Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Pravidla, povinnosti související s provozem lodí

Autor Míra1 
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
18. 12. 2015 16:50
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
>.... Pokud dobře rozumím, tak
> plavidla s výtlakem nad 500kg musí mít lékárničku,
> do toho spadne kdejaký gumák. Taky k lodním
> listinám bude patřit crew list!!! Takže se
> pojedete projet s rodinkou na Baťák a budete muset
> napřed vyplnit crew list.



Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Je tam mnoho povinností i pro neregistrované lodě
> (např.gumák s 5HP motorem, které dříve nebyly...

Mě děsíš eye rolling smiley
Nebudu si kazit svátky... přečtu si to až po Novém roce smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
23. 04. 2016 13:45
... dnes dopoledne v Pule ... v přístavišti Delfin Verudela zcela shořela jachta, další dvě a jeden menší člun byli poškozeny ...
majitelé jsou Chorvaté ...
[www.slobodnadalmacija.hr]
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
20. 05. 2016 08:40
Tak jesm koukal na ranní zprávy na ČT... Brněnští zastupiči schválili vyhlášku, která po roce opět zakazuje provoz spalováků do 10kW na brněnské přehradě sad smiley Stávající vyjímky na silnější motory zůstávají platné. Elektromotory také bez problémů... ještě, že jsem si tu elektriku nechal grinning smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
06. 06. 2016 13:10
Za týden chceme jet na dovolenou a zatím nevím, s jakým motorem, no nic ... Pokud bych nic nesehnal, válí se mi doma prastará 5HP, nemá ani štítek, kdybych si jí pověsil na člun, jak prokážu, že je moje? Kontroluje to vůbec někdo? Platí se za takto malý motor viněta? Mám člun 380, ten má normálně papíry, i když s propadlou technickou, VMP taky mám.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Míra1 (10. 06. 2016 12:11).
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
10. 06. 2016 17:04
A ještě jsem zvědav, jak se budou koukat na propadlou technickou (v papírech mám napsanou Johnson 15, o kterou jsem přišel, takže než seženu nějaký jiný motor, technickou mi neudělají), pokud si toho všimnou. Tady když na tom mám pětku motor, tak technickou nepotřebuju, ale Chorvati mají určitě nějaké špeky ...
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
10. 06. 2016 18:26
... Míra1 ... když půjdeš na kapitanát pro povolení ke člunu a motoru, který si dovezeš do Chorvatska k provozu na Jadranu ( kapitanáty dávají písemné povolení, které kontroluje tamější policie ) tak požadují v České republice vydané doklady o technické způsobilosti člunu a motoru ...
... podle toho, co popisuješ bych neriskoval ...
smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
10. 06. 2016 22:35
Osobně bych tipoval, že si propadlé technické nevšimnou nebo jim vadit nebude, hlavně že to bude papír, na základě kterého vyúčtují vinjetu. Pokud na to nechceš spoléhat, pak jedině člun s 5hp motorem znovu zaregistrovat za 555Kč u CS Lloydu. Jejich doklad by na kapitanátech měli uznávat.

http://www.cslloyd.cz/rekreacni-plavidla/

Jinak vinjeta se platí za všechny čluny nad 2.5m nebo nad 5kW výkonu motoru. Pro řízení každého člunu s motorem je třeba minimálně naše VMP.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil raschi (10. 06. 2016 22:40).
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 06. 2016 08:17
Ona je taky zkušennost z kapitanátu, že co nemá doklady, na to nejde vydat vinjetu a tím pádem se jezdí grátis. Takže doklady nechat doma. Technickou, jak bylo uvedeno již dříve zde, na kapanátu udělat umí, jen co by říkali na jiný motor, než je v dokladech?
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 06. 2016 09:19
Zahajskej napsal:
-------------------------------------------------------
> Ona je taky zkušennost z kapitanátu, že co nemá doklady, na to nejde vydat vinjetu a tím pádem se jezdí grátis.

Tak na tohle bych rozhodně nespoléhal. Jedna věc je, že na kapitanátu neumí vystavit vinjetu a řeknou, že má jezdit bez ní a druhá, jak by se k tomu stavěla případná kontrola Policije na vodě. Přecejen člun 3.8m přesahuje limit dost znatelně a případné pokuty jsou hodně mastné. Sice jsem za 6 sezón se člunem osobně kontrolu nezažil, ale 2x jsem ze břehu viděl, jak Policija kontrolovala všechny čluny v pohybu (tuším jednou u Grebaštice a jednou u Rogoznice)
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 06. 2016 13:41
Psal to tusim nekdo na yachting.info, ze mu nechteli bez dokladu dat vinjetu, clun taky vetsi, s 5ti kobylkama. Mel i kontrolu od polisu, jen zkoukli VMP a jinak nic. Byla to nejaka parta potapecu.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
12. 06. 2016 18:54
Co jsem slyšel, tak třeba v Itálii se evidují lodě až někde od 40HP nebo tak nějak, takže když přijede Ital do Chorvatska a chce se povozit na svém člunu, co v Itálii nemá evidovaný, děje se co? Ale Italů na tomto fóru asi moc nebude ... Ta varianta přijít na kapitanát bez papírů, říct, že se moje souprava v Česku neeviduje a co mám tedy dělat mi přijde asi jako nejlepší.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 06. 2016 09:06
Tak už jsme doma. Ušetřil jsem 555 Kč za Lloyd a BYLA TO CHYBA. Naběhl jsem na kapetanii v Biogradu s tím, že mám 5Hp motor a 380 člun a že jim chci zaplatit, k tomu jsem jí řekl, že v Česku na takovou sestavu žádný papír nepotřebuji. Slečna byla moc milá, leč tvrdila, že když k tomu nemám žádný papír, nemůže mi nic vystavit. Tak jsem vytáhl papíry od člunu, kde mám ovšem zapsaný ten starý motor, co už nemám, a to byl taky problém - nemůže mi vystavit vinětu na loď s jiným motorem, než mám v papírech, takže dokud mi někdo z Česka nepošle nějaký papír, kde bude loď i s tím mým 5HP motorem, nemůže mi nic vystavit. Ještě jsme zvažovali, že zajedeme na jinou kapetanii a nechám to vystavit na původní motor, jenže zase tam by si určitě všimli, že je propadlá technická. Takže jsme jezdili načerno, naštěstí jsme byli dost daleko od všech kapetanií a policií, takže nám to prošlo, ale moc příjemné to teda nebylo. Zase ale jsme si na 3 dny půjčili velký Zar 57 se 150 HP motorem a to teda byla bomba. Jako zkušenost si z toho odnáším, že mít papíry v pořádku je dobrá věc ...
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 06. 2016 10:53
Pozor na sjížďáky... V HR by to bylo velmi nepříjemné...
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
13. 09. 2016 11:47
Zdravím, poptám se, zda jste někdo v poslední době neabsolvoval technickou s gumákem. Poptal jsem na SPS, co je třeba a odpověď mě vyděsila, viz."Dále je nutné při kontrole plavidla předložit povinnou výbavu plavidla podle vyhl. 334/2015 Sb. (kotva, vázací prostředky, lékárničku, vrcholové světlo, pádlo, háček, záchranné prostředky ….)" Nechápu, proč sebou tahat všechny tyto věci. O vrcholovém světle, doufám že se sekli. A dát za technickou 1500,-, to už jsem nějak rozdejchal. Asi jim tam ale stejně připomenu, kolik stojí STK auta a jaké všechny prostředky k tomu je na rozdíl od člunu třeba. O přidělané nádrži jsem se myslím zde již zmiňoval. Nezbyde, než vrtat do podlahy díry. Ještě že nemáme moře, to si nedovedu představit, co by si na nás ještě vymysleli, když už máme pravidla a povinnosti jako suchozemci přísnější, než přímořské státy.
Jdu si pobrečet někam do kouta.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
13. 09. 2016 15:25
Celý příslušný zákon je zde, zejména část 6 (Výstroj plavidla).
Povinná výbava se dost liší podle délky a výtlaku plavidla, takže je potřeba si vybrat to svoje.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
20. 09. 2016 13:38
Příslušný zákon jsem si nastudoval, na SPS zavolal a ........ raději bych jel s autem na STK. Musím sebou vzít vše, jako bych jel na vodu, tj.hasičák, lékárničku (oboje musím koupit), vesty, lana, kotvu. Co na tom budou koumat, nevím. Technická se dělá na suchu, kontrolou štítků, pokud jsem to dobře pochopil. Zítra tam pojedu, tak pak poreferuju.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
20. 09. 2016 20:17
Vesty jsou podle skutečného počtu osob na plavidle, a to jen pokud není plavidlo provedeno jako nepotopitelné (což gumáky podle definice jsou - musí se udržet na hladině i plně zaplavené a mít rezervu vztlaku tuším 50N na osobu). Takže v extrémním případě můžou při technické kontrolovat maximálně jednu vestu. Kotva musí být jen jen při výtlaku nad 1000kg. Hasičák ano, lékarnička jen při výtlaku nad 500kg (pro kontrolu stačí přehodit z auta), nějaká ta lana ve člunu určitě máš.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
21. 09. 2016 09:38
Tak to nevím, co jsi četl, ale lékárnička musí být i pod 500kg, kotva taky. Nad 1000kg už musíš mít kotvy dvě. Hasičák jsem si půjčil od manželky z auta, lékárničku jsem jednu free našel, jen nemám výlevku, na kterou jsem byl upozorněn. Plastová lopatka na smetí to jistí.grinning smiley
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
21. 09. 2016 13:11
... a co udice, sirky, celta, nůž, světlice, baterka,1 vakuovaný bochník chleba, paštiky, ad. pro případ ztroskotání na Pakleni otoci ... ?
smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
21. 09. 2016 17:11
Proč výlevku, nemáš vývrtku?grinning smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
21. 09. 2016 20:47
Tak technickou mám za sebou. Byl jsem tam dost za blbce, teda dost jsem ho ze sebe musel dělal, abych prošel. Hasičák u motoru s výkonem nad 7,5kW musí být minimálně 2kg, já měl jen sprej. Musí být vrcholové světlo, i na gumáku. Když jsem se ohradil, že můžu plout jen od východu do západu slunce, bylo mi řečeno, že je to ve vyhlášce, tak musí být. Dále jsem neměl zvukové zařízení. Prostě něco, čím můžu houkat. Nezáleží na provedení, ale musí to umět snad minimálně 45 decibelů a zvládnout krátké zvuky. Člun jsem rozbaloval na parkovišti před budovou a uhybat jedoucím autům. Za patnáct stovek "luxus". Ale hlavně, že mám na 4 roky pokoj.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
21. 09. 2016 21:09
A ráčej mi vašnosto objasnit, jakže mám na gumák umístit vrcholové světlo.confused smiley To mám namontovat stěžeň? Bože, to naši zákonodárci, zplodit koninu, to jim jde. Zvukové zařízení je rovněž špek. Už vidím, jak houkám při vyplutí z maríny a trajekty se klidí stranou.
Jedině snad nádobka se stlačeným vzduchem a klaksonem.
Kdysi jsem měl na Avii heblo na stlačený vzduch a nožním spínačem jsem pouštěl do Sergeje pod kabinu. Když jsem to pustil,tak se holkám na chodníku zvedaly sukénky, to mělo grády. Pozn.: Sergej byla houkačka odmontovaná z ruské lokomotivy.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
21. 09. 2016 23:44
Na gumáku jsem měl toto vrcholový světlo, houkačka je taky
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
22. 09. 2016 09:42
Jo, to je to vrcholové světlo, o kterým na SPS mluvil. Jen cena mi připadá jaksi nelidová. Asi bude kutilská tvorba s obrysovým světlem z náklaďáku. A houkačku pořídím asi u mladýho. Má jakousi trumpetku, kterou mi způsobil několik šedin. Jen jsem se zapoměl na SPS zeptat, v jakém tónu to musí hrát. To jen aby mě příště nevyhodili kvůli tomu, že trumpetka dává čistý tón G a oni chtěli dvoukřížkové.....
Jinak jsme se shodli v prodejně přes zátoku od SPS, že dělají na technické z gumáku záoceánský parník.
Světlo jsem objevil i zde, za rozumější peníz.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
22. 09. 2016 09:44
Citaci
Zahajskej
Tak to nevím, co jsi četl, ale lékárnička musí být i pod 500kg, kotva taky. Nad 1000kg už musíš mít kotvy dvě.

Si ten zákon přečti:

5.03.1. Plavidlo, jehož výtlak plavidla Dmax je vyšší než 1000 kg, je vybaveno kotvou, lanem nebo řetězem...

6.04. Plavidlo s výtlakem Dmax nad 500 kg, je vybaveno zařízením pro podávání zvukových signálů a funkčními návěstními svítilnami

6.05.4. Plavidlo s výtlakem Dmax nad 500 kg je vybaveno lékárničkou...


Já mám totiž u svého člunu v papírech výtlak 450kg, takže ten zákon mám prostudovaný poměrně pečlivě. Dokonce jsem teď při opakovaném čtení narazil na to, že do 500kg nemusí být ani ten hasičák

5.06.3. Na každém plavidle s délkou L do 15 m a výtlakem Dmax přes 500 kg, je minimálně jeden přenosný hasicí přístroj.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
22. 09. 2016 09:51
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
22. 09. 2016 18:14
... vrcholové světlo mám zatím na baterky ale za to dvouledkové a k tomu zprovozním ještě nějaké nové, kabelem od motoru ...
hasičák vozím jen vodní, ... no a signalizaci mám tříthlasou ...

smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (22. 09. 2016 18:43).
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
23. 09. 2016 09:16
raschi a co máš za kocábku? Výtlak 450kg mě připadá strašně málo. Pokud vemu váhu běžného člunu 3,6m cca 60-70kg, váhu 15HP 4T motoru 50kg, musela by být nosnost člunu méně jak 380kg. A to se mi nezdá, protože čluny této velikosti mají nosnost okolo 500kg, někdy až 700kg. A výtlak se dle této vyhlášky bere jako součet hmotnosti lodě (člun+motor) a její nosnosti.
Jinak ještě doplním, že mi na SPS bylo řečeno, že se na výbavu dle nové vyhlášky při kontrolách na vodě soustřeďují.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
23. 09. 2016 09:44
Super,už buzerace, jako na cestách. Takže když přes den dám Baťák, tak potáhnu mimo jiné stěžeň se světlem, několik kotev, špulku lana, lodní zvon a polní nemocnici, no tě pic
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
23. 09. 2016 10:19
Ještě polní kuchyň a nezapomeň na heliport....
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 21
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 538 během dne 21. 05. 2011
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.