Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

spoločna cesta - dve auta

Autor nana 
spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 13:58
Ahoj, niektori z vas chodia na dovolenku v tandeme - dve a viac rodin - viac aut. Nas to caka tento rok - prvy krat ideme dve rodiny. Chcela by som vas poprosit o vase odskusane rady, tipy, skusenosti, naco si treba dat pozor, na com sa treba dopredu dohovorit... Budeme mat so sebou vysielacky... a urcite budeme potrebovat vela trpezlivosti yawning smiley) Dakujem.
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 14:23
Už jste spolu jeli alespoň nějakých 200km po republice nebo o sobě jako řidičích, návycích a spánkových potřebách nic nevíte?
Ještě bych si dovolil ryze pragmatické upozornění, že pokud jste ("přímá" ) rodina, tak v případě nějaké vzájemné nehody je to výluka z povinného ručení atd. V případě, že to tak je, tak rozhodně "nejet na dostřel".
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 14:41
Áno, už sme spolu cestovali po Slovensku - najďalej do Tatier... bolo to vždy cez deň a pár hodín.... Teraz nás čaká "trochu" dlhšia cesta - ideme k Zadaru. Vyrážame nad ránom okolo 2. hod. ...
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 15:08
Už jsme jezdili i ve vláčku čtyř či pěti aut, a dalo se i bez vysílaček, i když to asi bylo trochu náročnější, zejména při vyjíždění někde na hlavní, kde jsme čekali na dost místa, ať pokud možno projedeme všichni. Ve dvou to je jen jako s vlekem.
Připravili jsme si trasu přesunu s tím, že na určitém místě (obvykle odpočívadle na dálnici) na sebe počkáme, kdyby se jako někdo ztratil. Příklad "odpočívadlo Hainersdorf za km 133 A2" nebo "asi šest kiláků za výjezdem 5 Varaždinske Toplice je pumpa Ina Ljubešćica, tak tam dáme pauzu". Pro začátek není na škodu si takto dát pauzku mezi půldruha až dvěma hodinami, podle toho, po jaké silnici se jede, ale napoprvé jsou ty dvě hodiny tak akorát.
A na té zastávce, když jsme se sešli, stanovili jsme další místo, třeba "v Neumu odboč na Stolac a úplně nahoře je parkoviště u obchoďáků" (ale většinou to byla odpočívadla s pumpou, protože tam je i nějaký ten hajzlík a voda, případně bufet).
První by měl jet ten, kdo má slabší auto (praktické opatření - jízda za pomalejším méně unavuje, než věčné podřazování zejména do stoupáků, aby stačil).
Současně by ten vpředu logicky měl znát cestu nebo mezi hlášením navigace a křižovatkou dost času dát blinkr, aby ten za ním měl také ještě čas reagovat.
Problém jsou semafory a kruháky, na nich se mezi ta společně jedoucí vozidla často zařadí někdo jiný. Pak je ale pro vpředu jedoucího nejjistější zastavit na prvním vhodném místě a počkat. Ten druhý, když ho uvidí, přibrzdí provoz, problikne a nechá před sebe zařadit toho svého "vůdčího mravence". Chce to sice dobrý postřeh, ale zejména při pomalém průjezdu městy by to nemělo dělat problémy.

Každopádně dobře připravený itik nebo průjezdní body v navigaci jsou neocenitelnými pomocníky. Většinou se to naučíš už při přípravě tak, že nejméně třetinu nebudeš cestou potřebovat. Jenže teď ještě nevíš, kterou třetinu, tak je dobře si itik udělat celý.
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 15:46
Zakladem je aby oba ridici znali cestu, aby v pripade ze se vzdalite z dohledu, nikdo nezacal stresovat, bezhlave predjizdet atd. A s vysilackama je to pak brnkacka domluvit se na zastavce at kvuli benzinu nebo na svacu.
My kdyz jeli se svagrem, bez vysilacek, tak kdo chtel prestavku, musel toho druhyho predject a deti zadnim oknem ukazovaly dlanema tecko, jakoze pauza...
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 16:08
Jízda ve vláčku je vždy plná kompromisů... nejenom, co se výkonu a jízdních vlastností jednotlivých vozidel týká. Vždy se to celé podřizuje "nejslabšímu článku vláčku". Souběžně s tím dochází i k rychlejšímu vadnutí silnějších článků vláčku. To není nic osobního, to je realita.smoking smiley
Pokud pojedete po dálnici, tak rozdíly pravděpodobně nebudou příliš zřetelné (vyjma únavy a spánkových potřeb při delší cestě). Mimo dálnice to bude zřetelnější. Pokud jedete na noc a jste vyrovnaní řidiči, tak doporučuji střídat se v roli vůdce vláčku s ohledem na únavu očí. První prostě urputně sleduje a další jedou "na koncová světla". Každé další auto jede na dosvit předchozího. Je to dobré k tomu, že první nemá pocit, že ho někdo tlačí či má někoho v kufru, zároveň ho to neoslňuje do zrcátka (přesto kolegu za sebou nerušeně vidí). Benefit druhého a dalšího je v tom, že v principu vidí dvakrát tolik. Vidí, co osvětlují jeho světla a ještě to, co osvětluje vozidlo před ním. Dobrým zvykem při brždění ve vláčku také bývá nejprve "probliknout" brzdovky a pak teprve ostřeji brzdit...
Pokud někde jako vláček potřebujete předjíždět, lze se domluvit, že pokud první zůstává déle v protisměru je to signál pro další, že je volno a mohou předjíždět. Ten první v tu chvíli mívá obvykle lepší výhled ze své pozice...
Nicméně to jsme již u techniky a taktiky jízdy alá "vyšší dívčí"... a nejsem si jist, zda to není nad rámec původního dotazu.
smileys with beer
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 18:55
nana:

Hill a Slavkov již vše podstatné popsal na jedničku a já jen doplním,že nejdůležitější je NESTRESOVAT za sebou jedoucího kolegu a jet jakoby s
jízdní soupravou.Mít na paměti třeba to,že jedu s karavanem(jen pro pocit)
Na noc se domluvit na tom,že ten,kdo jede za vámi sklopí potkávací světla dolů,ať si jich kolega před moc "neužívá"(poznám z praxe jako vedoucí vláčků do HR před 15lety)
V dnešní době tempomatů(pokud máte obyčejné neadaptivní) je taky dobré si podle GPS navigace nastavit do paměti stejnou rychlost,aby ten tempomat byl po cestě k něčemu a dát si na dálnici větší rozestup.Automaticky Leader musí reagovat na případné jízdní negativa kolegy za ním.
Je to tedy jinak řečeno o větší pozornosti a ohleduplnosti.
Další věc ještě je nevyužívat max.rychlost a jet třeba na dálnici jen 120km/h.V případě jakékoliv potřeby kolegy za vámi je možné to,že on šlápne po plynu a předjede vás a mrskne blinkr třeba na pumpu,protože ......potřeba smiling smiley,nebo cokoliv jiného.Dá se praktikovat i to,že na vás kolega začne zezadu najíždět,ale to už je jak píše Slavkov "vyšší dívčí"(pouze při jízdě ve dvou)
No a v noci je si dobré ještě zapamatovat tvar světel a styl svícení kolegy za vámi(právě sklopené světla napoví....)pro identifikaci.


Musím se teda ale pochválit,protože už za mnou jelo mnoho lidí(v noci i ve dne)a vždy mě po X stovkách km pochválili,že jsem jel na pohodu a oni se cítili opravu jako ve vláčku na kolejích.

Jo a vše jsme tehdy jezdili bez vysílaček.Dnes jde praktikovat už i mobil,když zmizel příplatek v EU za roming před cca týdnem.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PODACA(2001),ZAOSTROG 2x(2002-2003),BAŠKA(Krk-2007),KLENOVICA(2007),GRADAC(2008),BAŠKA(Krk-2009)OREBIČ(2010),GREBAŠTICA(2011),MURTER(2012),STARIGRAD-PAKLENICA(2014),MANDRE(2015),VIR a MANDRE (2015),MANDRE (2016),NOVIGRAD(Istrie-velikonoce 2017),MANDRE(2017)

-OPEL MERIVA B 1.4i Turbo 88KW(120HP)
-Jinak od Přerova
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 18:58
Doplním, že pod výše se podepisu bez připomínek a s kolegou, se kterým jezdíme roky (gradac na noc, v dešti apod.) takto jezdíme blíže než na dosvit a bez vysílaček. Pokud jsem v předjíždění v levém pruhu, tak tam blikam a Trcim tak dlouho, že tomu za mnou dělám štít, jako by byl vozík.
Pokud potřebujeme na curpauzu, pak si u cedule na odpočívadlo blikneme blinkrem a pak se tam odbočíme.
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 20:08
Letos jedeme tři auta, z toho dvě posádky poprvé. Mám připravený podrobný itinerář, který už doufám pilně studují.. Žádný vláček, každý sám, zastávky dle potřeb, domluva přes mobil.. Asi jediné efektivní, nestresující a tudíž bezpečné řešení.
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 20:17
Všechno jsou to velmi užitečné informace od zkušených cestovatelů. Já jsem jel ve dvojformaci několikrát, většinou jako vedoucí. Vždycky je nutné se domluvit na maximální rychlosti, rozestupech a plánovaných zastávkách. Třeba když jel se mnou švagr, tak jsem ho v zrcátku ani neviděl, jak jel daleko. U odpočívadla na dálnici je vhodné, aby první zpomalil pro případ potřeby někoho ve druhém voze. A druhý šofér musí dát vědět, že potřebuje pauzu (buď předjetím nebo blinkrem, ve vašem případě přes vysílačku). Na hranicích či mýtnicích musí prvně odbavený vždy počkat na toho druhého. Jak napsal Slavkov, je to o kompromisech. Věřím, že to zvládnete díky radám z fóra i vysílačkám. Zadar není tak daleko.
smileys with beer
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 20:21
radek24-

taky už jsem nedávno kolegovi dával trasu do navigace,aby mě v Mandre po jeho dojezdu našel.Jinak bych ho ale do vláčku vzal,pokud by jel stejný den jako já(taky jede prvně).Nevadí zajezdíme si spolu až na místě na koloběžkách třebasmiling smiley.Jako Leader jsem jel naposled r.2014,pak už vše sám a svižnějismiling smileyStejně tak letos.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PODACA(2001),ZAOSTROG 2x(2002-2003),BAŠKA(Krk-2007),KLENOVICA(2007),GRADAC(2008),BAŠKA(Krk-2009)OREBIČ(2010),GREBAŠTICA(2011),MURTER(2012),STARIGRAD-PAKLENICA(2014),MANDRE(2015),VIR a MANDRE (2015),MANDRE (2016),NOVIGRAD(Istrie-velikonoce 2017),MANDRE(2017)

-OPEL MERIVA B 1.4i Turbo 88KW(120HP)
-Jinak od Přerova



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Borino (24. 06. 2017 20:27).
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 21:16
Ještě k těm signálům.
Osvědčilo se nám po tmě s kolegou "si hlídat, zda ten vzdau je Tvůj".
Blikat "čtyřkama" je hovadina - vystřelíte tak případnou nutnou patronu v případě potřeby a nebo se děsí zbytečně okolní řidiči. Jinými slovy není to vhodné.
Blikat levá, pravá, levá po "kamioňácku" je sice super, ale pokud po tmě předjedte nevědomky něco většiho (a je to kaminon), tak pokud to udělá, on vám taky problikne. Navíc v některých autech co mají "trojblik" už to moc nejde.

Takže se nám osvědčila 1x mlhovka. Je to celkem neškodné znamení... A můžete si do toho třeba schovat 2x záchod, 3x pauza/ výměna/ apod.
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 21:56
Tááák a teď už nám tu chybí jen "kouřové signály"a to už je pak většinou těsnění pod hlavou,nebo bouchlé turbo, což signalizuje-zastávka nutnásmiling smiley))))

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PODACA(2001),ZAOSTROG 2x(2002-2003),BAŠKA(Krk-2007),KLENOVICA(2007),GRADAC(2008),BAŠKA(Krk-2009)OREBIČ(2010),GREBAŠTICA(2011),MURTER(2012),STARIGRAD-PAKLENICA(2014),MANDRE(2015),VIR a MANDRE (2015),MANDRE (2016),NOVIGRAD(Istrie-velikonoce 2017),MANDRE(2017)

-OPEL MERIVA B 1.4i Turbo 88KW(120HP)
-Jinak od Přerova



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Borino (24. 06. 2017 22:01).
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 21:59
Už som išiel dve autá takpovediac za sebou jediné čo sme riešili tak sme tam prestriedať aby druhému nevypálilo oči v noci od zadných koncových :-) Inak nič blinker a druhý vie že sa schádza na pumpu atď.
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 22:08
Taky jsem jel naposledy jako vůdčí mravenec tuším v roce 2008, ale tehdy jsme většinu cesty znali dva ze čtyř, celou cestu jen já. Od té doby jsme se sešli až na místě, každý tam trefil sám, napřed podle itiku, někdo si pořídil navigaci, ale stejně už všichni několik cest známe, tak ani nevadí, když jedeme každý jinudy i v jinou dobu.

Přidám nedůležitou perličku (kdo nechcete, nemusíte dál číst) a věřím, že mi bude prominuto zdržování, jakkoli se to tématu úzce dotýká:
jen jednou (2004) jsme měli doprovodit dvě posádky do Kleku. Jenže s námi jela jen jedna. 1160 km, 16 hodin čisté jízdy, 20 hodin i s chrupkou u Korenice. Ovšem řidič druhého auta byl za hvězdu: "neradit, všechno vím, všechno znám", a jel o asi tři hodiny napřed, že v Kleku vyzvedne klíče a počká. Ukázalo se ale, že itik od cestovky (tuším, že to bylo od Autoturistu) ani nečetl, a z Podkrkonoší místo přes Vídeň a Maribor jel přes Székésfehérvár, Mohács, Osijek a Zagreb, to byl doma za dva týdny zážitek to z něj dostat, než identifikoval, kudy že to vlastně jel. Vašlo nám z toho, že pak to vzal přes Zagreb, Plitvičky, a z Kninu na Šibenik. Ti, co jeli s námi, už bydleli v Kleku (my jsme pak jeli dál, do Žuljany), a on ještě nebyl ve Splitu. Tam někde konečně vytáhl itik a v něm doslova stálo "Klek/Dubrovnik". Jestli si současně přečetl i to, kudy že to měl jet už předtím, ostatním v autě neřekl. Tak se motal po osmičce magistrále, Klekem projel, zrovna tak i Neumem, v Dubrovníku se doptal rukama nohama na to, že ten Klek před Neumem, kudy už jednou jel, byl ten on, že v Dubrovníku žádné apartmíny Klek nejsou, a že musí zpátky. Ať to zkrátím: najel zbytečně o něco přes 600 km navíc a dorazil 9 hodin po nich. Kolik z toho bylo čistě jízdy, odhaduji na nejméně 24 hodin, ono se po dálnici tehdy jelo jen do Karlovce, v Maďarsku si jich taky ještě moc neužil... jak se o tom ale někdo zmíní, chytá na první našlápnutí ještě dnes.
Ponaučení: kdo si to nenastuduje, potřebuje vůdčího mravence, jinak těžko dojede včas.
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 23:00
Spolujízdu jsem praktikoval několikrát. Většinou dvě auta, někdy i tři. Vždy platila dohoda, že když první špatně odbočí, ostatní ho nenásledují, ale pokračují správnou cestou a někde na něj počkají. Při potřebě zastavení mimo plánovaných míst, jsme se jednoduše prozvonili telefonem.

Po zkušenostech bych do toho šel pouze za předpokladu:
1. Řidiči jsou zkušení, mají nastudovanou cestu a dojetou tam klidně i sami.
2. Jede se sice spolu, ale tak nějak navolno. Nemusíme se pořád a za každou cenu vidět. Stačí mít přehled jestli je ten druhý předemnou, nebo zamnou. Podle toho přidám, nebo zvolním a zase se po pár kilometrech najdeme.

Naopak bych nikdy nejel za situace kdy:
1. Je cesta na hranici řidičových možností, nezná cestu a jednoduše doufá, že ho tam nějak dovleču
2. Proto mi samozřejmě pojede nalepený na nárazníku, budeme zastavovat na každém druhém opočívadle, protože je vyřízený a já celou cestu budu čučet do zrcátka jestli jsem mu neujel.

Tu druhou variantu jsem si také prakticky vyzkoušel a opravdu nikdy víc. Na druhé auto jsme čekali za Vídní na odpočívadle. Přijeli o hodinu později, než bylo domluveno (rychle jsem pochopil proč) a že pojedou první, protože až do Grazu je to pořád rovně za nosem. Najeli jsme zpět na dálnici a nasadili osmdesátku, vydržel jsem to kilometr, dva, tři a pak hurá vpřed. Sotva jsem se rozjel na 130, byli jsme u Olbersdorfu v zatáčkách s omezením na stovku, kterou jsem dost přesně dodržoval. Projeli jsme tak ty zatáčky a hned signál pro zastavení. Zalomil jsem to na první odpočívadlo, očekávajíc že některé dítě zvrací. Omyl, plačící řidička z druhého auta mi chtěla ukázat, jak se jí klepou ruce a je k smrti vyděšená. Zvolená rychlost byla silně přes její možnosti, ale musela se mne držet, protože by nevěděla kam jet. Jen pro dokreslení situace. Já jsem tehdy měl patnáct let starou Felicii a ona řídila fungl novou Kiu.
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 23:03
Hill:

pěknej zážitek kolegysmiling smiley Ono totiž není vůdce jako vůdce,neb jakýkoliv "všudybyl"
Má zkušenost je taková,že hodně lidí je dnes pohodlná a řeknou ti-"však ty jsi tam už jel a my by jsme se s tebou nějak provezli".
"Však tebe to baví to plánování a my na to času moc nemáme".Co já už se nadělal tras(většinou přeposílám pořád ty samé)pro
ostatní.Ale je pravda že mě to baví.Stejně tak si dávám záležet na info pro "zamnoujedoucí" před cestou a ještě se mi nestalo,že bych si je nezpracoval,aby alespoň něco "tušili" co se bude dít.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PODACA(2001),ZAOSTROG 2x(2002-2003),BAŠKA(Krk-2007),KLENOVICA(2007),GRADAC(2008),BAŠKA(Krk-2009)OREBIČ(2010),GREBAŠTICA(2011),MURTER(2012),STARIGRAD-PAKLENICA(2014),MANDRE(2015),VIR a MANDRE (2015),MANDRE (2016),NOVIGRAD(Istrie-velikonoce 2017),MANDRE(2017)

-OPEL MERIVA B 1.4i Turbo 88KW(120HP)
-Jinak od Přerova
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 23:11
S tím vedením druhého mám super zkušenost tady z čech. Jeli jsme dvě auta někam na výlet. Jel jsem první, měl jsem navigaci a ten druhý že to nebude řešit a že se mne bude držet. V menším městečku jsem mu na křižovatce ujel z dohledu, popojel jsem tak půl kilometru a na konci městečka zastavil, aby mne dohnal. Čekám minutu, dvě, pět a on furt nikde. Chcípnul jsem motor a volám mu, kde uvíznul. Vzala to jeho spolujezdkyně a divila se proč volám, že jednou celou dobu zamnou. Vůbec nechápala co to melu, že někde už skoro deset minut stojím. Někde tam zahlédli zelenou Felicii, tak se za ní pověsili a jeli úplně jiným směrem smiling smiley
Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 23:14
No a nás letos čeká jízda na Hvar ve 4 autech....vysílačky PMR a domluvené zastávky včetně iteniaře a nějak to dopadne..jo a pak ještě ty mobily !! (všichni to mají tzv.už projeté ). Tož nějak to dopadne..
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
24. 06. 2017 23:19
No to je někdy super akce.Poznám něco podobnýho s odpovědí-"kde jsi,tady těch stříbrných oktávek je už nějak moc". eye rolling smiley
No a tak jsem musel Octávku prodat a koupit si new Merivusmoking smiley abych byl líp identifikovatelnej.Přeci jen zadní dveře se otvírají obráceně
a tak to má určité specifikumthumbs up a je červenásmiling smiley

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PODACA(2001),ZAOSTROG 2x(2002-2003),BAŠKA(Krk-2007),KLENOVICA(2007),GRADAC(2008),BAŠKA(Krk-2009)OREBIČ(2010),GREBAŠTICA(2011),MURTER(2012),STARIGRAD-PAKLENICA(2014),MANDRE(2015),VIR a MANDRE (2015),MANDRE (2016),NOVIGRAD(Istrie-velikonoce 2017),MANDRE(2017)

-OPEL MERIVA B 1.4i Turbo 88KW(120HP)
-Jinak od Přerova
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
25. 06. 2017 09:22
... vidím to jak dnes ... jel jsem jednou do Chorvatska ( 1999/2000 ? ) ve dvojce, já v Ibize, přede mnou Felda ...
Brno ... Vídeň, po Brunner Strasse ... pak do prava na A22 ...
... ten přede mnou " myškou " předjel náklaďák ... ale vzápětí další odbočka do prava ...
já už taky před náklaďákem, ale rozjetý ... jen jsem zahlídl, jak mi kolega mizí vpravo ... já voči jak tenisáky, jenom jsem udělal ... eééééééééé ... ??? eye rolling smiley

... taková blbost od něj ...
... tak jsem to stopl do pravýho ( odstavnýho ? ) pruhu a následovala další blbost ...
nic nejelo, tak jsem coufl a odbočil za ním ... čekal na mě na prvním parkovišti pod Vídní na A2 ... už ani nevím, jestli jsme tam byli domluveni " kdyby něco ... "

smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (25. 06. 2017 09:27).
Re: spoločna cesta - dve auta
25. 06. 2017 11:39
radek24 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Letos jedeme tři auta, z toho dvě posádky poprvé.
> Mám připravený podrobný itinerář, který už doufám
> pilně studují.. Žádný vláček, každý sám, zastávky
> dle potřeb, domluva přes mobil.. Asi jediné
> efektivní, nestresující a tudíž bezpečné řešení.


Přesně tak. Vláček jsem jel 3x a už to nepodstoupim.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil agent007 (25. 06. 2017 11:40).
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
25. 06. 2017 21:01
Šiel som to raz vo dvojici, Dá sa. Aj keď s týmto chlapom by som to ešte raz nešiel.
Tohto roku to bude zaujímavejšie. Ideme celá family a teda dve autá. Dcéra požičiava auto od priateľa. Nejakých tisíc km už tým autom najazdila. Šoféri budeme traja a asi ju nenechám ísť bez môjho doprovodu, takže ideme v tandeme. Plánujem vysielačky, cestu jej naplánujem do navigácie v mobile. Pred dvoma rokmi naposledy šla s nami a tiež šoférovala cestou tam, asi 350 km, späť podobne. Teším sa..... a som zvedavý.
Re: spoločna cesta - dve auta
25. 06. 2017 21:26
Atnarfus: souhlas. Hlavně bod 2. prvního odstavce.
Když po mě chtěli vláček v zimě 5 aut an Kaprun... Nikoho netahám. Dostanou adresu a volně.
Takhle "ve dvou" jezdíme jen s 2ma řidiči, co se známe na cestě leta a víme, co od sebe čekat.... Dokonce známe své chyby a zajížĎky smiling smiley
Re: spoločna cesta - dve auta
26. 06. 2017 09:48
jj, obcas se clovek zapomene. Ja Tranzit s vlekem, kamarad s Focusem, cesta z Biarritzu, ja si na posledni chvili vsiml "nasi odbocky" na Toulouse. Pak mi kamarad rikal, ze lip by to neudelal ani Semir, takhle mu zmizet mezi dva kamiony a jeho nechat mirit na Bordeaux.

A taky si byt vedom schopnosti aut. Pro zmenu ja s Lagunou/dci, kamarad s Oct/1.6, cesta na Brenner. Jedu kilo do kopce, kamarad nikde, tak hop do praveho mezi kamiony a 80, pak ho v zrcatku vidim, do levyho a na 130. Trikrat, pak mne v Rakousku malem uskrtil. U mne to probihalo tak ze "za 5", hele uz je tu, plnej plyn, levej a jedem 130. U nej to bylo "za 4" 120, ja pred nej, spadlo mu to na 100, musel "za 3" a tocit a tocit... nez se dostal zase na 120 a "za 4"... clovek se furt uci.
avatar Re: spoločna cesta - dve auta
26. 06. 2017 10:49
Jozka

To nebylo vinnou slabé Octávky,ale tím tvým dieslem.Jak jsi dupl po tom plynu a šel do levýho,tak kolega za tebou nemohl v tu chvíli nic
vidět a zákonitě zpomalil a podřadilsmiling smileysmileys with beer

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PODACA(2001),ZAOSTROG 2x(2002-2003),BAŠKA(Krk-2007),KLENOVICA(2007),GRADAC(2008),BAŠKA(Krk-2009)OREBIČ(2010),GREBAŠTICA(2011),MURTER(2012),STARIGRAD-PAKLENICA(2014),MANDRE(2015),VIR a MANDRE (2015),MANDRE (2016),NOVIGRAD(Istrie-velikonoce 2017),MANDRE(2017)

-OPEL MERIVA B 1.4i Turbo 88KW(120HP)
-Jinak od Přerova
Re: spoločna cesta - dve auta
26. 06. 2017 12:08
To tezko, to totiz nebylo teedeeiii ;-)
Re: spoločna cesta - dve auta
26. 06. 2017 13:01
Borino, pokud by jsi např. tušil, kolik oleje "sežere" koncernové 1,8 TSI, tak by jsi na údajné naftové čmoudíky vůbec neútočil thumbs up smiley
A to ve spotřebě oleje u zážehových motorů koncern zdaleka není nejhorší...

Koukám, že většina se zde shoduje, že (těsný) vláček jezdit nechce. Vidím to dost podobně, řidičů, kteří si opravdu vzájemně sednou moc není.
Osobně se snažím i v běžném provozu (dle situace a možností) si vybrat koho za sebe / koho před sebe. Prostě:: "Za takovým volem opravdu nepojedu" nebo "Toho raději pustím, ať ho za chvíli nemám v kufru"...
Na druhou stranu to asi zná každý, že se občas někde na silnici s někým sjede a pak spolu jedou třeba 300km. Zrovna minulý rok jsem se někde v půlce HU přidal do vláčku dvou zlíňáků. Byla mlha, tak jsem střídačkou pěkně pošetřil své oči, já jsem je zase protáhnul Rédics - Mursko Središće, kde oni pak odstavovali na pauzu... tak jsme se problikli a já stavěl až v Karlovaci... Tím chci říci, že i (těsný) vláček může mít svá nesporná pozitiva smoking smiley
Re: spoločna cesta - dve auta
26. 06. 2017 13:53
Za sebe - vláček fakt nejezdím ráda. Jsem vedoucí, lidi za sebou si hlídám. , ale troufám si říct, že umím a chválí si mě za to Přesně na místech, kde se mezi nás někdo dostane, odstavuju a čekám..., ale je to fakt náročné. Navíc spolucestující jsou obvykle na tom tak, že vše nechají na vedoucím. Znervozňuje mě to. Proto fakt doporučuju, pokud to je jen trošku možné, donutit říct si průjezdní místa, případně místa zastávky. Trvat na tom, ať si cestu trochu nastudujou taky. Táhla jsem i víc než jedno auto...
Za sebe nerada i jezdím ve vláčku přesně v pozici někoho, kdo se veze. Mám ráda kontrolu a tak ráda vím, kam se jede, abych v případě oddělení z jakéhokoliv důvodu nebyla mimo.
Poznatek se světly sklopenými dolu není od věci.
Náročnější je cesta tam. Zpátky vždy dovedeme na dálnici/hlavní silnici, odkud není možné zabloudit a obvykle se trháme...
Re: spoločna cesta - dve auta
26. 06. 2017 14:14
No to je na tom to najnebezpečnejšie. Zväčša keď idem v ľavom pruhu a buď sa na mňa niekto tlačí alebo niekto z ničoho nič vybehne do pruhu iba preto že ide druhému za kufrom a nepustí tam nikoho ani za svet. Je to nebezpečné.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 22
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 538 během dne 21. 05. 2011
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.