Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
avatar Re: auto
05. 11. 2012 13:03
Kamile .. a co Kia Sportage, nebo mišivbuši Outlander ? yawning smiley

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
Re: auto
05. 11. 2012 13:29
Zadání bylo menší MPV a né SUV.
Jinak dámě stačí říci, ať si koupí takový auto, jaký si zaplatí. Pak bude vděčná za cokoliv, co jí bude "přiděleno" grinning smiley
avatar Re: auto
05. 11. 2012 20:22
to isekon: SUV - jako na pohled pěkné, v rodině něco už je (ségra měla Kia Sportage pak přešla na mišibuši L200 a bratranec má Chevrolet Captiva), ale tohle nám moc nepřipadá jako rodinné auto yawning smiley

to Zahajskej: bohužel finance má na starost komplet manželka, jsem vůbec rád, že jsem ji přemluvil k nákupu nového vozu. Takže vděčný spíš budu já, za nový vůz grinning smiley (teď vážně, vybíráme rodinný vůz, který budem používat oba, bydlíme na vesnici, spojení ze světem pouze autobus, takže auto nutnost, neřešíme kdo na něho vydělal nebo našetřil, je to přece pro rodinu a jinak - v černu hurá do chorvatska yawning smiley)



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Kamil (06. 11. 2012 00:02).
avatar Re: auto
06. 11. 2012 18:52
Tak dnes rozhodnuto, je to nakonec ta Mazda 5 1.6 MZ-CD. Vyhrála nad konkurencí díky těmto plusům: záruka 3 roky, asi nejbohatší výbava (TX Plus Navi) oproti konkurenci včetně zabudov. navigace TomTom , zadní dveře šoupačky elekt. ovládané (konkuroval pouze C-Max Grand), zimní pneu shodné ze Seatem (koupit jen disky), zajímavá sleva na nový vůz + povinná výbava a koberečky grátis, solidní cena za výkup Seata, vynikající přistup prodejce. Tak snad budeme spokojeni. Všem děkuji za příspěvky smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kamil (06. 11. 2012 18:53).
Re: auto
06. 11. 2012 18:55
kamilku gratuliji ke skvělému rozhodnutí a vítej v klubu D.
Re: auto
11. 11. 2012 21:56
V poslední době se roztrhl pytel s maloobjemovými přeplňovanými motory - TSI s výkony přesahující 100 koní. Jaká bude však jejich životnost?
avatar Re: auto
11. 11. 2012 23:02
Asi bude záležet na chování řidiče. Na netu je k tomu dost diskuzí, většinou se uvádí, že by to těch 250 - 350 tis. mělo vdržet.
Re: auto
12. 11. 2012 06:44
Životnost bude naprosto bez problémů. Proč by neměla být?
Atmosférická 1.4 má běžně 100 koní, některé i více. Proč by měl být problém s 1.2 při tom samém výkonu? Použije-li se dostatečně dimenzovaný klikový mechanizmus a dostatečně tuhý blok motoru, proč by měl být nějaký problém? Nemyslíte si doufám, že vzali atmosferickou 1.2, naroubovali na to turbo a do papírů napsali o 30 procent větší výkon? Ten motor byl od samého začátku konstruován s ohledem na požadované parametry.

Vezměte rozum do hrsti. Ještě nedávno škodovka montovala do Fabií 1.4MPI 55kw s třikrát uloženou klikou, který pocházel ze Škody 1000MB ze šedesátých let. Kupodivu tento motor zvládá najezdit 400k km bez jakékoli opravy. Proč by najednou 1.2TSI 77kw s pětkrát uloženou klikou mělo mít problém?

Nejsem sice tak starý, ale již jsem pár novinek zažil a vždy se kolem toho hodně namluvilo, ale nic se nestalo. Když začali prodávat prvního Favorita s trochu modernějším karburátorem a elektronickým zapalováním, tak všichni říkali: Na tom si nic neopravíš, s tím bude problémů, nic to nevydrží. Ono to nakonec bylo daleko lepší, než všechno co bylo předtím. Stejně tak to bylo s příchodem vstřikování, turbodízlů a teď se to opakuje s turbobenzínem.
Re: auto
12. 11. 2012 07:59
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (31. 12. 2012 12:41).
Re: auto
12. 11. 2012 09:15
Zalezi na zachazeni. Pokud s tim bude nekdo jezdit normalne, asi problem nebude. Pokud si nekdo rekne, ma to 120 koni, budu za tim tahat lod, asi splace na vydelkem... mel jsem benzin 2.2 litru. Mel 110 koni. Tahal jsem s tim kde co, najel pres 300t km a po bouracce sel do jineho jeste tezsiho auta a jestli neumrel, taha ho dodnes. Kamarad mel od te same znacky ten samy vykon jen z 1.4. Ma najeto asi pulku toho, co ten muj a uz je to znat.
Re: auto
12. 11. 2012 09:26
Písty jsou kované, může se stát. Mě prasknul na motorce.

Jak píše Jozka, je to i o zacházení. Zrovna TSI má ale chlazení poměrně důkladně dělané. Narozdíl od většiny atmosferických motorů má i chladič oleje. Stačí se podívat na maxidot na teplotu oleje. Při normální jízdě 80st.

Motor v běžném spotřebním autě je dělaný na běžnou jízdu. Pro běžnou jízdu je potřeba trvalý výkon 20-30kW, pouze občas se tomu šlápne na krk. Když chce někdo jezdit sportovně, měl by si pořídit odpovídající auto s odpovídajícím agregátem.
avatar Re: auto
12. 11. 2012 17:42
Písty jsou odlitek v běžném autě ,jen do závoďáků se dávají kované T písty Písty se dnes vyrábějí jako odlévané (do písku, do kokily) nebo kované (lisované). Odlévané písty dostatečně vyhovují pro sériové motory a měrné výkony do 60 kW/dm3. Při pečlivém návrhu je možné použít odlévané písty i pro měrné výkony vyšší, pokud se nepředpokládá dlouhodobý provoz na plný výkon. Takto zhotovené písty jsou výrobně levné a výrobní zmetkovitost je na přijatelné úrovni. Kované písty se vyznačují vyšší pevností a proto je možné snížením tloušťky stěn dosáhnout nižší hmotnosti. Kované písty jsou nezbytností u vysokovýkonných motorů. Z pevnostního hlediska je dno předimenzováno, protože dno pístu nejen že přenáší tlak na ojnici a klikový hřídel, ale zároveň odvádí největší díl tepla, které píst absorbuje. Proto musí být tloušťka dna dostatečná, aby se teplo rychle odvádělo přes pístní kroužky do stěny válce. Zesílení pístu v místě uložení pístního čepu se dělá co nejmenší, aby se zbytečně nezvyšovala hmotnost pístu. Stěna pístu se v ose pístního čepu může značně vylehčit nebo dokonce úplně odstranit, protože nepřenáší žádný tlak z působení plynů. U závodních motorů se používají tzv. T-písty, jejich název vznikl z jejich charakteristického tvaru písmene T při pohledu na bok pístu kolmo na pístní čep. Plášť prakticky chybí, jen na stranách kolmých k ose pístního čepu jsou úzké pásky materiálu ode dna dolů, které nahrazují plášť pístu, aby byl píst ve válci nějak veden. Jde o nejlehčí variantu pístu danou objemem použitého materiálu. AZNP jimi osazovala svoje závodní motory již někdy v 70. letech.
Re: auto
12. 11. 2012 20:24






2 videa novinky ze Škodovky. Motor 1,2 TSI 77kW ve Škodě rapid.Takhle určitě nikdo z nás běžně nejezdí ale je obdivuhodný co dokáže sériová škodovka s motorem 1,2, Druhé video je kopcom dole a ona to s přehledem i ubrzdí. Karel
Jsem starší pán ale mám na ni chut'.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Ka.S (12. 11. 2012 20:43).
Re: auto
12. 11. 2012 21:31
Muj známí má Golfa 1,2 a že dobré. po letošní dovče na Hvar (ivan dolac) Zjistil že to není to pravé ořechové. Takže asi pujde do většího objemu.. Jak tvrdím a někteří znalci též objem ničím nenahradíš.
Re: auto
13. 11. 2012 07:26
To co citujete z tohoto článku Jirky Čecha není zcela přesné.

Kované písty se celkem běžně používají již i v sérii. Nebo chcete-li lisované - běžně se ale lisování do zápustky nazývá kováním. Věřím, že si nikdo kování v průmyslovém podání nepředstavuje v provedení kovadlina a kladivo.

Písty se neodlévají do písku. Do písku se seriově odlévá litina, maloseriová výroba i z jiných kovů, nebo tvarově složité díly. Jednoduché díly ze slitin hliníku se v seriové výrobě odlévají tlakovým litím do kovových forem. Viz. obrázky zde [www.lnast.cz]

Provnejte obrázky otlitků z kovové formy a stav pístu po vyjmutí ze zápustky na následujícím videu. Z odlitku se musí ještě ostřihnout vtoky a přetoky. Je zde tedy minimálně o jednu operaci více. O rozdílu v časové náročnosti kování a lití již vůbec nemá smysl hovořit. A to je právě to co výrobce zajímá.

Ukázka kování pístů





Upraveno 3krát. Naposledy upravil atnarfus (13. 11. 2012 09:34).
Re: auto
13. 11. 2012 09:00
Já mám občas příležitost řídit Roomstera 1.2TSI 63kW. Musím konstatovat, že je to opravdu příjemný motor. V nízkých otáčkách táhne jako atmosferický dvoulitr. V běžných otáčkách se zdatně vyrovná atmosferické 1.6. To při spotřebě o litr až dva nižší než moje atmosférická 1.6.
O mechanickou část motoru nemám obavu, nemám obavu ani z životnosti turba, při slušném zacházení a včasné výměně oleje. Nepovažuji za rozumné měnit olej po 30k km, jak předepisuje výrobce. Místo drahého longlive oleje bude lepší použít běžný olej za polovinu ceny a vyměnit ho dvakrát.
Anonymní uživatel
Re: auto
13. 11. 2012 09:37
atnarfustongue sticking out smileyěkné video,opravdu jsem ho viděl celé a asi bych si ho na netu sám nenašel.Je to tady ukázka jak by to mělo fungovat na celé foru.Jezdím rád, ale opravy řeším v servisech.Mám hutní vzděláni, takže k těm pístum jsem v obraze.Ocel zraje jako dřevo a to ví málokdo.
Re: auto
13. 11. 2012 18:56
atnarfus... ten zmíněný longlife dnes už nestojí moc.Dávám ho a stejně ho měnim po patnácti tis.
Tady ho nakupuji na prodejně...[www.oleje-pema.cz]
Re: auto
13. 11. 2012 19:29
Honzo, já ho dříve také dával do motoru. Jenže litr stál asi 900,- kč a musel jsem dolévat Prostě na 30 tis. km vůbec ne. Tak po 15ti a byl jsem rád. Určitě jsem v průběhu doléval. Nyní tam dávám 5-40 a nedolévám ani kapku. Měním tak po těch 15 tis. Možná o něco déle. Max o 1 tis! A stejně když ho dám na prsty tak hezky táhne. To ten long nedělal. On je rozdíl za litr dát 900,- nebo 200,- při stejném účinku?

Jinak atnarfus - super přehled. Osobně jsem odléval písty tzv lízátka (T) hlavně do motorek 125 MBA a dost pístů i do motorů ŠKODA.
U Riegrů ve slevárně. Jo to byl život. To bylo na začátku 70 let.
Poprvé jsem to zkoušel v Dukle Nitra. Někdy v r. 1965/6 No jen tak ze zvědavosti. A již mi to zůstalo jako hoby na nejméně dvacet let.
Poslední byl v kokile píst do Š 1800 turbo a 2000 turbo. Potom si vše převzala Česana.thumbs up
avatar Re: auto
20. 11. 2012 15:48
Jedno pěkné letní odpoledne si tak lemtám pivo na zahrádce a tu se zjeví tenhle krasavec :
[img8chybny-odkaz-rajced0802] [img8chybny-odkaz-rajced0802] [img8chybny-odkaz-rajced0802]
Re: auto
20. 11. 2012 16:56
MPZ "GB" a levostranne rizeni? mmmm....

Ale je to krasavec.
Re: auto
21. 11. 2012 09:09
Krasavec to skutečně je. Jen to pneu mi nepřipadá moc veteránské. Ale leštěnka a kočkolap to je.
avatar Re: auto
28. 11. 2012 23:41
Ví někdo o nabídce el.čtyřkolky - tříkolky pro seniory? wéwéwé tečka invalidní vozíky tečka cé zet už jsem pročmuchal, ale je to furt nad moje ekon.možnosti. Díky za tipy.
Re: auto
29. 11. 2012 09:53
Tak tohle bude asi brzy potřeba:[youtube.googleapis.com]
Re: auto
29. 11. 2012 22:36
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (31. 12. 2012 12:30).
avatar Re: auto
30. 11. 2012 08:12
Repase startéru se dělá po kolika kilometrech?
A mění se preventivně i alternátor? Díky za odpovědˇ.
Re: auto
30. 11. 2012 14:39
f



Upraveno 2krát. Naposledy upravil L.K. (31. 12. 2012 12:28).
avatar Re: auto
30. 11. 2012 17:09
Já měnil preventivně startér u Octavie ve 130 tisících. Měl takový divný zvuk, tak mechanik doporučil výměnu. Prý by mohl "zkolabovat".
Tak mě spíš zajímá alternátor. Aby třeba "neodešel" při cestě na jih.
Re: auto
30. 11. 2012 18:11
To že u diesela studený motor chytá dobře a teplý nikoliv, je docela běžný jev, když už je startér unavený a starý. Prostě už málo točí, a to se takto projevuje. O tom se lze často přesvědčit výměnou baterie za novou a na chvíli se to zlepší. Jinak již zmíněná výměna. S alternátorem je myslím do 200 tis zbytečné cokoliv vymýšlet pokud funguje a není to běžnou samozdřejmostí automatické výměny se startérem, jako např. vodní pumpa s rozvody. Zde bych si nechal poradit dle km a typu vozidla mechanikem, ale pokud bude najeto 200 t a víc, asi bych to taky udělal, pro ten klid.
Re: auto
30. 11. 2012 18:37
Kolega vlastnil koncernový disel a měl také problém s teplými starty.Nejdříve vyměnil baterku pak startér a pořád to bylo špatné.
Nakonec nechal upravit data v ř.j. a chytal našup...ano nutno dodat měl najeto půl miliónu.
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 250
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.