Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
29. 07. 2013 19:51
je pravda, že v roce 2008 jsem byl taky 11 let starou feldou v Itálii a zvládla to na jedničku :-)
Od r. 2009 do 2012 fábka rv 2005 a teď poprvé Octávkou II rv 2008. Paradoxně mám největší strach právě z této nové Octávky grinning smiley
Ale jinak souhlas s Marťasem: bez tekutých stěračů bych nevyjel - fakt paráda.
avatar Re: auto
29. 07. 2013 22:00
Minulý rok jsem řešil, zda Golf 1999 nebo Transportér 2009... vyhrál Golf... klasická TDI rotačka bez zbytečných "kurvítek" grinning smiley
Re: auto
29. 07. 2013 22:35
Felicii jsem byl v Pirovaci jeste loni. Letos by to klidne zvladla zase, ale funglovka Roomster je preci jenom ve vetsine vlastnosti lepsi. Vybava je sice prakticky stejna, ale je to vsechno trochu zdokonalene.
Pouze cestou na Sv. Jure jsem na atmosferickou 1.6 vzpominal. Ne ze by to TSI nezvladalo, ale turbodira je na tak clenite trati trochu otravna. Zase po dalnici byl kroutak znat. Nad Zadarem jsem musel ve Felicii vypnout klimu, aby to na ctyrku vyjela. Roomster tam vybehnul na petku ani jsem ho nemusel nutit.
Anonymní uživatel
Re: auto
30. 07. 2013 08:10
2011- Hvar, s vW Passat 1,9 D ročník 1993.Fabii jsme nechali doma, nevešli bychom se... Bez problému i na Sv. Nikolu.
Re: auto
30. 07. 2013 11:53
Tomm - jsem rád, že nejsem sám, komu se tak líbí smiling smiley Ale abych pravdu řekl, 5ti dveřové klasické se mi nějak nelíbí, třídveřák je pěkný, ale Kombi mě uchvátilo nejvíce, proto jsem mu nějak neodolal smiling smiley Navíc se mi líbí, že jich na cestách moc není smiling smiley Mám 1.6tku a chrochtám blahem, těch 103 koníků je krása smiling smiley

Hrvat Mishell

______________________________________________________________________________________________________________________
Krk, Trogir, Makarska, Stupin Čelinne, Podgora, Gradac, Turanj, Pakoštane, Pakoštane (2012 - 2x), Pakoštane, Pakoštane,..
Re: auto
30. 07. 2013 13:09
Já jezdil až do r.2008 feldou z r.v.95 (obyč 1.3 50kW se šíbrem),vždy dovezla a nebyl nikdy problém,teď jezdím s Carismou r.v.2000 GDI,také všude dovezla,i do Řecka,kam to bylo téměř 1.800km.Nebudu mít sice opět žádné nové fáro,ale je na něj spoleh a jezdí na dálky za 5.5l plně naložen a s klimou,pohodlí je super,přeci jenom je to auto poskládané v té době z toho nej co měli Volvo,Renault a Japonci.
Letos se už těšíme až pofrčíme grinning smiley
Re: auto
30. 07. 2013 20:50
Můj letošní postřeh, možná do jiného tématu, ale budu mluvit o spotřebě - tak aby mně někdo ...
Vyprovokoval mne Michaels (téma- kdo se vrátil).
Takže 1) Michaelsi na trasu Felbach, Ormož, Varaždin můžeš z dálnice odbočit již v Ilzu (138 km) na "Reute 66" , ne až v Gleisdorfu (157 km),
tuším Hillova cesta? Uvidíš určitě zajímavou přírodu - již bylo několikrát popisováno.
2) Ten postřeh. Jezdím dálnici na tempomat tak 135-140 km/h - rychlost jakou volí převážně všichni !!!! Letos jsem měl po dojezdu na místo poruchu na řídící jednotce (poté přešla do nouzového režimu). Cestu zpět jsem tedy volil volnějším tempem - 100 km/h, v krajním pruhu, občas jsem snad předjel nějaký autobus. Bylo to první červencovou sobotu 6.7., provoz od jihu docela slušný, najížděl jsem ve Žute Lokve. Chvíli poté mne předjížděli krajani s LBc značkou - čtyři auta, na anténách zelené ztužky. Fronta na Lučku byla parádní (platím cash), ale plynulá a zelené ztužky jsem opět dojel. Poté oni jeli klasicky na Macelj - já na Varaždin. Po najetí na rakouskou dálnicí za Ilzem (ilzem), jsem v každoroční polemice - co je časově kratší, utrousil - " Kdyby nás ted´ dojeli ty Liberečáci se ztužkama??? " Po chvilce - ano !
3) Tou klidnou rychlostí (100 km/h) a v krajním pruhu jsem nemusel tak často předjíždět, být ve střehu z rychlejších, atd.... větší pohoda.
4) No a ta spotřeba tam 7,3 a zpět 7,2. To na benzin o obsahu 2,3 l, 250 Hp jde, ne?
avatar Re: auto
30. 07. 2013 21:12
Citaci

1) Michaelsi na trasu Felbach, Ormož, Varaždin můžeš z dálnice odbočit již v Ilzu (138 km) na "Route 66" , ne až v Gleisdorfu (157 km),

Vím, ale v době kdy jsem jel byla B66 v Riegsburgu neprůjezdná. Jel jsem pak tudyma zpáteční cestou a musím říct, že na noční cestu bych tuhle trasu nechtěl jet. Samé stoupání a klesání a moc zatáček. To B66 byla noční jízda mnohem pohodlnější - obce průjezdné z větší části 80km/h, mimo pak klasických 100km/h takže to docela ubíhalo.

Takže v noci přes B66 a pak B68, přes den pak klidně jen po B68, kde jsou nádherné výhledy.
Pro nezasvěcené přikládám odkaz na mapu pro rychlou orientaci o čem mluvíme.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Michaels (30. 07. 2013 21:15).
Re: auto
03. 08. 2013 16:11
tak mé obavy z nově zakoupené Octávky se potvrdily :-/ Dneska jsem zjistil, že je prasklý chladič. V pondělí to vezu do servisu a ve středu vyrážíme směr HR.
Sranda je, že loni jsem jel s fábií, která se taky vy..ala takto poslední víkend před dovčou, ale naštětí to bylo už v neděli opravené.
avatar Re: auto
03. 08. 2013 22:51
dezavy OII 2008... otázka je proč prasknul? Nicméně chladič je pohoda... oproti motorům BXE, kde lítají ojnice ven z bloku poněkud častěji než je obvyklé...
Re: auto
05. 08. 2013 17:06
těžko říct.. Dneska jsem ho vezl do servisu a volali, že to je opravdu chladičem. Zítra to bude opraveno a ve středu směr HR :-)
Re: auto
08. 08. 2013 15:17
Re: auto
11. 08. 2013 22:51
zdravím,při cestě do Moldavska byl jsem svědkem zajímavého úkazu.V Prostějově jsem natankoval plnou nádrž ,ujel jsem s naloženým autem při rychlosti 120-130 kmh 109 km a chtěl jsem u Břeclavi dotankovat zase do plné,abych zvětšil dojezd.Palubák ukazoval spotřebu 8 l/100 km,já mohl dotankovat max. 6,8 l. Je možné aby se palivo roztáhlo natolik,že to dělá +- 1 litr ?
Mimochodem toto je důkazem toho že měřit přesnou spotřebu prakticky nelze žádnou dostupnou metodou,jedině snad průtokoměrem.
Jinak cesta v poho,Rumunsko je v kvalitě vozovek 10 let před námi.Nejhorší úsek byla D1 za Vyškovem a průsmyk Prislop.
Re: auto
12. 08. 2013 08:01
darko: Tak tepelná roztažnost samozřejmě něco udělat může, ale důvod toho rozdílu bych viděl spíš v různé konstrukci hubice u tankovací ho stojanu. Prostě ta druhá byla delší.....
avatar Re: auto
12. 08. 2013 08:18
Není to tím,že palivo pění??Při tankování...
Re: auto
12. 08. 2013 08:21
Tak mě to nedalo a spočítal jsem objemovou tepelnou roztažnost nafty pro 50 litrovou nádrž a rozdílu teplot 20°C a je to 0,5l. Benzín má koeficient teplotní roztažnosti ještě větší, tam se to k tomu litru může klidně blížit.....
abych nezapomněl, samozřejmě ten teplotní rozdíl je myšlen do plusu. tzn, čím teplejší je nafta, tím větší má objem.
Re: auto
12. 08. 2013 08:24
Benzin / nafta pění? To bychom daleko nedojeli.
avatar Re: auto
12. 08. 2013 08:48
No a nafta nepění,myslím při tankování trochu určitě....
Re: auto
12. 08. 2013 09:53
Nafta pění. A pokud pění dost, je to známka horší kvality nebo absence přísad zabraňujících pěnění.
avatar Re: auto
12. 08. 2013 09:58
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Nafta pění. A pokud pění dost, je to známka horší
> kvality nebo absence přísad zabraňujících pěnění.


Děkuji....
Re: auto
12. 08. 2013 10:10
jirkatoledo napsal, jestli zvětšení objemu paliva po natankování není vlivem napěnění. Takže se nebavíme o bublinkách na povrchu, ano to nafta dělá, ale o změně objemu paliva po ujetých 100 km od natankování. A to je nesmysl
avatar Re: auto
12. 08. 2013 14:36
Tepelná roztažnost paliva i nádrže (plast), náklon vozidla vs. odvzdušnění nádrže... těch možností je moc smoking smiley... právě proto to reálně nikdy není plné až po hrdlo...
Si někdy zkuste dát pod zadní kolo cihlu a dotankovat... na Passatu to dělalo 7 litrů...
Jinak palobní počítač nemá průtokoměr, vždy to různě přepočítává (vstřikované množství, teplota, hustota...) nedojbože, když to čipoval nějaký "odborník" (většinou to nedorovnávají ani v budících natož v ECU) grinning smiley
Re: auto
12. 08. 2013 19:46
Mrzi me fakt, ze se vlastne nemuzu spolehnout ani na palubni pc,ani ma palivomer.v nadrzi mi prumerne zustavalo o cca pet litru vice nez hlasilo auto.rumunsko jsem nakonec projel bez tankovani.aspon ze tak...
Re: auto
12. 08. 2013 20:49
Já ujedu v Oktávce na plnou 1000 km. Ale raději to nezkouším až tak natvrdo. Ono nastartovat auto, kterému došly PHM není až tak snadné. Ale mám zjištěno, že PC podhazuje spotřebu o 0,2 - 0,3 litru/ 100 km. To mám vysledované dlouhodobě. Spotřeba 5,5 litru skutečných při objemu nádrže 55 litrů znamená dojezd 1000 km. Alespoň jsou to jednoduché počty a vůbec se nezabývám teplotou paliva.To bych musel zaměstnávat další lidi kolem jako ve formuli 1, kde tankují extrémně podchlazené palivo.
Re: auto
12. 08. 2013 21:36
Bože můj, co se to tady řeší? Jedu do Chorvatska s plnou nádrží a cestou doplním do plné a mám klid. Zírám, jakými hovadinami se někteří zabývají, místo toho, aby makali a nemuseli potom konzumovat denně paštiky, levné uzeniny a přemýšlet, kde stojí pivo 15 kuna namísto 16.
Výše uvedené samozřejmě neplatí pro ty, kteří zde vysvětlují roztažnost paliva a chyby měřáků.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil hanah (12. 08. 2013 21:37).
avatar Re: auto
12. 08. 2013 22:03
hanah má pravdu, co se tady řeší ?
nádrž plním do prvního cvaknutí hubice u pumpy
v půli cesty (jsem asi podělaný) doplňuji zase na jedno cvaknutí , i když vím, že by to mi možná vystačilo až na konec,
a bonusový flek od nafty, pod víčkem nádrže na karoserii z přeplněné nádrže jsem zatím neměl, jako mnozí... smoking smiley
a jestli to žere 8,179 nebo 9,886 jsem dávno a dávno už přestal zjišťovat smiling smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil jeliman (12. 08. 2013 22:32).
Re: auto
13. 08. 2013 06:22
při první cestě z chorvatska jsme myslem že mě žena zabije - začala nám svítít oblíbená kontrolka - hladové oko, někde na dánici před Demerje - říkám klid, je to na sto kilometrů z mýtnicí byla OMV tak tam vezmeme - no jo, jenže kolona, (ne při placení kartou, ale před tím nějakej ťukanec) projeli jsme mýtnici a já zjistil, že ta OMV je jen na druhý straě dálnice, do toho ta kontrolka začaa blikat( to má opel asi pro pitoce aby jim připoměl, že už je jako fakt čas nabrat) a žena začala tu klasiku: já ti to říkala, naber ale ty ne, máš svůj rozum... atd, naštěstí jsem dal do navi najít nejbližší benzinu a navedlo nás to někde v zahřebu na tiffon, sice úplně bokem, ale s levnějším bezínem jako bonus - tolik benzínu, kolik sem nacpal do nádrže jsme ta nenalil nikdy přetím, ani potom - asi už to bylo fakt na výpary...
od tý doby jsem užž taky trošku opatrnější angry smiley
Re: auto
13. 08. 2013 07:07
Jelimane, plně souhlasím, jenže ono je to s lidskou psychikou složité. Když někdo zjistí, že mu auto žere jen 6,128 a druhému 6,2, hned se cítí lepším člověkem, než ti ostatní, jako že má lepší auto. Já už jsem spotřebu přestal dávno řešit, protože s tím totiž stejně nic nenadělám. Co si motor vezme, to si vezme, někdy méně, někdy více (vítr, náklad, .....). Rozhodně ale nejezdím nádrž do poslední kapky, protože ono v horku stát v koloně na dálnici a nemoci si pustit klimatizaci, není nic potěšujícího.
Re: auto
13. 08. 2013 08:49
Řeší se tady to co některé lidi zajímá. Netřeba v tom hledat nic složitého.
Taky nejsem příznivcem ježdění "do sucha" Hlavně na dlouhých trasách.....
Re: auto
13. 08. 2013 19:03
A mě tohle třeba nevadí číst. A mohu potvrdit, že když tankuji v garáži s cihlou pod zadním kolem, nacpu tam klidně možná i o těch 7 litrů navíc, stejně tak je jasná věc, že pumpa co si objedná méně aditiv má vícepěnící naftu, s čímž následné souvisí problém s dřívějším vypínáním tankovací pistole. Stejně tak je jasná roztažnost nafty, zvážíme-li rozdíl její teploty v podzemní nádrži čerpačky a nádrží v autě nad rozpálenou vozovkou k 50 stupňům. Nakonec je známo, že čerpadláři občas mívají problémy se sejít při inventurách díky tepelné roztažnosti kdy přiváží cisterňák naftu která se rovná teplotně svému okolí a nasledně v podzemní nádrži schladne a celkem logicky se "zcvrkne". yawning smiley
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 60
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.