Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Dobíjení akumulátorů

Autor dragon33 
avatar Dobíjení akumulátorů
02. 04. 2012 19:56
Možná to sem uplně nepatří, ale jak máte vyřešené dobíjení akumulátoru nebo dvou akumulátorů? Mam dvě trakční 75 Ah a chtěl bych nabíjet na stojánce obě najenou a neustále udržovat kvůli alarmu který má stálý odběr. Jak to máte Vy ?
Re: Dobíjení akumulátorů
03. 04. 2012 22:21
Pokud budeš na elekrice nabíjej vždy jen jednu.Tu startovací si dobíjej jízdou a bydlící baterii v marině. Já mám 120 Ah bydlící + 110 ah rezervní bydlící +75 Ah startovací. To vše mně jistí 1 x 80 w solarní panel a jeden rezervní 40 w .Dokážu stím pobejvat na moři bez nutnosti mariny jak dlouho potřebuji.Alarm vypni je to zbytečný žrout.Na start používám pouze klasickou autobaterii a na bydlení trakční. Trakční baterie není vhodná na startování ,poněvadž hodně trpí při velkém odběru ,naopak snáší lépe vybíjení do mrtva než startovací. smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil lada (03. 04. 2012 22:35).
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
04. 04. 2012 06:41
Díky za info. Zatím to mám od výrobce takto, že jsou tam dve stejně trakční. Zatím to tak nechám, až bude třeba výměna, mohu to změnit. Jen se zeptám, to při každém startování přepínáš baterie nebo to máš ve dvou okruhách? Alerm vypnbout nejde, hned by posílal zprávy o nízkém stavu napětí. A taky by pozbyl smysl :-) Jinak počítám s tím, že dobíjet budu buď na stojánce nebo z generátoru když budu někde mimo 220V. Zapojené baterky mam paral. s přepínačem 1 / 2 / 1+2 tak mi šlo o to, jestli nabíjet obě najednou nebo každou zvlášť a to samé při udržování.
Nabíječku jsem si už objednal přímo na trakční aku.
Re: Dobíjení akumulátorů
04. 04. 2012 13:24
Při každém startu přepínám na startovací ,Ještě používám startovací na spouštění a vytahování kotvy.Nevím jaký alarm myslíš já mám vše pčes gps včetně stavu baterií. Myslel jsem alarm na CO.,ten při malé kapacitě baterie začne pípat dost nepříjemně třeba ve 4 ráno, tak jsem je oba odpojil.Při nabíjení je lepší nabíjet každou samostatně.Pokud nehodláš zustávat na noc mimo marinu nabíjej jen tu na kterou bydlíš .Startovací dobiješ jízdou. Lednička spotřebuje při odběru 3 A tvou 75Amp baterii za 20 hodin a ještě máš další spotřebiče,rádio,světla atd.Na udržování dobíjím obě naráz.Ty máš zabudovaný generátor ?Ahoj
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
04. 04. 2012 18:17
Alarm mam taky přez GPS a mam nastálo zapojenou ENMEA2000 která taky něco málo bere. Udělám to asi jako ty, jen udržování pustim na obě baterky najednou. Kyž třeba dva týdny nepojedu, aby byly obě připravené.
Generátor jsem si tam nechal dát kvůli boileru a právě dobíjení kdybych byl delší dobu někde mimo 220V. Boiler mam jen na 220V a tak ho můžu použít buď v marině nebo nahodim gen. Všechno je ale ve vývoji a třeba časem přijdu na lepší řešení.
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
05. 04. 2012 22:46
Ahoj také jsem s tímto laboroval měl jsem to zapojené takto přívod 230V břehová přípojka mne šel na hlavní přepínač kde jsem při přepnutí měl napájení z centrály./Vše co bylo na 230V bylo napájeno centrálou nebo břehovou přípojkou podle polohy přepnutí/.Akumulátory jsem měl 3x 80Ah s přepínáním 1,2,1+2.Měl jsem 1 bylo 2x trakční 80Ah 2 byla startovací 80Ah.
Když jsem měl nastartovaný motor tak se oba okruhy 1+2 dobíjeli byla tam na každém okruhu dioda v propustném směru.V maríně jsem měl navoleno 1+2 a seplou nabíječku která když bylo nabyto tak vlastně byla odpojená.Když jsem vyjížděl tak jsem to nechával pořád na 1+2 akorát když jsem dorazil na den do zátoky tak jsem přepnul na 1.aby mne zůstala záloha pro případný start.Ale těch 160Ah jsem nikdy nevyčerpal.Měl jsem centrálu z které šlo zprovoznit nabíjení jako v maríně a ještě jednu vychytávku centrála měla samostatný výstup 12V pro nabíjení aku.Nikdy jsem to ovšem nepoužil.
Jinak startování na trakční baterku když je teplo motor hned naskočí jsem normálně provozoval vždy v pohodě a neodcházela cca 4 roky v pohodě.
Naopak den v zátoce na startovací byl znát padalo napětí o dost rychlejš než u trakční.
ZA 14 dnů jedu do Tullnu odzimovat mojí bývalou loď taková byla domluva s kupujícím tak to bude zase smutno Standa
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
06. 04. 2012 20:37
Stando díky za názor. Ještě nad tim polaboruji. Teť jsem koupil nabíječku na trakční baterie a obě jsem pořádně dobil, což normální nabíječkou nelze. Vymyslím ještě udržování obou najednou, nabíječka to umožňuje. Na stojánce by bylo pořád dobíjeno, resp. udržována plná kapacita. Ten generátor má taky vývod 12 V s kabelem na nabíjení aku, tak je to jen tak pro jistotu kdybych baterky vymlátil. Diody jsi měl zapojené v prop. směru na každou baterii aby se navzájem "nepřelévaly" ? Nemůže to pak ovlivnit program nabíječky? Ta přece dost přesně kontroluje napětí aku které bude mít na diodě ztrátu...
Pokud to nevadí asi bych to taky udělal a nabíječka by pak mohla být zapojená neustále, jen při výjezdu by se odpojila od 220V... to by bylo fajn.
Jdeš odzimovat svou bývalou.... loď ? Tu už nemáš svou? Teda jak můžeš nemít loď když jsi odzkoušel jaké to s ní je ???!!!!!
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
06. 04. 2012 23:40
Ahoj nabíječka na trakční aku je stejná jako na startovací.Jiná je pouze na gelové,ale to bys musel vyměnit i alternátor mít tam gelovku.
No po lodi se mne stejská,ale nešlo to časově zvládnout.Barák chalupa 2 barák a do toho firma loď už jsem nestíhal.Jinak loď budu mít půjčenou 2x v sezóně to mne vyhovuje.
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
07. 04. 2012 12:29
Prodejce mi doporučil tuhle nabíječku s tím, že má právě i program na AGM aku které se nabíjejí na vyšší napětí. Proto není vhodná klasická autonabíječka - ta ji nabije jen na cca 85 % max. kapacity.
Teť jsem nabil obě naplno a zapojil je paralerně na udržování. Nezbývá mi než doufat v umoudření počasí a těšit se na první spuštění na vodu...:-)

[www.battery-import.cz]
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
08. 04. 2012 11:01
Ahoj juknul jsem na tu nabíječku abych řekl pravdu bál bych se jí nechat v lodi zaplou trvale bez dozoru.v Chorvatsku jsou vedra bál bych se přehřátí a požáru lodě.Takovej malej kryplík a tahat z toho případných 10A no nevím nevím.Já jsem měl trvale zabudovanou nabíječku na pevno z chladičem originál do lodí.Když tam uděláš nějaké samo domo a něco vyhoří tak pojišťtovna nebude plnit ???
Zeptej se prodejce neznamená,že nabíječka je vhodná pro určité typy akumulátorů,ale prostředí kde jsou umístěny a bude umístěna ona.Horko,hořlavý podklad,případné otřesy.
Moje nabíječka


avatar Re: Dobíjení akumulátorů
08. 04. 2012 12:43
Požadavek na použití jsem prodejci řekl a právě tuhle mi doporučil. Já vím, potřebuje prodat, ale vypadal fundovaně a říkal, že tuhle mají opravdu dobře odzkoušenou právě pro lodě. V Chorvatsku ji budu mít denně pod dohledem a hlavně v nehořavé krabici. Tam se stejně bude spíš dobíjet z alternátoru. Riziko je spíš tady když se k lodi třeba tři týdny nedostanu, případně při zimování, ale to bych zase asi baterky vyndaval. Uplně bez rizika není nic a nikdy, co naděláme...
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
08. 04. 2012 22:26
Nechci Ti něco hanit,ale už v návodu a technické zprávě píšou krytí IP 65 a hned,že má ochranu proti vodě stříkající což je pak blbost.Ale o to nejde je jedno jaké má krytí ve vodě neplave.S tou krabicí pozor musí být dobře větratelná jinak se to bude hřát.Co se týká akumulátorů tak jsem je z lodě nikdy nevyndaval na zazimování, ovšem měl jsem loď v hale kde teplota neklesla pod 0.stupňů.Stačilo je 1x za 2 měsíce trochu nabít nové jsem kupoval po 4 letech.
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
11. 04. 2012 20:37
Zimování Ti závidím...já teprve budu stavět garáž ale určitě bez topení, takže příprava na zimu mě nemine.
Mimochodem mi v neděli přimrzlo čerpadlo na vodu a baterie ve dřezu...-7 jsem fakt nečekal. Naštěstí nic neprasklo taže dobrý. Plechovou krabici na nabíječku jsem už našel a dost velkou tak by se to hřát nemělo. Musim to pořádně odzkoušet, to je jasný. Tak díky a třeba se potkáme na vodě. Jedu na přelomu 7/8 .
Re: Dobíjení akumulátorů
11. 04. 2012 23:27
Nechávej lod v Hr.máš to levnější a baterky rozhodně netrpí jak u nás včetně plavildla.thumbs up



Upraveno 1krát. Naposledy upravil lada (11. 04. 2012 23:29).
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
12. 04. 2012 06:00
lada - dobrý, ale mít takovouhle lodičku a použít jí 1 max 2 x za rok je mi fakt líto. Rádi brouzdáme na Labi a na Orlíku ale třeba časem k tomu dospěji také. Možná až budu v důchodu, budu v Hr. mnohem víc než na Labi :-) ale moje zaměstnání mi nyní dovoluje jednu dovku za rok..:-(
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
12. 04. 2012 12:58
Ahoj námořníci nechávat loď v HR dobrej nápad kromě ceny nějakejch 1200-1600Euro podle místa uskladnění ok.Pochopitelně je li celoroční kotvení tak na vodě už stojí v rámci ceny.Chorvati vždy říkali,že je to pro loď to nejlepší.No,ale to se mne nezdá když jsem vždy přijel tak od poloviny září do HR tak ráno v lodi vše vlhké při nevětrání až ztuchlé.V zimě je laminát omrzlej a klouže to.Takže za sebe na vodě bych jí nenechal a za to co doplatím když je venku tak to je balík za to jí tady uskladním a mohu na ní vylepšovat.
Nechávat loď někde u někoho v HR /zahrada, jiný prostor/mimo prostor co je pod celním dohledem už dnes nejde ???? jak to zjistí celní zpráva a je to jejich koníček v posledních letech tak doplatíte clo a DPH pozor na to Standa.
Re: Dobíjení akumulátorů
12. 04. 2012 23:03
dragon33 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> lada - dobrý, ale mít takovouhle lodičku a použít
> jí 1 max 2 x za rok je mi fakt líto. Rádi
> brouzdáme na Labi a na Orlíku ale třeba časem k
> tomu dospěji také. Možná až budu v důchodu, budu v
> Hr. mnohem víc než na Labi :-) ale me oje zaměstnání
> mi nyní dovoluje jednu dovku za rok..:-(
Pokud nemáš tolik času tak máš pravdu ,že pro 1 dovču se to moc nevyplatí. Ale nevidím duvod proč si tam nezajet místo na Labe ,kdykoli tě napadne.Já jsem se v uterý vrátil po páté letošní jízdě :-)) Ale s lodí přes madarsko už by se mi tahat nechtělo a přes A se zase bojím kontrol.Mám s vlekem 4500 kg.
Re: Dobíjení akumulátorů
12. 04. 2012 23:43
Standa* napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ahoj námořníci nechávat loď v HR dobrej nápad
> kromě ceny nějakejch 1200-1600Euro podle místa
> uskladnění ok.Pochopitelně je li celoroční kotvení
> tak na vodě už stojí v rámci ceny.Chorvati vždy
> říkali,že je to pro loď to nejlepší.No,ale to se
> mne nezdá když jsem vždy přijel tak od poloviny
> září do HR tak ráno v lodi vše vlhké při nevětrání
> až ztuchlé.V zimě je laminát omrzlej a klouže
> to.Takže za sebe na vodě bych jí nenechal a za to
> co doplatím když je venku tak to je balík za to jí
> tady uskladním a mohu na ní vylepšovat.
> Nechávat loď někde u někoho v HR /zahrada, jiný
> prostor/mimo prostor co je pod celním dohledem už
> dnes nejde ???? jak to zjistí celní zpráva a je to
> jejich koníček v posledních letech tak doplatíte
> clo a DPH pozor na to Standa.

Ahoj Stando ,jak se daří? Ještě se ti nestýská po lodi ? Doufám že v sezoně dáme pivko na Solarisu.Jinak s tím uskladněním lodě v marině přes zimu na vlastním vleku platím 1000 eur za odobí 1.9 - 1,6. Letošní zimu mám domluvenou v suché marině 5 km nad Šibeníkem za 400 eur./má certifikát což je duležité ,aby se nestalo to co tam dělali v loni. Příští rok vlezou do unie a není co řešit.Muj názor je čistě osobní ,ale myslím ,že lodi na suchu v HR /případně zakryté/ je lépe než u nás.Já jsem ji dával doma do haly ,na jaře byla posr..á od ptáku a trápila se v -20c mrazech..Baterky jsem nechával v lodi a jelikož jsem se do objektu nemohl kdykoli podívat ,po zimě odešly.Samotný převoz lodi taky neprospívá a to nemluvím o případném kontaktu s větvemi stromu nedejbože o jiném.Co se týká nahradních dílu a věci pro servis kupuji už pouze tam ,ale je pravda že musíš vědět kde nakupovat.U nás je to mnohem dražší až trojnásobek ceny.Jinak ted tam řeším jiný věci ,však ty víš jaký. Ahoj
avatar Re: Dobíjení akumulátorů
14. 04. 2012 10:54
lada napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Standa* napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ahoj námořníci nechávat loď v HR dobrej nápad
> > kromě ceny nějakejch 1200-1600Euro podle místa
> > uskladnění ok.Pochopitelně je li celoroční
> kotvení
> > tak na vodě už stojí v rámci ceny.Chorvati vždy
> > říkali,že je to pro loď to nejlepší.No,ale to
> se
> > mne nezdá když jsem vždy přijel tak od poloviny
> > září do HR tak ráno v lodi vše vlhké při
> nevětrání
> > až ztuchlé.V zimě je laminát omrzlej a klouže
> > to.Takže za sebe na vodě bych jí nenechal a za
> to
> > co doplatím když je venku tak to je balík za to
> jí
> > tady uskladním a mohu na ní vylepšovat.
> > Nechávat loď někde u někoho v HR /zahrada, jiný
>
> > prostor/mimo prostor co je pod celním dohledem
> už
> > dnes nejde ???? jak to zjistí celní zpráva a je
> to
> > jejich koníček v posledních letech tak
> doplatíte
> > clo a DPH pozor na to Standa.
>
> Ahoj Stando ,jak se daří? Ještě se ti nestýská po
> lodi ? Doufám že v sezoně dáme pivko na
> Solarisu.Jinak s tím uskladněním lodě v marině
> přes zimu na vlastním vleku platím 1000 eur za
> odobí 1.9 - 1,6. Letošní zimu mám domluvenou v
> suché marině 5 km nad Šibeníkem za 400 eur./má
> certifikát což je duležité ,aby se nestalo to co
> tam dělali v loni. Příští rok vlezou do unie a
> není co řešit.Muj názor je čistě osobní ,ale
> myslím ,že lodi na suchu v HR /případně zakryté/
> je lépe než u nás.Já jsem ji dával doma do haly
> ,na jaře byla posr..á od ptáku a trápila se v -20c
> mrazech..Baterky jsem nechával v lodi a jelikož
> jsem se do objektu nemohl kdykoli podívat ,po zimě
> odešly.Samotný převoz lodi taky neprospívá a to
> nemluvím o případném kontaktu s větvemi stromu
> nedejbože o jiném.Co se týká nahradních dílu a
> věci pro servis kupuji už pouze tam ,ale je pravda
> že musíš vědět kde nakupovat.U nás je to mnohem
> dražší až trojnásobek ceny.Jinak ted tam řeším
> jiný věci ,však ty víš jaký. Ahoj


Ahojky budu mít loď v Solarisu od 18.7. do 1.8. je to loď Pavla a bude u ní k dispozici ještě karavan tak pivko určitě dáme jestli tam budeš touhle dobou.Jinak pak tam ještě budu začátek září tak 12 dnů a to mne stačí. Dneska jsem chtěl jet na výstavu lodě na vodě,ale bylo by to moc smutné jen okukovat lodě tak jsem to vzdal.Nějak se z toho nemůžu probrat,že už nemám svojeho mazlíka,ale na svojí loď není opravdu čas.Jinak jak píšeš plně souhlasím převoz,vyndavání z vody a ostatní práce s lodí jsou vždy trochu sázka a průšvich.Akumulátory jsem nikdy z lodi nevyndaval a v pohodě.Byl jsem ovšem v jiné situaci loď v teple pravidelně dobíjeno.Akumulítor jak se samovolně vybije a necháš ho chvilku vybitej tak je konec můžeš ho naformovat dělat co chceš,ale je po kapacitě.Náhradní díly u nás cenová hrůza,ale i v HR je to katastrofa když nemáš někoho kdo tě to zajistí /nemyslím marínu to je také katastrofa ????/ je tam spousta drobných opravářů kde je cena slušná. Ahojky na moři Standa
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 67
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.