Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley

Autor StandaM 
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
10. 11. 2008 10:35
Já i kamarád máme čluny od Adventure již asi 5 rokem a absolutně bez závad,po všech směrech /člun,zrcadlo,podlaha,příslušenství/.Dokonce se mi pokazil zip na tašce pod sedačkou a poslali mi druhou s omluvou.Já mám motor Tohatsu a také bez problémů,jen při prvním startování v nové sezóně se více naškubu,než ho "ustálím",ale pak po celou dovolenou /3-4 týdny/ start na první drcnutí.Vše je jen pouze otázkou peněz.V každém případě jakýkoliv člun u moře s motorem je lepší než nějaký nafukovací na vesla.grinning smiley I tak investice několik desítek tisíc na pár dní u moře je značným "luxusem" confused smiley

MirekŠi
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
10. 11. 2008 10:39
to ctirad:
delka nohy je dana zrdcadlem drzet se toho co mas na stitku clunu.Tam spise patrilo napsat bohuzel ma dlouhou nohu:-)
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
10. 11. 2008 10:58
JJ díkyspinning smiley sticking its tongue out, myslím, že zatím mám dostatek info a ted začnu pořádněji hledat, člun asi jasný Zodiac 340 a ted k tomu ještě motorsmileys with beer
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
04. 01. 2009 10:46
to ctirad

tak co jsi koupil??? jestli tedy už něco máš?

bob
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
04. 01. 2009 18:34
Já stále hledám a čekám na slevu-tak se ukažte prodejcismileys with beer(počítám , že to bude Zodiac 340+motor Tohatsu 15/20/25HP)
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
04. 01. 2009 19:44
jsi se tedy rosoupl...s tim motorem.Mozna budem mit stejny tak dame zavody:-)
Pokud jsi se rozhodl pro tohatsu, tak 15hp radeji vynech.15 a 20 jsou stejne motory a cenovy rozdil je malej.
Ale zalezi jak pises na prodejci.

Standa
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
04. 01. 2009 20:16
Sorry beru zpět sem ještě mimo-dnes sem přijel ze svátkůmoody smiley u prodejce píšou max 15HP tak to bude asi maxthumbs up smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 01. 2009 17:57
...



Upraveno 9krát. Naposledy upravil StandaM (31. 05. 2009 11:29).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 02. 2009 16:59
Uvažuji o koupi nafukovací lodě pro použití v Chorvatsku, proto prosím o zodpovězení následujících začátečnických otázek:

Jakou byste mi doporučili nejlevnější možnost pro dva dospělé a dvě děti (7, 9)?
Uvažuji o lodi cca 3m s motorem do 5hp. Na ten, pokud se nemýlím, nepotřebuji „papíry“, je to tak?
Je takový člun vhodný pro projíždky např. okolo ostrova Rab, kam se chystám na dovolenou?
Na jak dalekou vyjíždku se s ním mohu pustit?
Jaký je rozdíl mezi použitím 4 taktního a 2 taktního motoru?
Jaký je rozdíl mezi dlouhou a krátkou nohou?

Uvítám jakékoliv další rady a tipy. Díky
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 02. 2009 17:28
clun, ktery mas v planu je tak na hranici do mensiho bych nesel.A nad 3m by se mela platit vinjeta.
Jestli chces pekny clun a i kvalitu tak asi Adventure nebo Zodiac Zoom s pevnou podlazkou.
Motor 4 takt Honda nebo Tohatsu ja měl Hondu a spokojenost.Ale co clovek to nazor.
Rozdil mezi 4 taktem a 2 taktem je velky.


4 takt:
Olej v motoru pro mazani, serizovaní ventilu a nutna predepsana poloha pro prepravu aby nevytelkl olej kam nema, menit olej jak v motoru tak v noze.
Je tezsi, slozitejsi, ale klidnejsi chod a tichy.Je drazsi.


2 takt:
Neni olej v motoru, maze se olejem, ktery pridavas do paliva, nema ventily, meni se pouze olej v noze.
Nema predepsanou prepravni polohu.Je lehci a levnejsi.

Rozdil mezi kratkou nohou je cca 13 cm tzn., že motor s kratkou nohou ma cca 38cm a s dlouhou cca 51cm.
Velikost nohy je dana clunem ty budes potrebovat kratkou nohu viz. specifikace ke clunu.

Clun je samozrejme vhodny na projizdky.Jezdit podel pobrezi a nepoustet se do velkych vln.Chce to predem uvazit.
At mas prukaz nebo ne stejne nesmis dal nez 0,75nm od pobrezi.Jezdit tak aby byl bezpecny navrat k pobrezi.

U nas papiry nepotrebujes, ale v HR se to zmenilo a uz v loni byly potreba.Byl potreba prukaz typu "A" nebo tak nejak, ale ten
si asi neopatris.Zbyva jedine VMP + MPZ.




Upraveno 2krát. Naposledy upravil StandaM (19. 02. 2009 07:48).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 02. 2009 16:33
Stando, děkuji ti za velice rychlou odpověď. Mám ještě několik doplnujících otázek a poznámek:

Díky za doporučení konkrétních značek, já se ale bohužel vzhledem k omezenému rozpočtu musím orientovat na použité zboží, proto si moc vybírat nemohu. Ale protože k moři jezdím vždy jen na cca deset dní do roka, myslím, že i to bude stačit.

To, co píšeš o rozdílu mezi 4 a 2taktem je zajímavé. Přestože doporučuješ 4takt, tak vzhledem k ceně a jednodušší manipulaci bych asi volil 2takt.

Jak má být dlouhá noha tedy určuje typ lodě? Abych si udělal jasno: pro které lodě je vhodná dlouhá noha?

Daleko od pobřeží se pouštět nehodlám. Můj dotaz směřoval trochu jinam: jak dakleko podél břehu se například mohu pustit se člunem cca 3m, obsazeným dvěma dospělými a dvěmi dětmi a věcmi (dohromady cca 200 - 250kg), s motorem 5HP za běžných povětrnostních podmínek, s plnou (předpokládám přídavnou) nádrží. V podstatě jsem si chtěl udělat předběžný obrázek o tom, kam všude se s takovým člunem mohu dostat na ostrově Rab, kam se letos opět (již po jedenácté) chystám.

Přečetl jsem již mnoho příspěvků, týkajících se nutnosti mít papíry na větší či silnější loď. Přesto v tom mám stále trochu hokej. Někdo hovoří o hranici 5HP - tedy konských sil (- mimochodem, někdo píše "ps" - to je to samé?). Na nějakých stránkách jsem ale četl citaci z příslušného zákona či nařízení a tam se mluvilo o 5 KW (což teď z hlavy nevím, kolik je HP, ale stejné to nebude). Jak je to tedy?

Díky předem za odpověď.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 02. 2009 17:37
Pro kolegu začátečníka asi jen toto,člun ať jakýkoliv s motorem na 10 dní v roce je dosti velká investice,která se pravděpodobně nikdy nevrátí.Jen snad pocitem se podívat trochu z moře po pobřeží a věru to stojí za to.Jak tady bylo již někde řečeno,maximální vzdálenost od břehu je asi 0,75 míle ??? Takže nic moc,jen tak pomalu kolem pobřeží na tu nějakou FKK plážičku.Vydat se např. Z Blata s kempu Dole na Hvar to prostě nehrozí.Já osobně mám jen "špunta" od Adventure s motorkem Tohatsu 2,5-samozřejmě dvojtakt.I tak celá sestava zabere celou rakev na střeše auta a to ještě podlážku dávám do kufru auta.Váha je určitě celkem kolem 50 kg.Prostě ani větší bych neuvezl a to jezdíme jen dva.Je to fakt jen na kochání se kolem pobřeží,ale i tak se dostanu tam kde bych normálně nikdy pěší nedošel.Výhodou je,že nasadím kolečka a sám ho vytáhnu do kempu a nepotřebuji prosit dalších pět lidí.Samozřejmě slintám při pohledu na ty větší koráby,ale na 10 dní v roce,poplatky,PHM,údržba atd. dá takovou částku za kterou bych možná jezdil bezplatně aspoň 5 let do HR do lux apartmánu.Můj člun funguje také jen pár dní v HR a pak smutně zbytek roku visí nafouknutý pod stropem v garáži.Prostě byla to slabá chvilka po výstavě v Praze,která mě tak nějak zmohla a šel jsem do toho.Prostě, sto lidí sto názorů,ale jednoznačně mohu říci jakýkoliv prcek s motorkem je vždy lepší než ten nafukovací "balon" s kterým nikde nedopluješ,poněvadž ti prasknou ty umělohmotné vesla. Pokud máš jen pár peněz na "vyhození" tak jdi do toho,určitě nebudeš litovat. thumbs up

MirekŠi
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 02. 2009 18:55
To začátečník NEKUPUJ nic jestly máš omezený rozpočet na pořízení tak do toho nechoď na 10 dnů provozu a pouze v HR jsi na několik let silně v mínusu.Výhodnější je si člun půjčit v HR nebo u nás.Jinak k tvojim dotazum :



To, co píšeš o rozdílu mezi 4 a 2taktem je zajímavé. Přestože doporučuješ 4takt, tak vzhledem k ceně a jednodušší manipulaci bych asi volil 2takt.


Pořád se vyhrožuje s vyhláškou,že 4takt je ekologičtější a jednou bude 2takt na určitých místech zakázán jinak platí nebudu to rozepisovat co napsal Standa.





Jak má být dlouhá noha tedy určuje typ lodě? Abych si udělal jasno: pro které lodě je vhodná dlouhá noha?

Je vhodná a musí být pokavaď ten´motor použiješ na větší lodi jako nouzový




Daleko od pobřeží se pouštět nehodlám. Můj dotaz směřoval trochu jinam: jak dakleko podél břehu se například mohu pustit se člunem cca 3m, obsazeným dvěma dospělými a dvěmi dětmi a věcmi (dohromady cca 200 - 250kg), s motorem 5HP za běžných povětrnostních podmínek, s plnou (předpokládám přídavnou) nádrží. V podstatě jsem si chtěl udělat předběžný obrázek o tom, kam všude se s takovým člunem mohu dostat na ostrově Rab, kam se letos opět (již po jedenácté) chystám.

Vzhledem,že tam budeš mít děti /určitě vesty to nepodceňuj/ a na moři jsi ještě nejezdil tak se daleko nepouštěj.Každý úsek se musí hodntit samostatně.Je mnoho faktorů které musíš sledovat.Jen ty nejzákladnější:

Budeš dost naložen,člun bude /3m/ dosti vratký při tomhle obsazení ve vlnách špatná manipulace
Sledovat vítr jestly fouká od pevniny nebo od moře podle toho budou vlny - například když pojedeš podél skalnatého pobřeží vítr od pevniny jseš skovaný v pohodě,když bude foukat od moře je to naopak u té skály budou největší vlny protože jak jde vlna tak se od té skály odráží zpět.
Dávat pozor na vlnu a najíždět na ni kolmo jinak tě to přesrhne.
Sledovat benzín vyjíždět vždy s plnou nádrží a po spotřebě okolo 1/3 počítat s tím,že v případě větru můžeš mít spotřebu na ujetí stejného úseku ve větru o 2/3 vyžší.
Dávej pozor na větší lodě v případě,že se něco blíží mají vysílačky sledují předpověď a varování tak každý mastí do své maríny aby byl na svých čtyřech úvazech za vazáky než to opravdu zčane pak hrozí že obouchá ostatní lodě /už jsem zažil/ jedou tak 200m od břehu a neubere na tolik aby nevypadl ze skluzu,ale i tak je za ním vlna která tě lehce převrhne.


Na ostrově RAB je spousta plážiček ke kterým se podél břehu dostaneš a užiješ si moře z druhé strany.Bez lodě si nedovedu HR představit je to ůplně něco jiného,ale opravdu pozor a velkej je moc faktorů které ovládají tvůj návrat.

Čím menší loď tím je to méně nákladnější méně problémů,ale více nebezpečí a pochopitelně opak.Když budeš mít větší loď stejně nebude dost velká co bys potřeboval,ale pak je to o tom kolik je únosné do toho investovat když to zjednoduším jde o tu číslici před těma 6 nulama i když koleba tam má už dvojčíslí.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 02. 2009 19:18
to zacatecnik:
hp nebo HP je anglicke oznaceni (horsepower)
k nekdy ks je ceske oznacenu (kun nebo konska sila)
PS je nemecke oznaceni (Pferdestarke)
dokonce prepocet HP,PS,ks na kW se nepatrne lisi, kazda zeme to pocita trochu jinak, ale to je nejspis dano v historii
k cenu se drive a dnes pouziva.Nebo tak nejak nechci to rozebirat, protoze to uz bych musel hledat info po netu a ani to pro nas neni dulezite

v publikaci se uvadi hranice 5kW, ty budes mit 5HP motor tj. cca 3,7kW takze jsi pod hranici 5kW.

motor resp. noha motoru musi byt ponorena do predepsane hloubky z duvodu chlazeni, ponoreni anody jednoduse receno
antikavitacni deska motoru by mela byt zaroven se dnem resp.15cm pod vodou.
Kazdy clun ma mit stitek kde je uvedeno max. zatizeni, pocet osob, max. vykon, vaha, delka nohy motoru atd.Mozna, ze to oznaceni nohy tam nebude tak snad ti pomuze obrazek.


Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 02. 2009 22:01
to tvsat:
ja bych si na Hvar z kempu netroufl ani s "parnikem" o metr delsim nez mam ted.Uz si to nepamatuji budes tam letos?
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
21. 02. 2009 18:02
to Zacatecnik: žádný člun se ti nikdy nevyplatí. Vždycky tě bude jen stát peníze a žádné ti nevydělá. Ale jdi do toho. Také jsem měl 3m gumák s 6 HP motorem. To nemáš šanci jet s uvedenou zátěží ve skluzu. Ale časem si pořídíš 10 HP a zase to bude veselejší. I tak si klidně dojedeš 10 km podle pobřeží. Počítej s tím, že to nebude žádný fofr, ale je dovolená, tak co. Znovu říkám - jdi do toho.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
21. 02. 2009 20:51
Kam letos pojedu to je ještě ve hvězdách ???confused smiley V loni jsem se nechal ukecat od kámoše na Čiovo do kempu Rožec a už asi nikdy více.Když tak zase dolů na jih.Možná zastávka v Čisto,poněvadž Dole je moc narváno a věčně studená voda v umývárkách,ale ideální příjezd a výjezd a do Bobanu zase nechce moje polovička,poněvadž zase hoří gumy a spojka pří výjezdu s budkou za zádí OCTAVIE.Možná ještě opět zkusím Pelješac a nebo Slano.Uvidím,je únor a do léta je o čem přemýšlet.Co se týká člunů je to těžké,i ten malý stojí kolem 40 000 Kč.Nejde jen o člun a motor,ale o další dokupování nutného příslušenství,vesty,kotva lana,taška a já nevím co ještě.Prostě kdo má dostatek financí a nemusí tak počítat jde do velkého,druhý jen do takového na který má.Jsem "spokojen" s tím co mám a to jen v těch uvozovkách,ale v současné době na větší nemám,poněvadž jsou mnohem přednější jiné věci než nový člun a můj "ministr financí" je neúplatný.Já bych tady prostě nekazil nikomu radost a ani chuť si něco pořídit ať je to jakkoliv velké.Velký člun,velké poplatky a starosti,malý menší,je to tak ze vším.Mě stačí na celou dobu dovolené 20 l benzínu ,kámošovi na jedno vyjetí.Prostě toto je zkutečnost,nic víc.

MirekŠi
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
21. 02. 2009 20:59
ahoj

souhlasím co píšete, Honza to vystihl s penízkami, a Standa píše k věci super.... thumbs up
nevím kdo mu dal červenou..........

pro 2+2 dovnitř je 3m malý , ale pořád je to uplně jina dimenze dovolené...
a hlavně za co to pořídíš za to to prodáš, nebo s malou ztratou

něco jsem se snažil taky napsat
[www.ihvar.cz]

Jen tím malým začínal asi každy, ale asi to nedotáhne každy až to co má Standa...to je super to mu závidím grinning smiley
Mimochodem jestli máš v blízkosti řeku, takový víkend a přespaní a nějaká hospudka není k zahození.
Tak pak ho využiješ nejenom u moře.

Do konce bych doporučil pujčit si a zjistit zda ty a rodinka to zvládne, taky jsem to tak udělal.

bob
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
22. 02. 2009 10:33
zde byl muj dotaz ohledne 2 taktu 25HP, ale dohodl jsem se s prodejcem na bezplatne zapujcce a overim si to tedy sam doma.Docela me to prijemne prekvapilo jede okolo meho bydliste, tak me ho doveze a da me cas na rozhodnuti

to zacatecnik:
Jak jiz bylo napsano vlat ti vlasy pri jizde nebudou, ale 5HP bude stacit.Vice koniku by bylo lepsich, ale to uz je na tobe a na financich.Ja clun vyuziju u nas na prehrade, tak to neni jen zalezitost 10 denni dovolene.
Pocitej stim, ze deti nebudou sedet na lavicce(prkne), ktera je vetsinou u kazdeho clunu je to nepohodlne a po par minutach si pujdou sednout na podlaku resp. drepnout aby bylo co videt.A na podlaze take nevydrzi dlouho.
Ja osobne jsem prkno vyhodil a sam jsem sedel na burtu nebo na nafukovacim valci.Pisu to jen proto aby jsi mel predstavu a mohl sis predstavit vyuziti mista ve clunu.




Upraveno 3krát. Naposledy upravil StandaM (23. 02. 2009 11:59).
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
22. 02. 2009 14:39
Ahoj chlapi když si vzpomenu jak jsem brouzdal s člunem přehrady a ne jen Chorvatsko tak to nemělo chybu gumák byl využit a docela jsem se na něm vyblbnul.Pak přišlo moře v Chorvatsku a bylo to málo tak se prodal.Koupil jsem kajutovku a ta jezdí jen v Chorvatsku je to loď kterou jde ještě odvést odtáhnout takže výhoda,ale využití silně mínus oproti původnímu gumáku.

MOJE PRVNÍ LOĎ




MOJE SOUČASTNÁ LOĎ


avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
22. 02. 2009 15:20
Stando paradní !!!
hlavně ta druha, Yam jsem taky měl.
Tě fotil někdo z druhé lodi?
Jak říkáš gumák ma svoje využití, ale mužu ti říci,
že jezdím často po labi, ale nemam tak těžkou lod
a sam jí dam z vleku do vody a i zpět...moje je cca tuna.
bob
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smileythumbs up smiley
22. 02. 2009 15:24
Tak kdybych si vzal Paris Hilton tak bych si koupil ještě větší koráb jak Standa thumbs up, ale poněvadž mám obyčejné české děvče tak mám jen svého "prcka" thumbs down Stando klobouk dolů,tak to už věřím,že jsi v mínusu,při dnešním kurzu je to tak skoro "melónek".Ještě tady napiš kde budeš letos kotvit a máš o zábavu vystaráno thumbs up smiley

MirekŠi
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
22. 02. 2009 21:46
Ahoj je to focené z druhé lodě když jsme jeli z Novalje na Rab tak mne fotil kolega a já jeho.Loď už mám 5 let takže kurz tehdy hrůza.Proč bych to nenapsal kotvit budu v Solarisu zřejmě???
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
23. 02. 2009 10:47
Pěkný kemp a Marina,ze vším všudy a myslím od loňského roku i zavedený internet.Sice jsem tam nebydlel,ale kousek bokem /asi 1 km/ v kempu Zablače.Tam je také nějaká Marina u náměstí.Procházkou jsme tam chodili,není to tam špatné,kousek do Šibeníku,jak autem tak kanálem lodí. Tak tady tedy bude Standa [www.solaris.hr] Jinak parádní místo pro výlety - Kornati, Skradin,řeka Krka atd. Prostě Standa ví kde kotvit. thumbs up

MirekŠi
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
23. 02. 2009 18:20
to StandaM

díky moc za cenné informace a připomínky

Ozvali se mnozí, že na 10 dní u moře ročně je mnou plánované pořízení lodi "investice, co se nikdy nevrátí", že se to "nevyplatí" atd. Moc tomu nerozumím... (I když moje žena vede podobné divné řeči...). Aby se mi investice vrátila, to bych snad musel vozit naturisty na FKK? Ale jak ostatní píší, chci si lod koupit kvůli tomu, že je to určitě fajn.

Někteří namítají, že je lepší s i lod půjčit tady či v Chrvatsku. Ale jak jsem si dohledal, ceny jsou okolo 10.000,- na 10 dní a k tomu celkem tučná záloha. To pokud by mně neutekla lod, inzerovaná (ale již prodaná) stále v Annonci:

"Nafukovací člun Zodiac 340 + motor Johnson 6Hp s příslušenstvím, nádrží, servisovaný, 2takt, vše v dobrém stavu. Vhodné na moře.Cena 20.000 Kč."

...tak jsem na tom s "návratností" snad mnohem lépe. Něco podobného bych koupil hned! A pak bych si někdy zajel třeba i k řece.

Chci se ještě vrátit k jedné věci:

Jedním z hlavních důvodů, proč chci lod pořídit je, že na ostrově Rab, kam se zas chystám a kde to velice dobře znám, je mnoho míst, kam se dá dojít jen po souši, a to velice obtížně, nebo vůbec. Ale ty jsou vzdáleny od místa, kam jezdím do apartmánu, cca 8 až 15 km (počítáno trasou, která kopíruje pobřeží). Tedy rozhodující pro mě je, zda bych se tam bez rizika dostal.

Otázka tedy zní: je možné a rozumné se pouštět s lodí cca 3m a motorem cca 5HP, dva dospělí a dvě děti, podél pobřeží do vzdálenosti cca až 15 km? A jak velkou přídavnou nádrž bych potřěboval. Lidově: kolik to teda žere?

Díky všem za cenné rady a připomínky.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
23. 02. 2009 20:16
Vzdalenost 15km pojedes dve hodiny a budes unavenej a zbytek posadky jeste vic.
na 100% te potkaj vlny a pokud pojedes proti nim budes nestastny, mokry a kupodivu i zmrzly o nebezpeci ani nemluvim.
Po vlnach to jeste jde,ale pojedes jeste pomaleji, kdyz pojedes povlnach tak te to brzdi a narusta spotreba.
Vetsina motoru tohoto vykonu uz ma pridavnou nadrz na 12l.Spotreba zalezi na motoru a na podminkach.
Klidne si motor muze sosnou 3l/hod nebo taky 1l/hod.To si musis otestovat na rece a pak na mori.
Clun a motor za 20tis. pocitej stim, ze za tuto cenu to bude dedecek a nebo ve spatnem stavu.

Dival jsem se na Rab a tusim co mas v planu na to se take chystam, ale az nekdy jindy.
V pripade problemu to mas relativne kousek k civilizaci, ale presto na tak dlouhe vylety bez prestavky by jsi asi potreboval
trochu jine nadobicko, ale je to pouze muj nazor.
Jinak k navratnosti...to by si clovek nemohl koupit nic.Bez do toho, ale zvas stav,cenu apod.




Upraveno 2krát. Naposledy upravil StandaM (23. 02. 2009 20:50).
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
24. 02. 2009 20:43
to začatečník

měl jsem Zoom a 5ks Tohatsu, jezdili jsem každy den , ale do 5 km!!!
Více je to otrava jak říka Standa.
Jsme rodina s jedním dítětem a bylo to jen taktak, a těch 5ks není moc.
Do skluzu??? ani nahodou...............drinking smiley
Vozíme docela dost věcí sebou tak ten ponor byl vcelku pěkny.
Motor měl přídavnou nadrž, a stačila na krátké trasy, měl jsem malou rezervu samozřejmě.
A na navratnost koukej s tím pohledem, že budeš většinou na místech kde nikdo není a nemusíš
chodit na stejné místo každy den. Což je velký luxus...
Ta cena je tak jak říká Standa, souhlasím s ním.
Měl jsem 310 + 5HP a cena byla někde okolo 35-40 tis. A vše v super stavu.

bob
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
25. 02. 2009 09:00
to zacatecnik:
mozna by stalo za uvahu koupit clun kolem 340 cm, rozdil v cene uz neni tak velky kor u clunu z druhe ruky.
Vylety s touto delkou budou pohodlnejsi a lepe ti pojede s 5HP nez 300 cm clunem.
Poplatek v HR bych bral jako nutnost a ne abych kvuli nemu schvalne kupoval mensi clun.To za tech cca 220kn nestoji.
Kdyz te to pak chytne (na 90% urcite) vymenis "jen" motor.
U clunu z druhe ruky je vetsinou i prislusenstvi, ktere majitel nakoupil a dava ho jako bonus.Tech par nutnych vecicek take stoji
nejake penize a pokud nekdo nabidne clun 300 cm za 20tis. a dalsi nabidne 340 cm s dobrym prislusenstvim za 25tis. radeji
bych tech 5 tis. pridal.Ceny jsem jen tak placnul, ale muzu ti sem dat seznam nutneho a mene nutneho prislusenstvi, ktere neni
soucasti noveho clunu.
Jeste bych si dal pozor pri kupovani z druhe ruky, nekdo dava ke clunu sumku motor aby vubec clun prodal a to plati i naopak.Takový motor mám doma a muzu ti ho dat tzv. za odvoz :-)



Jinak panove uz ma doma 25tku tak o vykendu nebo i drive bude v garazi forsaz snad se neudusim:-) z toho 2 taktu.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil StandaM (25. 02. 2009 11:40).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
27. 02. 2009 13:16
to: StandaM
Díky za rady. Přesně tak jsem uvažoval, tedy, že bych koupil o něco větší člun než 3m.
Čím to je, že menší člun jede se stejným motorem lépe? To bych nečekal, myslel jsem, že čím větší člun, tím je třeba větší motor.
Dokonce jsem slyšel od jednoho prodejce lodí, že je úplně jedno, jestli dám na 3m člun 3HP motor nebo 5HP motor, protože ho stejně do skluzu nedostanu a pak tedy pojede stejně rychle. Co je na tom pravdy?
Kolik HP bych vlastně potřeboval, aby se cca 3m člun se zátěží cca 250kg dostal do skluzu?
Kolik takový člun vlastně (za standardních podmínek) jede, pokud není ve skluzu? Podle údajů v příspěvcích výše to musí být okolo 7km/hod. Pokud je to tak, pak jeden - asi nedůležitější - důvod koupit loď odpadá. Jezdíme do apartmánu, který je přímo u moře, ale máme rádi odlehlejší místa v přírodě a na samotě. A už mě trochu přestává bavit jezdit někam autem a pak ještě věci vláčet poměrně nepohodlnými cestami (často i několik km) k vodě. Všechna místa, kam bych se chtěl dostat (tedy tam, kam se člověk po souši nedostane) jsou vzdálena 8 a více km.
Napadá mě ale jedno řešení. je to trochu pakárna, vzhledem k tomu, že budeme bydlet opět přímo u moře, ale šlo by parkovat člun někde na půl cesty, na místě kam se člověk dostane pohodlně autem. V tom případě se naskýtá otázka jak je to s krádežemi takovýchto člunů. Kradou se v Chorvatsku? Jak se takový člun dá zabezpečit?
Pokud StandoM můšeš poskytnout seznam nutných příslušenství, budu ti vděčnej.
Ještě chci podotknout k tomu dosahu malého motorového člunu: V motorových člunech jsem začátečník, ale v plavbě po moři tak úplně ne. Jsem majitelem plavidla "dvoumístný nafukovací kajak Barum Helios", rok výroby 1989. Už jsem se s ním plavil kromě Jadranu i ve Středozemním, Marmarském a Egejském moři. Teď jsem měřil pomocí Google Earth, kolik jsem s ním v posledních letech ujel (s jedním jednolistovým pádlem - na druhém místě seděly dvě malé děti) a bylo to do 2km v pohodě. Tak to s motorem se na těch cca 10km celkem cejtim.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
27. 02. 2009 17:01
Ahoj tak letos mohu jen tiše závidět všem Chorvatsko dnes padl verdikt LETOS CHORVATSKO N E J D E je to holt smůla když se člověk vyhne poruše auta,loď je vpořádku, finanční krize nehrozí a všechny ostatní záporné faktory jsou OK. Zdravotní problém by mne nenapadl.Záda mne bolely vždy,ale nějak si člověk zvykl.Po CT je diagnóza jasná vyhřezlá plotýnka 5mm tlačí na kořenový nerv.Takové bolesti nikomu nepřeju,ale už to polevuje tak to jde.Ovšem do léta na loď ani náhodou a cesta 12hodin v autě také ne.Ačkoliv nerad po několika letech musíme dovolenou absolvovat letecky a vyzkoušet jiné destinace.Letos mohu jen sledovat zážitky ostatních účastníků fóra.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 144
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.