Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
avatar Re: auto
07. 09. 2011 14:24
Ranko Brkic:

Až budeš "čistý" a schopný aspoň trochu reálně uvažovat, tak si to všechno přečti znovu. Když to nepochopíš, tak si zkus přečíst předcházející přispěvek. No a pokud to nepochopíš ani potom, tak se radši nevyjadřuj k něčemu, čemu zjevně absolutně nerozumíš.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (07. 09. 2011 21:44).
Re: auto
07. 09. 2011 16:37
Já nemám automat. Ale myslím si, že i automat pokud se něco stane , jde normálně "chcípnout" brzdou jako manuál.
Motor dostane otáčky, nereaguje na pedál plynu a tak šlápnu na brzdu. I motor se musí zastavit. Jak jinak to funguje. Asi si někdo nerozumí.
Re: auto
07. 09. 2011 16:45
Hradečák napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Já nemám automat. Ale myslím si, že i automat
> pokud se něco stane , jde normálně "chcípnout"
> brzdou jako manuál.
> Motor dostane otáčky, nereaguje na pedál plynu a
> tak šlápnu na brzdu. I motor se musí zastavit. Jak
> jinak to funguje. Asi si někdo nerozumí.


ježiši, další co si dal odpoledního jointa.....
Re: auto
07. 09. 2011 16:48
f



Upraveno 2krát. Naposledy upravil L.K. (09. 01. 2013 21:04).
Re: auto
07. 09. 2011 16:51
Neblbni, na to jsem již povyrostl. Prostě pokud přidávám plyn, tak se auto s automatem rozjíždí. A pokud ten plyn bude naplno a noha na brzdě tak to něco musí odnést. Nebo dojde k zastavení motoru. Jinak to nevidím. Automat je pouze k řazení převodů nikoliv k něčemu jinému jak si to představuješ.
Prostě pokud se motor točí a je v tahu, tak je pevně spojen s převodovkou. Jinak se mi to nejeví.
Re: auto
07. 09. 2011 16:59
a co tak u automatu přeřadit na N ? Nenapadlo tě někdy k čemu tato poloha je ? Postup nouzového zhasnutí motoru u automatu : za jízdy zařadíme "N" - plynule a normálně zastavíme - vytáhneme pojistku či relé čerpadla. - počkáme na odtahovku
P.S : pokud za plné rychlosti budeš zároven brzdit a mít nohu na plynu,auto zpomalí ,popřípadně sám podřadí (ty krávo...) a bude chtít zrychlovat. Bude se chovat stejně jako kdyby si tahal naložený vlek.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil darko (07. 09. 2011 17:07).
Re: auto
07. 09. 2011 17:55
Takže v první řadě, poznám ještě písmeno N a jsem i mentálně a fyzicky schopen do této polohy přesunout páku voliče rychlostí. Ale to já přeci nepotřebuji. Já potřebuji zhasnout motor. A to asi klíčkem neudělám.
Přesně jsi napsal ....jako když taháš vlek.
No a když na ten vlek nemáš sílu tak to auto zhasne. Prostě normální a jednoduché.
Jsi chytrý jak rádio synku. Motor burácí, vše se klepe a ty klidně zastavíš auto v ploze N a vytáhneš pojistku nebo relé čerpadla. Polovina lidí ani neví kde jsou pojistky a jak vytáhnout relé čerpadla. Ty možná jo - asi jsi mechanik ale ostatní?

Jak toto můžeš napsat ? Co je to za hloupost?
.U automatu sice zastavíš,ale motor nezastavíš,nemáš čím,což je princip automatu.Zařazením jakéhokoliv jízdního režimu (P,R,N,D,S,L,+,-),nezastavíš motor!
Musí to mít přeci i opačnou možnost. Tedy zastavit vozidlo i zastavit motor. Podle mne.
P.S. Pokud jsem napsal že nemám automat - myslel jsem tím nyní. Jinak jsem jich měl několik. Opel, Mercedes, i jiné. A fungovalo to. Prostě když na to ten výkon motoru nemá, tak "chcípne".



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hradečák (07. 09. 2011 20:46).
Re: auto
07. 09. 2011 18:27
darko, len malé upresnenie: brzda je vždy silnejšia (resp. jej účinok) ako plyn. Takže ak chceš z akéhokoľvek dôvodu nechať skapať motor pri automate, zostáva naozaj len ubrzdiť (s voličom na "N"winking smiley a vytiahnuť nejakú poistku, prípadne otvoriť kapotu a odpojiť akumulátor. Teda mimo verzie "dôjde benzín" :-)

Pri manuáli samozrejme stačí nechať zaradenú rýchlosť a brzdiť do zastavenia. Bude to pre spojku a motor kruté, ale ak je to nutné...
Re: auto
07. 09. 2011 18:35
tu krávu jsem nemyslel na tebe,ale jako hlášku že automat logicky podřadí při zatížení.Ten kdo měl někdy automat,tak by pochopil.Jinak mysli: jestli chci zastavit motor,musím zastavit auto ! A jinak než z vyřadit na N to z vytočeným motorem nepůjde.Promin,ale ani za mák ti nevěřím že jsi měl automat,proto že tady předkládáš absurdní nesmysly.Tak jsem pochopil,že máš za to,že když z automatem budeš brzdit až do zastavení,tak motor zdechne.Nezdechne, je to jedna ze základních vlastností aut. převodovky, že při podtočení motoru vyřadí,popř.podřadí.Co se týče pojistek,jejich umístění zná i moje manželka.K autu se dává taková knížečka,jmenuje se to příručka uživatele.Je dobré si přečíst,když nevíš kde se nacházejí klíčové části auta.
Mimochodem,pokud si někdo nechá vylágrovat turbo tak,až mu tam teče olej proudem a pak letí jak splašená koza- dobře mu tak.Od toho je údržba
to MildeSorte4 : odpojit akumulátor by možná nepomohlo,běžící motor bere elektriku z alternátoru.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil darko (07. 09. 2011 18:40).
Re: auto
07. 09. 2011 18:41
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (09. 01. 2013 21:04).
Re: auto
07. 09. 2011 18:47
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (09. 01. 2013 21:04).
Re: auto
07. 09. 2011 18:48
to L.K. : nepomohlo by vytáhnout pojstku od BSI,nebo od čidla vzduchu ? Možná by tím motor "spadl" do nouzového režimu a zdechl. Ježiši co tu řešíme za kraviny ? Jak z Cobry 11 s tím splašeným mercedesem. Radši napište jak auto sloužilo na dovolené....
Re: auto
07. 09. 2011 18:54
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (09. 01. 2013 21:03).
Re: auto
07. 09. 2011 19:14
To L.K.: Vy máte automat se spojkou?Co je to za vůz?

Karel
Re: auto
07. 09. 2011 19:29
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (09. 01. 2013 21:03).
Re: auto
07. 09. 2011 19:31
Asi myslíš DSG?Klasický automat spojku nemá!

Karel
Re: auto
07. 09. 2011 19:34
f



Upraveno 2krát. Naposledy upravil L.K. (09. 01. 2013 21:03).
Re: auto
07. 09. 2011 19:48
No jo hoši ,když vy mluvíte o automatu a on je to paskvil! Klasická automatická převodovka by při současném brždění a přidávání plynu asi skočila do "nouzáku",jela by napůl,jako když řadí a nezavře lock-up.Honila by ATF dokola,ale motor by nezastavila.Zkoušet to nebudu,nerad bych zítra sháněl diagnostiku.

Karel
Re: auto
07. 09. 2011 21:00
Takže možné to asi bude ale nikdo z nás až na Láďu to nezkoušel. Já se přiznám, když mi dělali spojku tak jsem na ni čuměl "jak puk".To je nějaká dvoustupňová a já nevím co všechno. Vydržela asi 320 tisíc a něco se tam začalo klepat. 30 tis. kč to spravilo. U Š 1000 MB by to bylo za tisíc !!!!!
Po čase jsem se dozvěděl, že když s ním jezdila snacha - asi týden - takže rozjezd na trojku nebyl problém.
Re: auto
07. 09. 2011 21:09
Darko, nechci být škodolibý, máš již vymyšlenou fintu, jak zamezit u svého Pičasa nekontrolovaný rychlý únik oleje motoru při zamrznutí odvětrání. To je mnohem pravděpodobnější,než ta závada turba. Zima se rychle blíží, proto je třeba u jiných aut věnovat spíše pozornost obutí na zimu - povinnost od 1.listopadu.- tedy pokud nezamrzne kaluž a policajti neřeknou, že není náledí.Já již mám na ráfkách nazuty, sice protektory, běhoun je však ze speciálně vyvinuté směsi s tzv. silikou, kdy po několika kilometrech začnou vyčnívat z gumy částečky křemíku. Sám jsem zvědavý na trakční schopnosti.
avatar Re: auto
07. 09. 2011 21:39
KarelS napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Klasický automat spojku nemá!

Naopak, klasický automat má několik spojek. ;-) Samozřejmě to nejsou klasické spojky mezi motorem a převodovkou, ale jsou "schované" v samotné skříni převodovky. Jedna spojka je i v měniči.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (07. 09. 2011 21:42).
Re: auto
08. 09. 2011 08:36
No,řeč byla jistě o spojce mezi motorem a převodovkou.Motat do toho ještě spojky uvnitř převodovky je to samé,jako písty v této převodovce.Všichni je máme v motoru a mají úplně jiný účel a způsob práce.Přemostˇovací spojka v měniči totéž.
Zpět k té "spojce".U klasického automatu (tedy nikoliv DSG,která byla původně určená pro traktory) je přenos hnací síly pomocí oleje a lopatkového kola.

Karel
avatar Re: auto
08. 09. 2011 11:46
U Tiptronicu se spojka nazývá hydrodynamický měnič. grinning smiley Před dvěma měsíci jsem ho měnil.
Re: auto
08. 09. 2011 12:45
[upload.wikimedia.org]
Pokud Vám to pmůže ?

Hydrodynamická převodovka s hydrodynamickým měničem.Tento druh převodovek je považován za standardní,klasickou automatickou převodovku,ostatní druhy se mu snaží svým chováním přiblížit.
Dvojspojková převodovka.Volkswagen Group ji prodává pod obchodním názvem DSG.
Automatizovaná převodovka-což,z hlediska funkce,je normální manuální převodovka,ve které automatika zajišťuje ovládání spojky a přeřazování.Její základní nevýhodou je,že neumožňuje řazení za tahu.
Variátor.Tento druh převodovek je zcela samostatnou kapitolou.Zatím co všechny předešlé druhy mají,stejně jako manuální převodovka,několik převodových stupňů,které převodovka samočině řadí,variátor umožňuje plynulou změnu změnu převodového poměru.I když se vyskytuje,v automobilní praxi není příliš rozšířen.

Klasické mechanické řazení s řadicí pákou a nutností citlivě ovládat spojkový pedál u mnoha vozidel nevyhovoval. Byla žádána převodovka, která bude fungovat samočinně. První krok ve vývoji učinil německý inženýr Hermann Föttinger,který vynalezl hydrodynamický měnič,základ hydrodynamické automatické převodovky V USA se v osobních automobilech se tento druh rozšířil od padesátých let. Řidiči v USA dnes využívají převážně auta s automatickou převodovkou. V Evropě mají osobní automobily převážně normální manuální převodovky. Automatické převodovky se však od sedmdesátých let ve velké míře uplatňují u městských autobusů, hasičů, autojeřábů, popelářských vozů a u motorových vozů na železnici. V posledních cca.10-20 letech jsou však hydromechanické převodovky stále častěji nahrazovány zejména dvojspojkovými převodovkami (DSG) a v měnší míře též automatizovanými převodovkami.Ačkoliv principy těchto převodovek jsou známy velmi dlouho,konstrukčně jsou jednodušší a výrobně lacinější,jsou na rozdíl od hydromechanické převodovky náročnější na řízení,takže jejich rozšíření do normálních vozů bylo umožněno až s příchodem elektronických řídících jednotek(počítačů).

No a to by bylo asi docela slušné vysvětlení. Kdo má pravdu ???
Václav
Re: auto
08. 09. 2011 12:47
to Karel M: jsi trapný jak arménské rádio.Mimochodem siliku obsahují všechny zimní pneu.A právě u protektorů o tom silně pochybuji.Jejich nízká cena je způsobená tím,že do směsi siliku nepřidávají.Je to letní,tvrdá směs se zimním vzorkem.Pneu Vraník a čínské protektory jsou toho důkazem.
Re: auto
08. 09. 2011 15:25
To s tím olejem jdoucím přes turbo do sání je docela častá závada u koncernových motorů 2.0 TDI-PD 125kW.
Re: auto
08. 09. 2011 15:33
darko, teď si hezky přestřelil. Siliku neobsahují všechny zimní pneu, ale jen některé, hlavně novější modely. Není protektor jako protektor. Čína sem protektory nevozí, ale nové pneu pochybných vlastností. Na zimních protektorech jezdím již mnoho let a speciálně jeden vzorek, který nabízí několik výrobců protektorů, nemá chybu, hlavně na sněhu. Takže prosím kroť své reakce, které ztrapňují jen a jen tebe, arménské rádio je v tom nevině.
Re: auto
08. 09. 2011 15:47
čína sem protektory vozí,sám mám jedny.Viz. :[www.tiptyre.cz] Siliku obsahují nové zimní pneu,ne protektory.Zbytečně by je to prodražovalo.To že nabízí vzorek "značkové" pneu nezaručuje stejné vlastnosti.Záleží na kvalitě použitého materiálu a konstrukci.Snad nebudeš tvrdit,že protektor se vyrovná nové ,značkové pneu. Krotit by se měl hlavně Karel M,který se opět naprosto bezdůvodně do mě naváží.
Re: auto
08. 09. 2011 16:15
darko, přečti si, co jsem napsal a pak přestaň skutečně psát voloviny!!!!!
Znovu opakuji, siliku obsahují jen některé nové pneumatiky, ne všechny. Nepsal jsem o značkovém vzorku, ale o jednom vzorku protektorů. U protektoru záleží na použitém materiálu a použitém vzorku. Konstrukce je daná jádrem předchozího výrobce. Některé protektory se vyrovnají a i překonají značkové pneu. Bohužel se v ČR nenanbízejí, např.zn.Marangoni. U této značky je řízen celý proces protektorování od kontroly jádra až po expedici, kdy jádra jsou sestavována po čtyřech kusek od stejné značky a konstrukce a celý proces obnovy jdou pospolu až k expedici k zákazníkovi. Ne tak jak u nás, že jedna pneu má jádro michelin (měké) a druhá např Dunlop (tvrdé). Pokud máš na svých protektorech made in china, nejedná se o protektor, ale o novou pneu. Prodejce, pokud by ji vydával za novou, tak je neprodá, jako protektor jo. Číňan vyrobí novou pneu levněji, než starou naprotektoruje.
Re: auto
08. 09. 2011 19:31
Tak to vidíš Michale. Na převodovkách se skončilo, budeme se hádat o galuskách. Když se zeptáš na barvu helvétského kříže - nebudou z poloviny vědět. Budou hádat.
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 241
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.