellu a na nádrž projedu téměř celou dovolenou . . . stačí ?
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 13:55
Je mi vždycky šoufl, když se mám probírat otázkou, která je již zmiňována v nějakém starém tématu. 70% blábolů. Raději založit téma nové, udělals dobře skerena. "Zasírači" témat jsou ti co tu blábolí...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Martin_77 (31. 05. 2010 14:04).
Re: nafta v Chorvatsku
31. 05. 2010 15:53
Nechci zbytečně spamovat.
Děkuji všem za vyčerpávající informace, které jste mi poskytli. Jednoduše jsem "přehlédl" pro mně to podstatné ve starších tématech.
Děkuji a přeji vám jenom tu nejlepší a nejkvalitnější naftu do svých miláčků! thumbs up smiley
Re: nafta v Chorvatsku
25. 06. 2010 12:04
Vy, kdo už jste se vrátili, jakou máte zkušennost s novou naftou? Já jsem zkusil tu jejich BS, ale nic moc. Hrozně pěnila. Čekal jsem, že dám do nádrže tak 50-55 litrů a pistole mi vypnula už při 45. Tak jsem vyndal pistoli a byla pěna až po hrdlo, chvilku jsem počkal a šlo tam dalších pět litrů a zase pěna, ještě jsem dorazil tři litry a víc nešlo. Po ujetí asi 80km mi ukazatel už ukazoval o dílek méně, normálně ujedu minimálně na jeden 150km. Nafta byla i línější a spotřeba cca o půl litru větší.
Re: nafta v Chorvatsku
25. 06. 2010 16:32
mnohaletý zkušenosti s Chorvatskou naftou mi říkají, že stojí za hovno. Bez nějakých chemických rozborů mi to vždycky spolehlivě sdělil motor. Auto nejelo, kouřilo a dělalo kravál. Takže se snažím alespoň nejezdit k pumpám s exotickými názvy, mezi něž počítám i ty INA a každopádně tam ty zmíněný aditiva leju !!! Zvyšuje se mazací schopnost i cetenový číslo. Mám zánovní motor CR a protože je na kvalitu paliva velice choulostivej a nebyl právě nejlevnější, tak do HR bez lahvičky aditiv v kufru prostě nejezdím.
avatar Re: nafta v Chorvatsku
25. 06. 2010 19:47
Jsem zvědavý na to "jejich BS"...jinak takdy se mě zdá, že jejich nafta stojí za to co píše kolega o příspěvek výše.... smiling smiley každopádně na cestu "TAM" to jistí plná nádrž Verva dieselu a Traktor Drnčí Inside PD bude spokojený.
Re: nafta v Chorvatsku
25. 06. 2010 20:38
no vstřikovače PD jsou neméně choulostivý jako u CR a blbou naftou jsem je před pár lety na OII taky oddělal. Naštěstí to bylo v záruce a uznali to. Výměna cca 80 t. Kč. A od tý doby u nás beru prakticky výhradně Vervu. Do nádrže u současnýho VW nacpu asi 75 litrů, tak jí naplním v Rakousku (nejlépe u Aralu) někde u SLO hranic a přejedu snad HR tam i zpět bez nutnosti tankovat.
avatar Re: nafta v Chorvatsku
25. 06. 2010 20:45
Tak co radíte tankovat v Chorvatsku????Mám Tdi 1.9 jen chvilku....díky
avatar Re: nafta v Chorvatsku
25. 06. 2010 20:56
Normálně natankuj ten Eurodiesel BS....když to nebude na žádné zapadlé čerpačce, tak to zas nějaký mega hrozný aušuš nebude(má splňovat EN normy), motor na tom neodděláš. Ale oproti lépe aditivovánému palivu s větším cet. číslem to prostě je poznat.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Tony Stark (25. 06. 2010 20:58).
avatar Re: nafta v Chorvatsku
25. 06. 2010 21:01
Díky,jsem z toho dost vedle:-(,mám aditiva,dávám je i u nás...
Re: nafta v Chorvatsku
25. 06. 2010 21:03
no jak jsem už napsal, pokud tam musím tankovat, tak do bandy současně zvrhnu lahvičku aditiv a je vyřešeno. Je to prevence, která určitě smysl má.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 92
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.