Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Hustota provozu

Autor ivos 
Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 07:36
Ona je taky otazka co to je "mimo dalnici". Pokud je to po slusne silnici mimo zastavbu, neni duvod aby byla spotreba vetsi u jakehokoliv auta. Ale sam mam jeden usek, ktery jsem zacal jezdit po dalnici, protoze jsem si overil, ze to casove i spotrebou vychazi nastejno, i kdyz je dalnice o ctvrtinu delsi. Na puvodni trase se tak rozrostly obce, ze to byl samy semafor, krizovatka nebo omezeni.
Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 08:17
Je to vždy o poměru cena/čas. Pokud chci být někde co nejrychleji,tak jet po dálnici,ale musí se počítat s vyšší spotřebou a dálničními poplatky.Když vezmeme v úvahu trasu z ČR do HR cca 800km,tak mimo dálnice to může trvat max o 2h déle než po dálnici a člověk ušetří na obou trasách klidně i 3000,-kč na zvýšené spotřebě a dálničních poplatcích. Takže ušetřené 4h na obou cestách stojí i 3000,-kč .Je na každém pro co se rozhodne. Jak poslední víkendy ukázaly,tak i na té dálnici to nemusí být rychlejší než mimo dálnici.
Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 10:00
Ty maximálně 2h na 800km bych za ideálních podmínek rád viděl eye rolling smiley
Samozřejmě s různou hustotou provozu to může dopadnouit i zcela obráceně... např. onen "masakrový" víkend jel bývalý kolega (typický dálniční jezdec, který nikdy nikde nesjede...) Makarská - Brno za něco přes 16 hodin. V cca stejnou dobu se vracel od sousedky mladý Pisak - Holubice za necelých 15 hodin... a jak jinak, než ("moji trasou" ) bez jediného zpoplatněného úseku (vyjma ČR) grinning smiley

Jinak, když se dívám do svých dat, tak dálniční varianty průměr okolo 90-95km/h, okresky okolo 60-64km/h... Pro představu je to Slavkov - Brela za nějakých 9,5h po dálnicích a nějakých 14,5h Slavkov - Pisak mimo placené dálnice. Takto mi to vychází cca stejně již několik let, nezávisle na autě a termínu...
To mi na maximálně 2h na 800km (v příkladu cca 900km) moc nevychází smileys with beer

Na druhou stranu, za ty poplatky (14 d.) mám dva dny ubytka pro 4... a to beru za osobák, v případě Transportéra s vlekem je to ještě výraznější matematika...
Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 10:54
2 hodiny rozdílu na jedné cestě jsou dost hrubě podceněné. Vždyť jen objezd toho kousku slovinské dálnice je na hodinu. Podle google maps je trasa Brno-Split nejrychlejší cestou po dálnicích něco přes 9 hodin a mimo placené silnice a dálnice skoro o 4 hodiny pomalejší (jen Zagreb-Split po dálnici a po staré dělá 2 hodiny rozdílu). Takže ano, vyplatí se mi objet slovinskou dálnici, ale využít ostatní dálnice po trase.
A co se týká spotřeby, tak na cestě do HR mám i přes cestu po dálnicích (nebo možná právě proto) vždy nižší spotřebu než při běžném ježdění celý zbytek roku.
mdr
Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 11:16
Ono taky závisí od toho, jak vypadá to běžné ježdění. Pokud je to 10 km do práce a 10 km zpět, když se motor ani pořádně nezahřeje, tak určitě. A taky hodně od auta, na jakou rychlost je stavěné.
avatar Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 11:58
mdr, no právě , já mám motor 2,2 td a na dálnici mám taky nižší spotřebu, jak na okreskách smiling smiley , takže raději po dálnici , než se v noci "kochat" tmou po okreskách

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogošče Blato, Brist
Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 12:39
keď už sa diskutuje na tému dialnica vs.stará cesta...spomínajú sa faktory ako rýchlosť, čas, spotreba...ja pridávam faktor bezpečnosti, zaujímave ten nikto nespomenul... ten je pre mňa nadradený nad všetkými ostatnými faktormi...
Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 13:11
A z tvého pohledu dálnice nebo stará cesta?
Z mého pohledu dálnice: "přehlednost" provozu, rychlost přiblížení k cíli, prakticky bez zatáček, čerpací stanice, odpočívadla.
"Stará" cesta s novým povrchem: vzpomínky, větší možnost kochání se krásami přírody, měnění "rytmu" jízdy, cena.
Tak bych asi viděl jednotlivé výhody "tras".

1999 - Murter, 2000 - Murter, 2001 - Živogošče Blato, 2002 - Primošten, 2003 - 1) Sveti Petar na Moru, 2) Živogošče Blato, 2004 - Omiš, 2005 - Igrane, 2006 - Premantura, 2007 - Gradac, 2008 - 1) Baško Polje, 2) Orebič, 2009 - Rovinj, 2010 - Rabac, 2011 - Makarska, 2012 - Petrčane, 2013 - Poreč, 2014 - 1) Živogošče Porat, 2) Tučepi, 2015 - Kaštel Štafilič, 2017 - Kaštel Štafilič
Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 13:43
yeasty, jen tak pro info, která je (pro tebe) ta bezpečnější?
Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 13:50
Já měl na mysli trasu přes Maďarsko a ne přes Rakousko , Slovinsko a Chorvatsko po dálnici. Tam je to samozřejmě výrazně rychlejší ,když není zasekaná dálnice. Je to nejen nejrychlejší,ale i nejkratší trasa.V Maďarsku po hlavních tazích jezdím 100-105km/h je to samá rovina a skoro bez zatáček.V Chorvatsku se dá taky jet přes Karlovac na Plitvice a valit to 100.Cesta je tam s malým provozem k večeru nebo v noci.Já jezdívám hlavně přes noc,když děcka spí a neotravují" kdy už tam budeme? " Taky je menší provoz a dá se jet i vesnice rychleji.
avatar Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 15:02
I přes mediální masáž ohledně dnů, kdy je nejlepší jet k moři, jsem vyrazil v pátek 4.8. odpoledne z Prahy po D1 směrem na Jadran. D1 v čase 14:45 - 16:40 projeta až do Brna bez záseků (to je spíše v dnešní době náhoda).
Mikulov / Poysdorf - bez kolony, Vídeň v čase někde před 19:00 pouze s malým zdržením u sbíhání pruhů. Průjezd Rakouskem v klidu. Objezd SLO dálnice přes Lenart (mezi 22-23 hod.) v docela slabém provozu - jako by nebyla ani sezóna. Dle info SLO centra dopravy 50 minut čekačka na Macelju - takže z Ptuje změněn směr na Cvetlin - potkáno pouze několik aut v protisměru a na přechodu pouze jedno auto (to moje). V HR Lučko - ještě žádný provoz. Vzhledem k nějakým pauzám průjezd tunelu Sv. Rok v 5:40 ráno - provoz hustší, ale i nadále svižný.
Až po sjezd v Šestanovaci (v 7:20) bez komplikací a dole na křižovatce s magistrálou nad Brelou klid.
Nejel jsem v pátek poprvé (navíc v sezoně), ale docela mě to překvapilo, že se ani tak exponovaného dne jakým bývá pátek člověk nemusí bát.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil stamar (08. 08. 2017 19:51).
avatar Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 16:59
Stamar, řekl bych, že jsi jel brzy, asi tak 2-3 hodiny před všemi ostatními.

____________________________________________________
Metajna (Pag), 3x Tučepi, Slatine (Čiovo), Zaostrog, 6x Hvar
avatar Re: Hustota provozu
08. 08. 2017 19:55
To uznávám. Základ je být na Slo / Hr hranici před půlnocí a od toho se to odvíjí. Není nad to mít potom dost času na přestávky v Chorvatsku.
Re: Hustota provozu
09. 08. 2017 03:47
@kabinet, slavkov
Ak je to možné preferujem dialnicu, ale zase nie ortodoxne za každú cenu...áno dialnicu považujem za bezpečnejšiu v porovnaní s okreskami a neriešim poplatky, akebo spotrebu...snažím sa ich čo najviac využívať ak to okolnosti umožňujú, veď preto sa stavaju dialnice, pre lepší komfort a bezpečnosť...
avatar Re: Hustota provozu
12. 08. 2017 16:11
... Lučko kolona na sever 6 km, na moře 1 km ...
hraniční přechody ... Macelj směr Slovinsko 5 km, Kaštel 7 km ...
... Istrie tunel Učka 5 km ... prší...

[dnevnik.hr]

smileys with beer



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Bessy (12. 08. 2017 16:16).
Re: Hustota provozu
12. 08. 2017 21:54
Lidi, proč se tvoří kolony od Lucka na Bosiljevo? Není tam nic co by to mohlo způsobovat a vždy když se kouknu v sobotu na provoz, tak ram vidím kolony...
Chápu kolony v protisměru před Luckou, ale opačně?
avatar Re: Hustota provozu
12. 08. 2017 21:58
Protože jsou na světě řidiči a "řidiči" . Nedodržování základních pravidel jízdy v hustém provozu - někdo šlápne na brzdu a už to jede. Nebo spíše nejede.
Re: Hustota provozu
12. 08. 2017 22:12
Přesně tak. Spousta řidičů neumí jezdit plynule a tak se to od určité hustoty provozu začne v postupujících vlnách zacpávat. Na youtube je na tohle téma pár animací. Zjednodušeně je to o tom, že první řidič z nějakého důvodu trochu přibrzdí (většinou proto, že má malý rozestup od auta před sebou), druhý už trochu víc (protože jede také nalepený a nemá žádný prostor pro reakci), třetí ještě víc a desátý už zastaví. Když se znovu rozjede, tak to rozpálí co to jde, aby dohnal toho předsebou a pak zase musí brzdit, protože již jede výrazně rychleji než ostatní auta v koloně a vše se opakuje.

Kdo byl řidič na vojně, ten se učil jízdu v koloně a není to žádná sranda. Když pak začne tyto znalosti uplatňovat v normálním provozu, vždy se najde někdo koho hrozně zdržuje, protože ten někdo nechápe, že pomalejší ale plynulá jízda je nakonec mnohem efektivnější. Sice se jede třeba deset kilometrů pod limitem, ale pořád.
Re: Hustota provozu
13. 08. 2017 07:34
Taky mne napadlo ze to bude asi tím. Minule jsem jel po D1, a takovou hustotu jsem ještě nezažil, a jeli jsme jak píšeš, sem rak někdo pribrzdil, druhý pak více, a prostě se z ničeho nic tvořili kolony které se sami znova rozjeli.

Jen mi nejde do hlavy proč zrovna v tom úseku a v tom směru je ta hustota tak vysoká (Lucko - > Bosiljevo).
avatar Re: Hustota provozu
13. 08. 2017 08:02
... s mýtnicemi to jednou dopadne stejně jako s baráky na hraničních přechodech ... kolik je na mýtnicích lidí, co stojí celý systém, kolik se v jejich okolí propálí pohonných hmot ...

smileys with beer
avatar Re: Hustota provozu
13. 08. 2017 08:30
Nemyslím si, že by třeba satelitní výběr poplatků tuto situaci nějak zvlášť změnil. Zrovna do tohoto úseku se sjíždí provoz z více směrů a pokud do toho přidáš "víkenďáky" ze Záhřebu, bude to pořád stejný kolorit v sezóně s tím pocukáváním.
mdr
Re: Hustota provozu
13. 08. 2017 12:10
Já mám takový poznatek, že všichni chtějí předjíždět náklaďáky a autobusy a každý se bojí, že kdyby jel v pravém, tak ho do levého nikdo nepustí (podle sebe soudím tebe) a výsledkem je ucpaný levý pruh a v pravém náklaďáky a autobusy v obrovských rozestupech. Pak ten pravý pruh mnohdy jede rychleji než levý.

Od Záhřebu minimálně po Karlovac by to chtělo tři pruhy v každém směru, není to těžký terén, aby se to nedalo rozšířit. Dokonce i "dočasné" řešení přemalováním stávající vozovky, jako je to na slovenské D1 mezi Bratislavou a Trnavou by hodně pomohlo. Jenže Chorvati se na to zjevně nechystají.
Re: Hustota provozu
13. 08. 2017 12:38
Osm prázdninových sobot nějak přežijí a pak je zase klid.
Re: Hustota provozu
13. 08. 2017 13:02
V Slovinsku to už dopadlo dávno, otázka koľko by chceli chorváti za známku. Neviem si predstaviť, že by som zaplatil napr. iba 10€ za 10 dní, alebo aj 15 za sedem.
Re: Hustota provozu
13. 08. 2017 21:53
..presne, pro ne nema smysl do toho investovat, dost se zadluzili vybudovanim te dalnice az na jih. ted dalnice stoji, turiste mohou jezdit, a sem tam nejaka kolona pocas prazdnim je oproti uctu za rozsireni zanedbatelna.

Jeste k te me otazce - tak asi to fakt bude tim ze se to tam sjizdi jen proc se v protismeru (Bosiljevo--> Lucko) netvori takove kolony z hustoty (nepocitam pred mitnou branou na Lucku)? Nebo jsem mel jen stesti, ze kdyz jsem se na to na webu dival, tak vzdy byla jen v tom smeru?

btw: dnes jsem si postal na D1 50 min ;-) vetsinou sleduji provoz na mobilu, ale toto se vytvorilo tesne pred nama, a uz nebylo kde sjet...
avatar Re: Hustota provozu
13. 08. 2017 22:35
To by bylo na delší vyprávění, ačkoli to tu, sice na pokračování, ale už zaznělo: někdo umí jezdit plynule, i když třeba pod limitem, někdo se to nikdy nenaučí. A pak stačí dva pomalejší, kteří se začnou předjíždět zrovna kolem první pumpy za mýtnicí, není kam uhnout tomu, kdo se chce zařadit z připojovacího pruhu, ten ztratí rychlost. V tak hustém provozu se přece jen nakonec zařadí, ale, než znovu nabere rychlost, už za ním musí další zvolnit, protože nemá kam uhnout, zvolní, další přibrzdí, ten za ním musí víc přibrzdit, za nimi se hrnou další a další... a už se to skládá.
V opačném směru už to jede v nějakém ustáleném režimu podstatně déle od vjezdu na dálnici, tak tam to ucpání není tak časté. To jsem uvedl jen jeden z příkladů, který dokáže zpomalit dálnici dost brutálně. A oba pruhy.
Re: Hustota provozu
14. 08. 2017 07:39
...mozna to bude trochu i tim, ze k mori se uz v vsichni tesi, jsou jeste nervozni z prace, baleni, maji post-cestovni horecku, kdezto pri ceste zpatky je uz hlava odpocata, ucel cesty splnen a rezim nastaven na pohodovy :-)

navic mozna cestou TAM bude asi predce malinko vic hustejsi provoz, hodne lidi chce TAM priject do vecera, kdyzto kdyz jedu DOMU, tak uz nejsem tak tlaceni casem, nekdo si to tam jeste uzije cely den a pod.. to je jen takova teorie samozrejme - podobne jako v patek po praci mi prijde ze to je ucpanejsi (D1) nez v NE vecer, protoze v PA +/- "vsichi" jedou +/- po praci (16-18), kdezto navrat se uz ruzni, uz to je rozlozeno do vetsiho casoveho intervalu (se mi zda, ale vubec nevim jestli na tom neco pravdy bude :-) )
Re: Hustota provozu
14. 08. 2017 07:47
Pokud by zrušily mýtnice a dali známky nebo ještě lépe el. systém jak v HU,SVK,RO,tak by kolony nebyly vůbec nebo výjimečně,když by byla bouračka nebo oprava silnice. To že se zadlužili je jedna věc,ale lidi a provoz mýtnic podle mě stojí víc,jak el. mýto a zaplatilo by se jim to dřív než současný systém.
Re: Hustota provozu
14. 08. 2017 14:18
Bohužel systém dálničních známek neumožňuje dosahování takových výnosů, jako mýtný systém, a navíc je poněkud nespravedlivý.
avatar Re: Hustota provozu
14. 08. 2017 14:56
Na exponovaných kamerách zkrátily interval obnovy na 5s. ze 30-60s. [www2.hak.hr] , ale nevím jestli je to trvalé.
Jinak na Lůčku i Demerje je momentálně pěkný provoz


.
.

_________________________Jirka_________________________
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 21
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 538 během dne 21. 05. 2011
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.