Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

POKUTY

Autor Bobila1 
avatar Re: POKUTY
29. 04. 2015 06:52
Jestli jsem dobře pochopil předchozí příspěvky, tak omezení rychlosti s IGL je vyznačené pouze na informačních tabulích nad dálnicí.
Neznalý jazyka se ptám: Existuje ještě nějaká zkratka slov omezující "normální provoz" v Rakousku na dálnicích, která není vyznačená na dopravních značkách ale jen na informačních tabulích? Nebo je dobré kdekoliv při spatření čísla 100 (80) okamžitě snížit na tuto rychlost?
Aby se nemuselo pak náhodou platit a platit.
Tom
Re: POKUTY
29. 04. 2015 07:33
Obecně všude v civilizovaných zemích:
Když vidím na dálnici svítit na Info tabulích jinou rychlost než je na stacionárních - tak se tím řídím.
avatar Re: POKUTY
29. 04. 2015 08:10
A to je pravda - Tom. Bylo to tak ve Francii - hodně úseků 120,110,nebo 100, v Itálii i v Rakousku. Navíc, nejsou tam okolo cest reklamy, tak je velmi lehké řídit se pokyny. Video: 1,45 - tabule: [www.youtube.com]
Re: POKUTY
29. 04. 2015 09:03
Rero, máš pravdu. Nepoměr těch pozornost odvádějících různých cedulí je hrozný. Myslím oproti jiným zemím.
A o znečišťování prostředí nemá cenu diskutovat. Není na "západě" vše nejlepší. Ale u nás jsou úseky a odpočívadla doslova úděsné. A co mne štve nejvíc - kelímky, plastové lahve a jiný bordel po příkopech. To je povinností SSD to uklízet ? Myslím že ne. Povinností uživatelů silnic a dálnic je neházet to tam.
Jet někdy za náklaďákem je skutečně "pocuc". Šlápne na to a ty se udusíš. Z výfuků oblaka nafty. A zcela jistě má emise a STK !
Přiznám se, že jsem si motor náklaďáku také zušlechťoval. Ale jenom do určité míry. Upřimně co zná člověk ve dvaceti letech o autě a jeho motoru ?
A vůbec, vše by mělo mít svůj čas. Ve dvaceti čtyřech letech řídit autobus ? Třeba po osmi letech praxe. To ano.
Šmidberský měl jeden inzerát : Dnes na mopedu zítra u nás v kamionu. A to doslova dodržoval.
V pondělí z HK. Kolem Třebechovic já jel sto a přese mně šel kamion jak blesk. Čoudu za ním dost. Kdo ho kontroluje?
Spousta Vás jezdí po Německu. Jede tam kamion rychleji než devadesát ?
V pátek jsme jeli směr Plzeň a na dálnici nápis ....na km tolik a tolik stojí v odstavném pruhu automobil.
Já čekal co tam bude za hroznou překážku a ono Lamborghini. Krásné, černé. Vidět na dálku. Jo, jo. Bylo upozornění že tam je. Ale je to všude ?
Re: POKUTY
29. 04. 2015 15:36
O Němcích a Rakušácích je obecně známo, že se s tím neserou a berou to všecko (ne jak u nás, že umí měřit jenom rychlost schovaný někde ve křoví, na rovném a přehledném úseku).
Re: POKUTY
29. 04. 2015 22:23
Je toto blbosť? [failblog.sk]
Re: POKUTY
30. 04. 2015 12:05
Ne je to tak.Přesně takovou částku vám v Rakousku dají po zabavení auta, na cestovní náklady na hranice naší republiky,případně ambasádu.
Re: POKUTY
30. 04. 2015 13:37
Zabavenie auta je asi tvrdý postih. Ja sa len snažím nájsť reálny stav. Vždy keď idem v noci cez ale aj cez deň v Rakúsku po diaľnici tak ma každý obieha. Iba ak idem 140 - tachometer 134km/h GPS tak ide asi polovica rovnako. Obehnem vždy iba CZ alebo SR ŠPZ-ku. V noci sa mi zdá že každý švihá aspoň 140 GPS. Pochybujem že by to porušovali ak by boli tvrdé postihy. Preto sa snažím dohľadať či majú pevné sadzby alebo pohyblivé od do.
avatar Re: POKUTY
30. 04. 2015 15:45
Přiznejte sesmiling smiley...kdo to byl a spěchal - kdo jel dnes v Chorvatsku 246 km za hod.? [www.dalmacijanews.hr]
Re: POKUTY
30. 04. 2015 18:04
Tom napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Obecně všude v civilizovaných zemích:
> Když vidím na dálnici svítit na Info tabulích
> jinou rychlost než je na stacionárních - tak se
> tím řídím.

Osobně dodržuji rychlosti až úzkostlivě. Ne každá značka ale platí pro všechna vozidla. Všude samé zkratky LKV, PKV, IGL... Zkrátka mi připadalo divné, že za slunného dopoledne bych měl jet po skoro prázdné dálnici stovkou. Když místní stovkou jeli, přizpůsobil jsem se.
Re: POKUTY
30. 04. 2015 18:13
To má vážně smysl řešit to, jestli pojedu podle GPS 140 nebo 134 apod.? Vždyť je to minimální rozdíl. Než řešit to, jestli narazím na policii, která mi dá sežrat rychlost 140 km/h (dle GPS) a nebo ne, není lepší jet prostě kolem těch 130?

2006 - Makarska, 2008 - Baška (Krk), 2009 - Makarska, 2010 - Fažana, 2011 - Makarska, 2012 - Makarska, 2013 - Makarska, 2014 - Štinjan (Puntižela), 2015 - Primošten, 2016 - Primošten, 2017 - Primošten, 2018 - Primošten + Makarska, 2019 - Makarska, 2020 - Makarska, 2021 - 2xMakarska, 2022 - Makarska, 2023 - Primošten + Podgora, 2024 - Podgora
Re: POKUTY
30. 04. 2015 19:36
ešte že mám overených svojich 110 km/h a pohoda grinning smiley..
furt sme došli do cieľa.....samozrejme snažím sa dodržiavať obmedzenia...
p.s. pri mojom tempe ich nieje tak veľa grinning smiley

---------------------------------------------------------------------------------------------------
2012-Baška Voda, 2013-Ždrelac, 2014-Drvenik, 2015, 2018 Brist, 2017-Žuljana, 2020-Bibinje, 2022-Gradac, 2023- Sućuraj
avatar Re: POKUTY
30. 04. 2015 21:16
Zrovna v Rakousku, kde si dávají na dopravním značení záležet a v místech s rychlostním omezením nemívám pocit, že je tam zbytečné, jako dost často v některých jiných zemích, například v tuzemsku, kde si někdo myslí, že tím vyřeší snad jakýkoli problém. Tak se u nás měří na třicítce u škol o prázdninách, protože platí vždy od pondělí do pátku od sedmi do šestnácti, průjezdní komunikace se vedou přes čtyřicítkové zóny, ačkoli by je šlo vést jinudy, a, když už jiná alternativa není, trochu přečíslujeme silnice a změníme přednost v jízdě, ať se nám v tom frekventovanějším směru můžou dělat delší fronty na stopce, stavíme ostrůvky u přechodů umístěných v tak těsné blízkosti křižovatek, že jedno odbočující vozidlo ucpe průjezd všem za sebou (dříve si jen najelo na střed a ostatní měli dost místa, kudy ho mohli objet), podobně vozidlo opouštějící kruhák zastaví provoz na něm, jestli musí řidič pustit chodce na přechodu... nakonec i na rozbité silnici je omezení rychlosti daleko levnější řešení, než oprava povrchu. Snad nemusím pokračovat ve výčtu, určitě takových míst omezujících průjezdnost sami znáte dost. Je to výsledek souboje místních úřadů s řidiči: "když nám tu nezpomalí, tak jim to ještě ztížíme", ačkoliv z několika tisíc vozidel denně tam opravdu nebezpečně překročí rychlostní omezení pět šest řidičů, kteří ho budou nedodržovat u nás kdekoli, ale překročí hranice do Rakouska a najednou to jde, koukněte tu disciplínu...
Naproti tomu v Rakousku si všimněte, že tam, kde naši a polští řidiči přejížděli plnou či dvojitou čáru, to vyřešili betonovými svodidly místo ní a často přidáním druhého stoupacího pruhu, aby bylo kde ty pomalejší v kopci bezpečně předjet, dál ve vnitrozemí už na spolkových silnicích se podobná opatření vyskytují jen ve skutečně nebezpečných a nepřehledných úsecích a je jich podstatně méně. Tomu říkám aktivní přístup k bezpečnosti. Pak nepřekvapí sedmdesátka či osmdesátka skrz vesnici dlouhou dva kilometry, ovšem ty nečekejte v blízkosti naší hranice, přestanou udivovat i řidiči, kteří prostě jedou předpisově, i když třeba malinko "přes", ale stále ohleduplně a slušně.
To my jsme na tom "lépe" - pro průjezd osadou dlouhou 200 m platí padesátka, pak půl kilometru devadesátka a začíná další omezení v druhé části obce. Tedy do té doby, než někoho napadne, že se ušetří za značky, tak se ten konec a začátek mezi dvěma částmi obce odstraní, z částí obce se udělá celek a padesátka v neobydleném úseku se začne hlídat úsekovým měřením se záznamem...

Ale někdo se tu ptal na zkratky a jiná oznámení na rakouských silnicích a dálnicích, která třeba mají český ekvivalent, ale jaksi jim ne každý rozumí. Často jsou doplněná grafickým vyjádřením či dokonce obecně srozumitelnou dopravní značkou, takže snad ani překlad nevyžadují, ale pár jich sem dám:
IGL (IG Luft) - omezení z důvodu snížení emisí
Lärmschutz - omezení rychlosti kvůli snížení hladiny hluku
Sicher überholen nach (in) 2 km - bezpečné předjíždění bude možné po 2 km
Modrá tabulka s bílým číslem silnice - silnice s předností v jízdě
Bílá oválná tabulka s číslem silnice - vedlejší silnice (používá se obvykle před značkou ...dej přednost v jízdě)
Ausgenommen - mimo, neplatí pro (doplněná například symbolem traktoru)
Ausgenommen (Quell- und) Zielverkehr - průjezd zakázán, u značky zakazující vjezd nákladním vozidlům ve smyslu "Mimo zásobování"
Anlieger frei - u značky zákazu vjezdu znamená, že pro zde bydlící neplatí, ve smyslu naší "Mimo dopravní obsluhu" (my asi máme těch obsluh víc, proto píšeme "Mimo dopravní obsluhy"winking smiley
(symbol traktoru) dürfen überholt werden - (traktory) předjíždět dovoleno
(Achtung) Linksabbieger - Pozor na odbočující vlevo (v nepřehledném místě, kde je například odbočka za zatáčkou nebo horizontem)
Einordnen lassen - Nechte zařadit (zpravidla s grafickým znázorněním řazení aut do zipu)
Straßenschäden - poškozená silnice
Markierung fehlt - chybí vodorovné značení (na nové potaženém povrchu chybí ještě čáry)
Na světelných informačních tabulích na dálnici se může objevit:
Výstražná značka s červeným autíčkem nahoře a dvěma nepestrými dole - pozor, vozidlo v protisměru!
Stau - zácpa (u toho bývá i Motor abstellen - vypněte motor)

Jestli ještě někoho z vás napadne dopravní informace, které nerozumíte, dejte to sem, prosím.
avatar
mdr
Re: POKUTY
01. 05. 2015 05:29
Já jsem viděl zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou "Ausgenommen Anreiner" - podle mně to znamená to samé, jako "Anlieger frei"
avatar Re: POKUTY
01. 05. 2015 07:10
Teda Hille, rozebral jsi to tady dokonale, všechna čest. Líbí se mi i srovnání provozu na silnicích v ČR a Rakousku. Vystihl jsi to do puntíku přesně.
Je zajímavé, že někde to jde a jinde ne. Hádají se o 150 na dálnicích a podstatné věci v dopravě řeší velmi pomalu a dost často, jak píšeš, provozu na obtíž.

Foco, prosím tě,mohl bys napsat , jakou rychlostí brzdíš plynulý provoz na silnicích, kde je povolena rychlost 90 km/hod. Na dálnici snad nevadí, že jedeš jen 110, tam se dá dost často v pohodě předjet, ale na těch ostatních silnicích se stejným přístupem k rychlosti, musí být za tebou kolony jako v Chorvatsku v časech, kdy ještě nebyla dálnice z Karlovace dolů na Makarskou, jezdilo se po "staré" a byla to "jedna velká" kolona.
Re: POKUTY
01. 05. 2015 08:47
kabinnete302...na ostatných cestách je to normál ,dodržujem 90, ale niekedy to uletí k 100, ovšem keď je ta cesta v takom stave, aby sa dalo po tom jazdiť...grinning smiley....v meste je to furt 50....tak šup do mňa za brzdu provozu grinning smiley...

---------------------------------------------------------------------------------------------------
2012-Baška Voda, 2013-Ždrelac, 2014-Drvenik, 2015, 2018 Brist, 2017-Žuljana, 2020-Bibinje, 2022-Gradac, 2023- Sućuraj
avatar Re: POKUTY
01. 05. 2015 09:14
Objasnil si to. Není co řešit. Co se týče kvality silnic, tak je opravdu potřeba přizpůsobit rychlost kvalitě silnic.
Ale i tebe určitě vytáčejí řidiči co nejedou tam, kde se dá jet "předepsanou rychlostí" a "brzdí" plynulý provoz.
Re: POKUTY
01. 05. 2015 09:20
....ano pravdu máš, občas sa stane, že je niekde brzdič, ale to doslova a bezdvovodne...grinning smiley

---------------------------------------------------------------------------------------------------
2012-Baška Voda, 2013-Ždrelac, 2014-Drvenik, 2015, 2018 Brist, 2017-Žuljana, 2020-Bibinje, 2022-Gradac, 2023- Sućuraj
avatar Re: POKUTY
01. 05. 2015 10:31
Citaci
mdr napsal(a):
Já jsem viděl zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou "Ausgenommen Anreiner" - podle mně to znamená to samé, jako "Anlieger frei"

"Anreiner" znamená "zde bydlící", "sousedé", tedy "Neplatí pro zdejší".
Texty na dodatkových tabulkách nejsou striktně předepsané, je proto možné, že se objeví ještě další varianty.

Jo, a vynechal jsem odpověď na
PKW - osobní automobil
LKW - nákladní automobil (často s doplněním limitu hmotnosti)
Přidám Stadtmitte (centrum), Ortsteil (pokud je to u značky omezující rychlost, pak jde o část obce ležící mimo průjezdní komunikaci)
Straße/Spur/Fahrstreifen gesperrt (silnice/stopa/jízdní pruh uzavřen), Umleitung (objížďka)
Jo, a ještě Ölspur - to je olej na silnici, Querverkehr (se symbolem koňského či traktorového potahu) - doslova "příčný provoz", ale hlavní význam je v tom, že jde o křížení s účelovou komunikací, kde lze očekávat soupravy dlouhé a pomalé, které v noci z boku nemusí být dostatečně včas vidět v celé délce, případně, jako už zmíněná značka Linksabbieger, jsou v či za zatáčkou.

Rozhodně ale je vidět, že o dopravním značení i o potřebě informovat řidiče jasně, aktuálně a jednoznačně, Rakušani vědí a zjevně se tím někdo skutečně kompetentní systematicky zabývá. Nerozhoduje to jeden člověk - spolupráce policie, místních úřadů, automotoklubů ÖAMTC a ARBÖ, správy dálnic Asfinag a dopravní fakulty univerzity je už tradiční, výsledky se uvádějí do života bez dlouhých obstrukcí, ale hlavně se předpisy ani značení každý kvartál nemění, proto je řidiči obecně respektují. Těch zbytečně život komplikujících předpisů mají málo, a ty nezbytné jsou jasné každému, kdo tam udělal řidičák. Proto také se tam nediskutuje o výši pokuty a příslušné orgány diskusi nakloněny nejsou.

Když se vrátím k tématu pokut, tak musím upozornit na změnu v takzvaném anonymním řízení:
obecně pro malé přestupky, t.j. pro takové, které jsou oznámkované sazbou do 365 €, platí, že nemusí být zjištěn skutečný přestupce, ovšem je na rozhodnutí policie, jak to hodnotí ona. Může upustit od hledání konkrétní osoby delikventa a předepsat pokutu registrovanému provozovateli vozidla, který ji zaplatit musí, na řidiči ať si ji vymáhá sám, do registru řidičů se pak o tom neuvede záznam.
Pokud dojde na správní řízení, to samozřejmě záznamem končí vždy.
Zahraniční řidiči, v tomto případě naši, nejsou-li odchyceni a pokutováni na místě, mohou očekávat písemnou výzvu od tuzemského právního zástupce k zaplacení pokuty. Pozor - není povinnost doručení do vlastních rukou, stejně závazná je výzva doručená obyčejnou poštou bez ohledu na zemi, kde se doručuje! A ještě jedna podstatná drobnost: při chybě v čísle jednacím při jakémkoli způsobu platby se peníze vrací a pokuta se vede dál jako nezaplacená. Splatnost je maximálně 4 týdny a datum, kdy musí peníze být připsány na účet v Rakousku, je konečné, riziko zpoždění v důsledku prodlevy při mezibankovním převodu nese plátce, doporučuje se podání příkazu nejméně 5 pracovních dní před splatností. Dojde-li ke zpoždění, je zahájeno správní řízení, které už není anonymní, následky a sazba budou patřičně tvrdší.
Doklad o zaplacení je doporučeno při další cestě do Rakouska v době nejméně 12 následujících měsíců vozit s sebou pro případ nejasností.
My musíme počítat s tím, že, i když ne řidič, tak registrace auta hříšníka se zahraniční registračkou se vede v rakouské databázi vždy, při běžné silniční kontrole už pokutu nebudou požadovat, ale rovnou můžou zakázat další jízdu, pozvou ke správnímu řízení a může to skutečně skončit i zabavením auta. Tomu se lze vyhnout v takovém případě, že doložíme fakt, že vozidlo jsme v době spáchání přestupku ještě nevlastnili (datum registrace v malém techničáku prý stačí).
Už jsem to tu jednou psal - obecně neplatí jednotný katalog pokut, je jen doporučený sazebník (zkuste si překlad nějakým translátorem, ale květnatá úřední rakouština je pro stroje oříškem s hodně tvrdou skořápkou, přesto lze smysl sdělení odhadnout), u některých přestupků je uvedená jakási tolerance, ale ani ta není pro policii závazná. Posouzení nebezpečnosti přestupku se může lišit podle momentálních povětrnostních podmínek, dohlednosti, hustoty provozu, stavu vozovky a značení, dále zda došlo k nějakému omezení, ohrožení, nehodě, nehodě se zraněním atd..., je v pravomoci policie a je rozhodující.
Re: POKUTY
01. 05. 2015 10:39
Radary Rakousko:

[www.kfz-markt.at]
avatar Re: POKUTY
02. 06. 2015 14:48
... Švýcar to na chorvatské dálnici švical tak, že má na půl roku utrum a pozornost za minus 8.000 HRK ...
[dnevnik.hr]
smileys with beer
Re: POKUTY
02. 06. 2015 16:17
Projel v Zadaru na červenou rychlostí 150km/h na povolené 50
A naměřili mu nad 1 promile
Re: POKUTY
02. 06. 2015 16:39
Když kopeš na rekord, tak se neohlížíš,jestli na dálnici a nebo v obci.
Re: POKUTY
02. 06. 2015 17:18
Bessy jak jsem tu někde četl... jestli nespěchal pro gumák.... grinning smiley
Re: POKUTY
06. 07. 2015 22:41
V HR POZOR NA CHOVANI RIDIČU PRED PEŠIMI PRECHODY...zvlaštni omezeni maji v Srbsku a v BiH (Republika Srbska) i v blizkosti škol...tam omezeni na 30/km v hodine plati...V HR ne...ale každe mesto muže umistit v blizkosti školy ceduli ZONA 30...a je po srande...kolega jel neopatrne pred prechodem, což znamena, že se v bezpostredni blizkosti prechodu nachazely nejake deti a policistovi se zdalo -"mel za to", že se deti pripravovaly k prechodu...tady maji školy v blizkosti u "svych" prechodu "sve" policajty...v Rijece školy maji na zvlašt rušnych mistech "svuj" jinak stale "zeleny" semafor, a tlačitkem si pak deti sami prerušuji provoz...obecne, v HR je treba dat si velky pozor pred prechody...jsou na to všichni zvlašt choulostivi (jako v Italii)...(zvlašt policiste, a hadej se)...nejlepši policajta poprosit, aby to pro tentokrat skončilo jen s upominkou...(REKNU: "POGREŠIL(A) SAM, MOŽELI ZA OVAJPUT SAMO OPOMENA?" = chybyl(a) jsem, je možne protentokrat jen upominka?)...nejhorši je začit vymahat svou pravdu...podle zakona maš narok na upominku... totiž: musiš PRIZPUSOBIT rychlost stavu na....stači, že se chodec jen približuje k prechodu...v menšich mestečkach mnozi zastavi chodcum i když prechazeji ulici (ne)daleko od prechodu...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil JIRKA Z RI (06. 07. 2015 23:40).
Re: POKUTY
08. 07. 2015 21:56
...pta se zdejši forumak...nejsem si jist, ale za nocovani v osobnim vozidle mimo kempy či k tomu určena parkovište se plati pokuta ve mnoha zemich Eu a sveta...v turistickem Rakousku určite a ne malo...(v Česku taky!)...HR, ktere take žije z turistiky je to take zakazane...ale policie neni opravnena k pokutovani, opravneni ma odpovidajici Statni inspekce...maji nejake odznaky - podobne jako kontrolori v pražskem Metru...jen je ješte porad nemuseji mit na retizku.. smiling smiley ...ale chce to lišit zdrimnuti si pri ceste od nocovani podel jaderske magistraly pod nejakou borovici 15 kroku od more...Inspektor podel more napiše pokutu: 300 kun za auto, a 300 kun na osobu...takže neni problem zaparkovat na dalničnim "odmorišti" a "zdrimnout si"...trebas až do rana...v nejhoršim pripade policejni hlidka zaklepe na okno když vas videli večer ve 20 a pak zas rano v 8 ve "stejne" pozici...a prej vstavejte...už toho odpočinku mate dost...policie ma opravneni pokutovat za nespravne parkovani...takže v tom prvnim pripade podel pobreži vas probudi, zaplatite 300 kun pokuty za parkovani na nedovolenem miste a pohyb... horši by to bylo hadat se....tak zavolaji toho znameho s odznakem a počkate, až ten chlapek od vas inkasuje zase(!) dodatečne tri stovky za auto a tri stovky za každou hlavu...a zas jedna zkažena dovolena na svete...určite maji mnozi z vas nejakou tu zkušenost navic...
avatar Re: POKUTY
09. 07. 2015 10:19
300 HRK za parkování??? Tak to je síla. Za rychlost 500 HRK jsem kousnul, ale za parkování 300 je síla. Věnoval jsem je nové Audi A6 kombi stříbrná barva před Splitem. Rychlost to byla doooost slušná. V ČR by to byla sakra jiná cena - správní řízení.Tak jsem neprotestoval. Aniž bych se ptal, tak kluci říkali jinak to nejde je to v PC.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Racetiger (09. 07. 2015 10:25).
avatar Re: POKUTY
26. 07. 2015 12:00
Ahoj všem,
někde jsem se dočetl, že řidiči do 24 let musí jezdit všude o 10km/h méně. Vzhledem k tomu, že je mi 20 let mě to docela zajímá. Jak to je? Opravdu musím jezdit pomaleji než ostatní? S přítelkyní jsme tam byly minulý rok a jezdil jsem normálně podle předpisů. Dále bych se také chtěl zeptat jak je to se světly v HR, musím je mít přes den zapnuté nebo ne?

Děkuji za odpovědi.
Vítek.
Re: POKUTY
26. 07. 2015 12:14
Světla ano. Km, se podívej jinam, nejsem si jist, ale rozhodně kontrolují alkohol a ten musíš mít 0. Moje žena to zažila před pár lety.
avatar Re: POKUTY
26. 07. 2015 12:28
Děkuji za odpověď. Světla tedy budu nechávat zapnuté, právě před rokem jsem z toho byl zmatený, každé třetí auto nesvítilo, tak jsem nevěděl. Ty kilometry by mi celkem vadily, když si vzpomenu jak jsem před rokem dodržoval danou 50 podél moře a za mnou ten štrůdl aut, které mě předjížděly v zatáčkách přes plnou, ještě v těch místech kde jsou ty strašidelné útesy dolů eye rolling smiley... Byl jsem z toho takovej trošku vystreslej grinning smiley a teď jet ještě jenom 40, tak nevim nevim, myslím, že místní by mě v tu chvíli nejraději srazili dolů z toho útesu smiling bouncing smiley.

S alkoholem samozřejmě není problém, to zůstává stejné jako tady, za volant zkrátka alkohol nepatři, ještě v těch jejich vedrech drinking smiley.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Cestovatel19 (26. 07. 2015 12:29).
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 56
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.