Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Pravidla, povinnosti související s provozem lodí

Autor Míra1 
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 04. 2017 08:01
Včera jsem byl v Praze na technické prohlídce s gumákem. Pršelo - a i tak jsem musel vyndat motor i člun z auta na ulici. Vyfotili si štítky (to by bývalo šlo i v autě) a nic jiného je nezajímalo. Takže vrcholové světlo, hasičák a trumpetu jsem měl zbytečně. Nutil jsem jim to, ale nezájem. Jo a prý musí být na člunu čísla 2. Já mám odjakživa jen jedno a to vepředu vlevo. Slíbil jsem, že to dodělám.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 04. 2017 09:04
Tak to si měl kliku na človíčka, který technickou dělal. Mě tam neodpustili nic. A to, že se technická dělá na chodníku před barákem a pomalu třikrát dráž, než stojí u auta, je ostuda tohoto úřadu.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 05. 2017 11:23
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
19. 05. 2017 11:49
Řeším následující, nafukovací člun o délce 2,5m a je poháněn lodním elektromotorem o výkonu 0,4kW. Je potřeba v HR přihlašovat a platit pojištění?
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
19. 05. 2017 15:14
Do 2.5m a 5kW se nepřihlašuje ani nepojišťuje. Teoreticky bys i na tohle měl mít papíry na řízení, ale v tomto případě to asi fakt nikdo kontrolovat nebude. Každopádně se držet těsně u břehu, protože stačí aby trochu víc fouklo a ten elektromotor to proti větru neutlačí. Ale loni jsem viděl člověka s podobnou sestavou v žaboričské zátoce a při mírném větříku mu to jezdilo docela hezky.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
21. 05. 2017 15:03
díky za odpověď smoking smiley
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
18. 06. 2017 20:24
... začala sezona, tudíž je zvýšené nebezpečí zranění plavců při nebezpečné ... rychlé jízdě člunů a vodních skůtrů ...
chorvatská pobřežní policie za rychlou jízdu gliserů a vodních skůtrů ve vzdálenosti blíže jak 300 metrů od břehu dává pokutu ... 1000 až 5000 HRK ...
... dnes vybírali u Viru a u Pagu ...

[www.slobodnadalmacija.hr]

smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (18. 06. 2017 20:52).
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
13. 07. 2017 20:30
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
16. 10. 2017 14:01
Tak jsem koukal jinde, že se Chorvati asi zbláznili a chtějí rapidně zvýšil pobytový poplatek pro kocábky, tj.pro ty, co mají lůžka. Už kolem toho vzniká mela, Rakušáci prý chystají nějakou petici pro nátlak na HR vládu. Nejhorší to je u lodí, co trvale v HR parkují, musí zaplatit paušálem na celý rok, i když jsou na lodi např.jen jeden měsíc v roce. Na druhou stranu, pokud to tak opravdu bude, bude na vodě klidněji.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
20. 10. 2017 10:21
Dnes jsem se opět setkal s nenažraností SPS. Za vystavení nových dokladů k člunu (za ztracené) je správní poplatek 500Kč!!! Vzhledem k tomu, že každý registrovaný lodičkář ví, jak takové doklady vypadají, jaká je asi "namáhavost" vystavení takového dokladu, je výše poplatku minimálně přemrštěná. Vystavení trvá asi týden, také nechápu proč tak dlouho, proč nevystaví na počkání. Asi proto, že mají vše papírově v kartotečních skříních. A dýchnutí na razítko je hrozná dřina.
O přemrštěných cenách technických kontrol jsem již zde psal.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
20. 10. 2017 11:37
... to bude asi proto, že se musí psát dotaz na Kapitanát v Makarske, jestli se tam někde nenašly tvoje ztracený papíry ... chvílu trvá než jim odpoví ... a všechno to něco stojí ... yawning smiley

smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
20. 10. 2017 11:44
Prdlačku. Je to jenom nenažranost. Duplikát TP k vozidlu mi vystaví za 100,- Kč, na počkání. A jaký je to kus papíru, s hologramem, vodotiskem a já nevím, čím ještě. A né canc papíru, který si můžu vymrsknout pomalu i doma.
Na kapitanát na Makarské bych napsal, jestli se tam mé doklady náhodou neválejí, jen má hrvatština je velmi omezená, většinou končí u molim pivo..... smiling smiley
Klidně bych na kapitanát napsal, jen kde sehnat mail? Nikde jsem žádný nenašel, jen telefon, fax, adresa.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Zahajskej (20. 10. 2017 11:48).
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
20. 10. 2017 12:37
Zase buďme rádi, že přepis člunu na nového majitele je jen za 100Kč oproti autu za 800Kč.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
14. 01. 2018 10:14
... chci se zeptat na Vaši zkušenost, resp. pokud víte, jaká je praxe chorvatských kapitanátů se zápisem osob (posádky), které ve člunu veze ten, kdo řídí plavidlo ... ?
... Bush Skate 350. který jsem měl, měl kapacitu 5 osob a nikdo na kapitanátu v Jelse členy posádky nikam nepsal ... jen jsem byl upozorněn, že oficiálně by ve člunu nemělo být víc lidí jak 5, byť je nosnost tohoto člunu 600 kg a vezl bych 4 děti ... (samozřejmě, že všichni musí mít z. vesty) ... pokud budu chtít ve člunu svézt přátele, do kapacity člunu ... je toto předmětem kontroly ? ... ( jistě, všichni opět musí mít z. vesty a kapitán nesmí mít víc jak půl promile ... yawning smiley)

... cit.: nějaká pravidla

1. Seznam posádky
obsahuje jména členů posádky a pasažérů který přístavní kapitanát/pobočka ověří podpisem a razítkem.
Jestliže osoba která řídí plavidlo nemá v úmyslu během pobytu V Chorvatských vodách po dobu platnosti vignetty posádku měnit, není povinna se dále přihlašovat v přístavním kapitanátu nebo jeho pobočce.
Osoba která řídí plavidlo může v Chorvatsku nalodit posádku, se kterou připlula z ciziny. V tomto případě musí přihlásit změnu posádky na kapitanátu a s takto přihlášenou posádkou smí vyplout z Chorvatské republiky. Do seznamu posádky lodi, doporučuji napsat jako první kapitány člunu, kteří mají oprávnění řidit loď.

2. Seznam osob
Jachtařům je umožněno, aby v Chorvatské republice měnili osazenstvo jachty ale s podmínkou, že před vyplutím, nebo před začátkem plavby vyplní tzv. „Seznam osob“. Celkový počet osob na Seznamu uvedených nesmí překročit dvojnásobek kapacity plavidla. Výjimečně, s povolením přístavního kapitanátu, se seznam osob může dále zvýšit maximálně o dalších 30% ze základního počtu osob registrovaného v dokladech motorového člunu, nebo plachetnice, pokud se na plavidle nachází jeho majitel. Pokud v době získání viněty z oprávněných důvodů nemůžete do Seznamu osob napsat všechny osoby, které mají na lodi či nafukovacím člunu, pobývat během platnosti viněty, zapíšete s povolením přístavního kapitanátu veškeré další osoby do seznamu během jejich prvního nalodění.

Majitel člunu, který uvedl kompletní seznam osob (do povoleného počtu osob na palubě) do Seznamu osob, již nemusí dále hlásit v přístavním kapitanátu výměnu osob na palubě člunu uvedených v Seznamu. Počet takových výměn osob uvedených v Seznamu není omezen.
Jestliže potřebujeme nalodit jinou osobu dosud v Seznamu neuvedenou, je nutno před vyplutím o tomto podat zprávu přístavnímu kapitanátu nebo jeho pobočce, kvůli odpovídající změně v Seznamu osob.
Osoby, které pobývají na Vaší lodi pouze během pobytu v přístavu nebo na kotvišti, není nutné zvláště přihlašovat.


smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
14. 01. 2018 10:23
Crew list se už nějaký pátek nepíše.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
25. 01. 2018 09:40
Včera jsem byl překvapen rychlostí úřadování na SPS. Šel jsem si konečně pořešit ztracené doklady od člunu a při té příležitosti i výměnu kapitánského průkazu. Sebrat lístek s číslem v přízemí a dveře dokladů osob v prvním patře, opět vyzvednout číslo v přízemí a dveře dokladů plavidel na tomtéž patře, následně pokladna ve druhém, kde jsem byl odlehčen o 500,-Kč, to celé vše za necelých 15 minut. Kdyby to tak šlo na všech úřadech stejně rychle. Jen to pětikilo za duplikát dokladů k člunu je nehorázné.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
25. 01. 2018 13:22
Michale,víš co se říká ?? Za blbost se platí !!! smiling bouncing smiley

MirekŠi
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
25. 01. 2018 13:54
To je mi jasné, že za blbost se platí. Jenže za velký TP na auto chtějí stovku a je to pořádný kus papíru, hologram, vodotisk atd., to se nedá s tím nuzným dokladem od lodě vůbec srovnat. A udělají mi duplikát na počkání. Tady budu muset zajít ještě jednou vše vyzvednout.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
29. 01. 2018 09:06
Překvapení další, papíry od člunu přišly v pátek poštou, takže je musely už následující den poslat. To je fofr. Jen jsou jiné, než jsem měl předtím. Jiný předtištěný papír, lepší. Ale už bez plastových desek.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
29. 01. 2018 12:12
Zahajdo. Když pul republiky neplatí daně tak to musí nějak s lidí dostat.thumbs up smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
07. 03. 2018 13:22
Tak ještě jednou k dokladům. Zjistil jsem, že mě napsali rok výroby motoru jiný, než má být. Naštěstí, když jsem si šel vyzvednout nový průkaz VMP, vystavili na počkání doklad nový a stále se omlouvali za chybu. Tak je vše teď jak má být, bude opět co ztrácet.
Čtvrt míle od břehu navíc oproti starým dokladům. Takže teď to vemu na gumáku z HR do Itáliesmiling smiley Když jsem dříve jel klidně i z Pelješace na Korčulu, nějakých osm km, nebo z Drašnice na Hvar, cirka 11km, tak mě nějaký ten km navíc nevytrhne.smiling smiley
A motor bez omezení výkonu, tak se kouknu po nějakých 225 kobylkách, nebo se dělá přívěšák ještě nějaký silnější?
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
19. 05. 2018 22:26
Michale,. 225 koní...to abys prodal ledvinu, abys to uživil.....smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
05. 08. 2018 22:05
S ohledem na fakt, že se zde pohybuje dost kolegů z SVK, tak se zeptám...
Jak je to s provozem malého gumáku 3,5m s motorem do 5PS na SVK?
Na Baťáku do Skalice to asi nikdo neřeší... nicméně někde jinde?
Prostě "kocábka", která v ČR nepodléhá registraci na SPS a vedená občanem CZ.
Je potřeba VMP? Pojistka atd.?
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
14. 10. 2018 23:10
Tak sem dám odpověď:

Dobrý deň,

na prevádzku plavidla s motorom o výkone do 4 kw na vnútrozemských vodných cestách SR, nie je potrebný preukaz vodcu malého plavidla, poistenie zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou plavidla a ani ďalšie lodné listiny. Pri prevádzke je však potrebné dodržiavať zákon č. 338/2000 Z. z. o vnútrozemskej plavbe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Európske pravidlá pre plavbu na vnútrozemských vodných cestách a príslušné plavebné opatrenia vydané Dopravným úradom. Taktiež je potrebné dodržať príslušné právne predpisy na úseku životného prostredia.

V tejto súvislosti však osobitne poukazujeme na ustanovenie Čl. 1.06 Európskych pravidiel pre plavbu na vnútrozemských vodných cestách, podľa ktorého dĺžka, šírka, výška, ponor a rýchlosť plavidiel, zostáv a plávajúcich telies musia vyhovovať parametrom vodnej cesty a stavieb na nej.

Vzhľadom na vyššie uvedené by bolo vhodné s nižšie uvedeným plavidlom vyhnúť sa hlavnému toku VC Dunaj a uprednostniť skôr niektoré z ramien Dunaja (napr. Jarovecké rameno, Bodícke rameno atď.).

S pozdravom
JUDr. Dušan Kacko
divízia vnútrozemskej plavby
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
23. 03. 2019 16:16
[www.vecernji.hr]
... už 8 let trvá soudní řízení s kontraverzním chorvatským podnikatelem Tomislavem Horvatinčićem ... který v roce 2011 při námořní nehodě svým12 metrovým motorovým člunem zabil u Primoštenu italské manžele, Mariellu i Francesca Salpietra, kteří se plavili na 12 metrové italské jachtě ...
... motorový člun za slunečného dne ve 13,30 v plné rychlosti narazil do zadní části jachty, kde se oba italové nacházeli a upozorňovali gliser na nebezpečí srážky ...
... Tomislav Horvatinčić tvrdil, že se srážce nemohl vyhnout kvůli selhání lodi, ale jen málokdo tomu věřil ... s Horvatincicem byla na jeho lodi jeho přítelkyně Anica Djordja Dilber ... je dokonce podezření, že Horvatinčićova loď jela na autopilota ... ale těžko soudit ... jedna z verzí chorvatského kapitána byla, že před srážkou omdlel ... v další hovořil o tom, že elektronika byla zablokovaná, tudíž včetně řízení lodi atd. atd. ... také bylo zjištěno, že první telefonát původce neštěstí nesměroval na záchranný systém, ale svému známému, pracovníku policie ...
nyní byl u šibenického městského soudu vyřčen nepravomocný rozsudek ... 4 roky, 10 měsíců ...
[www.24sata.hr]
[www.express.hr]

smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 05. 2019 10:25
K debatě 300m od břehu ve Víte že....v článku je pravděpodobně myšleno, že na člunu či skůtru z půjčovny není možné se bez kapitánského průkazu pohybovaz dále jak těch zmíněných 300m. I když jezdit v kluzu se smí až těch 300 m a více od břehu.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 05. 2019 17:32
... to slyším po prvé, že je v Chorvatsku možné jezdit ve člunu do 300 metrů od břehu ... bez papírů ...

smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
04. 12. 2019 14:17
[dnevnik.hr]

klobouk dolů … chorvatské soudy od roku 2011 nebyly schopny odsoudit … za zabití dvou italských turistů …

smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
29. 01. 2020 11:06
neuvěřitelné … Tomo Horvaticic, který byl nepravomocně odsouzen na 4 roky a 10 měsíců vězení námořní nehodu, při níž svým motorovým člunem projel italskou jachtou a zabil italský manželský pár Salpietrů, měl být tuto středu před soudem, který měl na základě důkazů potvrdit trest ...
… jeho právník však tvrdí, že Horvaticic musel odjet do Německa, kde se bude léčit ... jeho zdraví se prý zhoršovalo, a proto v pondělí kontaktoval lékaře v Německu, který mu řekl, že je naléhavě nutné, aby byl jeho klientovi ... 30. ledna (místo dubna t.r.) proveden chirurgický zákrok ...
… advokát Vejko Miljevic vysvětlil, jak a v jakých situacích lze podat žádost, kdy lze trest odnětí svobody odložit … tím je závažná akutní nemoc, nebo výrazné zhoršení chronického onemocnění, které nelze léčit ve vězení, nebo smrt člena rodiny, případně i konec školního roku nebo absolvování kvalifikační zkoušky …

… chorvatský soud se vleče od roku 2011 … co dodat …

smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (29. 01. 2020 11:41).
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
26. 02. 2020 11:31
Tak dnes mě Plavební správa opět vytočila do bezvědomí svým administrativním barbarstvím a finnanční nenažraností. Můj gumák pravděpodobně dosloužil, opravy se již nevyplatí, tedy pokud je neprovedu vlastními silami a tak jsem se rozhodl, že gumák vyměním za nový. Na SPS jsem vznesl dotaz, jak postupovat. Odpověď mě zaskočila. Postup je následující: plavidlo se celé vyřadí z evidence za poplatek 100,-Kč. Nový gumák se jako úplně nové plavidlo do evidence zapíše po absolvování technické kontroly, která spočívá ve vyložení všeho včetně povinné výbavy na chodník před budovou SPS a zaplacením 1600,- Kč!!!! V mém případě oba poplatky v součtu činí desetinu ceny nového gumáku.
Fujtajxl, tohle mě tak zvedlo, že jdu koupit za stovku nafukovačku a tím veškeré mé plavby na vodě asi končí.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 49
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.