Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Koupě člunu

Autor mirek b 
Re: Koupě člunu
24. 05. 2018 06:39
Ahoj.Mám možnost koupit gumák 3m v pěkném stavu,ale nevím jaké doklady má mít,abych s nim mohl do HR.Poradíte mi? Díky
Chtěl bych k tomu tak 8hp motor.U toho platí to samé.Jaké má mít doklady?
Re: Koupě člunu
24. 05. 2018 09:36
To Aleš: že by? Kolik komínů to bude mít?smiling smiley
to vočko: velice obecně podaný dotaz. V HR podléhá zpoplatnění vše, co má motor nad 5kW (nikoli HP) a délku člunu 3m a výše. Výše uvedených 2,5m snad bylo a zase není, kdyžtak mě opravte. Každopádně na vše, co je nějak motoricky poháněno, byť i el.motorem, musíš mít tzv.kapitánský průkaz. Pokud tebou uvedený člun máš s motorem do 5HP, nepodléhá zde v ČR registraci na SPS, ale kvůli délce už v HR musíš zaplatit tzv.vinjetu a tu ti bez dokladů k člunu nevystaví. Řešením je člun zde zaregistrovat u CZ Lloydu, cena cca 550Kč, co vše budou potřebovat ti řeknou po dotazu.
Re: Koupě člunu
24. 05. 2018 12:00
Limity v HR bez vinjety jsou 2.5m nebo 5kW, takže 5HP motor by vinjetu mít nemusel, ale jen na člunu do 2.5m.
Re: Koupě člunu
24. 05. 2018 12:24
Oni ty tři metry nějakou dobu byly, alespoň v době kdy jsem měl ještě 5HP, šikovně napsané do 3m, tj.299cm ještě ne, 3m už jo. Měl jsem v té době gumák 298cmsmiling smiley Každopádně u nás neregistrovatelný člun (SPS) podléhající v HR vinjetě se vyřeší zaregistrováním u CZ Lloydu.
Re: Koupě člunu
30. 09. 2018 18:26
A vo-vo tom to je. Přesně jak říkáš. 3M 5 Hp jetej na průbu. Když tě to polapí, tak prodáš a koupíš něco většího. Já koupil yuki+parsun5 desetiletej za 20, prodal za 25 po dvou víkendech na Orlíku, kdy sem se málem utopil v půlmetrovým "vlnobití".
Pak sem koupil 3,3m+ 18Hp za 45, nový (15 mh) na CZ papírech , motor Zongshen. To je 4. největší výrobce malejch motorů na světě. "Kooperuje " mj. s Pagia, BMW a dokonce s Harley Davidson. Čistokrevnej číňan pro australskej trh. Má to mraky nectností, je to nekultivovanej smradlavej mezek, ale spolehlivej dříč. Australani si to pochvalujou a já taky. Údržba minimální-jednou za rok vyměnit olej v noze, asi za čtyři roky běžnýho provozou vodejde propeller. Nic co by si neuměl skoro každej udělat sám. Takže mně absence servisu týhle značky v tomhle státě žíly nerve.
Motor si určitě nechám, ale člun vyměním za 3,6-3,8 m ( to je ještě váhově v silách), ale zase za gumák se skládacím dnem. Nehodlám v žádným případě tahat za osmi merovou obykou courák se člunem. Nechápu lidi co vozej dvoumetrovou matračku s 2,5 koňákem na vleku.... Gumák na vleku ztrácí poslední špetku půvabu a smyslu pro realitu. Když vlek, tak už hliník nebo laminát, nejlíp s kajutou + asi tak 60- 80Hp, ale to fakt není můj případ



Upraveno 4krát. Naposledy upravil Husky (30. 09. 2018 21:51).
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 65
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 538 během dne 21. 05. 2011
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.