Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Kvalita benzínu

Autor Jura Klásek 
Kvalita benzínu
30. 06. 2010 18:04
Doufám,že nebudu ukamenován za založení nového tématu,ale přesto by mě moc zajímalo jestli jde taky vylepšit kvalita benzínu aditivy jako u nafty.Má s tím někdo nějakou zkušenost?Pomůže se třeba snížit spotřeba?Je to přeci jen kus cesty a třeba by to za to stálo.yawning smiley
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 18:19
tos mi připomněl tu povídku Šimka a Grossmana, jak pan učitel položil na stůl dvě stokoruny se slovy : "nechci slevu zadarmo" .
Takhle nějak je to totiž i s tou aditivací a spotřebou. Aditiva nejsou nic levnýho, takže pokud bys vůbec nějakou desetinku ušetřil, bylo by to aditivum možná dražší, než ta úspora. Nicméně aditiva do benzínu samozřejmě taky existují, ale nemyslím, že by se tím nějak podstatně zlepšilo octanové číslo. Narozdíl u nafty, kde se přidáním aditiv cetenové číslo zvýší, ale především se zlepší mazací schopnosti paliva, což je pro životnost vstřikovačů nebo čerpadla rozhodující.
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 18:26
A ty máš benzín?Mě by i zajímalo jesli je lepší na tu cestu natankovat benzín v vyšším oktanovým číslem.A co třeba vzít ty aditiva sebou.Zdá se mi,že kvalita chorvatského benzínu za českým pokulhává a to je nic proti rakouskýmu.Alespon jsem tak slyšel od jiných
avatar Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 18:36
Jura Klásek napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ....jesli je lepší na
> tu cestu natankovat benzín v vyšším oktanovým
> číslem.....

Má to smysl jen když motor umí využít benzín s vyšším oktanovým číslem. ->>>

odkaz->>>
Z testů tedy můžete vidět, že u sportovnějších vozů kdy jsou motory laděny
 a nastaveny pro palivo s vyšším oktanovým číslem, můžete docílit opravdu 
většího výkonu motoru (u těchto vozů máte většinou napsáno, že je doporučeno 
lét benzín o 98 oktanech). U standardních motorů není nárůst výkonu téměř 
žádný právě díky tomu, že systém není naladěn a nastaven na vyšší oktanové 
číslo. To ale neznamená, že motor je na tom úplně stejně. Poněkud málo se sníží 
spotřeba ale otázka je, zdali je ten poměr za cenu lepšího benzínu a snížení spotřeby přijatelný.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Tony Stark (30. 06. 2010 18:40).
avatar Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 18:56
Nějak jsem příliš nepocítil rozdíl na jízdních vlastnostech, ať už jsem tankoval v Rakousku, u nás, ve Slovinsku, Chorvatsku i Bosně. Osmadevadesátka se neprojevila, snad jen pětadevadesátka od Tifonu se mi jevila lepší, než od Iny. Ale mohlo to klidně být tím, že jsem pak od pumpy jel většinu z 350 km po větru... zkrátka nepřeceňoval bych význam sajrajtů, které různí distributoři do zpravidla stejného benzínu míchají, a na nějaké zvlášť vlastní rukou přimíchané opičí kapky bych také rozhodně nepřísahal.
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 19:06
S tou kvalitou při tankování v různých státech,jsem to myslel tak,že se (skoro)každýmu třeba zdá,že na benzín natankovaný v Rakousku najede podstatně víc kilometrů než na náš nebo chorvatský.Taky nikdo neříkal,že by to poznal na jízdních vlastnostech,to máš úplnou pravdu.Taky tvrdí,že na jízdu to poznat není.
avatar Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 19:41
Já to taky neberu jen podle jízdních vlastností. Jednou jsem musel tankovat po 650km, podruhé už před ujetím 520 km (se skříplými potahy, jestli to k té pumpě ještě dá), a neřekl bych, že to bylo benzínem, ten na to neměl výrazný vliv, nakonec byla to vždy běžná pětadevadesátka od Benziny ve Znojmě. Tíha nohy na plynu ale rozhodně ano. Pokud počítám jiné pumpy (INA, ÖMV, Tifon), tak nejdál jsem právě dojel od Tifonů na BN95B. Ale, jak říkám, mohlo to být větrem v zádech a dlouhodobě zařazenou pětkou bez podřazování...
Dojezd totiž souvisí s jízdními vlastnostmi. Jejich rozdíl je, momentálně pozorován, zcela nevýrazný, ale projeví se různě sytým duněním v nádrži po několika stovkách kilometrů.
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 20:38
Jedu poprvé na benzín k móřu a chci se zeptat,jak je označen Natural 95 ve Slovinsku a Chorvatsku. Dík za info Kácislav yawning smiley
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 20:43
no jak by se značil, asi 95, ne ? Není přece dúležitý, jak se jmenuje, ale kolik má octanů.
avatar
FAT
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 20:56
Hovorí sa tu o dvoch problémoch. Otázka oktánového čísla by mala byť jasná. Výrobca motora určil OČ benzínu. Toho sa musí každý držať. Tankovať benzín s vyšším OČ nemá vôbec kladný účinok, skôr naopak, motor môže byť nadmerne tepelne zaťažovaný. Pod pojmom aditívum je treba chápať prímes do benzínu, ktorá môže zlepšiť niektoré vlastnosti, napríklad znížiť úroveň usadzovania nejakých nečistôt, znížiť a odstraňovať množstvo karbónu na častiach motorov a tiež napríklad zlepšiť trenie niektorých častí ako je čerpadlo a trysky. Je veľa výrobcov, každý chváli svoje a mnohí predajci benzínu pridávajú svoje aditíva a predávajú napríklad WPOWER... Ak ale chcete aby sa prejavili kladné vlastnosti nie zrovna lacného aditíva, nemá cenu naliať ho raz za čas, ale musíte ho používať dlhodobo. Pocit hrdosti na to, že máte motor so zmenšeným množstvom karbónu na ventiloch je ale dosť drahý. Každopádne práve v Chorvátsku je dobré tankovať na veľkých pumpách známych značiek. Každá pumpa predáva palivo vyhovujúce normám, tie normy sú ale dosť voľné.
Podobné je to aj s aditívami do nafty, tam mám kladný názor len na zlepšenie odolnosti proti tuhnutiu pri nízkych teplotách.
avatar Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 20:57
U benzínu lze zvýšit Oktanové číslo přidáním Oktan nebo do nafty cetan
Používám přísady WYNNS často a můžu doporučit Martin
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 21:03
Prosím,odpoví mi někdo na mojí otázku?
Na NETU jsem našel toto:

INA Eurosuper BS 95
INA Eurosuper 95
INA Super plus
INA Super 95

Může mi prosím poradit někdo,co je Natural 95? Nerad bych načerpal něco,co do mýho autíčka nepatří . Díkec Kácislav
avatar
FAT
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 21:10
Ja som už neviem kde čítal, že pre nové motory je najvhodnejší benzín s označením EUROSUPER 95. Ten BS 95 je už s nejakým aditívom a tie menšie sú vraj hlavne pre staršie motory. Ja osobne ale značku INA radšej netankujem. Zdá sa mi motor akýsi hlučnejší.
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 21:11
FAT až na tu poslední větu souhlasím, ale u aditiv do nafty jde především o to zlepšení mazacích schopností.
avatar
FAT
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 21:14
Pre Martas74 A načo je dobré zvyšovať oktánové číslo benzínu, alebo dokonca cetánové č. nafty? A ako asi vieš na akú hodnotu ho zlepšiť?
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 21:22
Uz jsem to tu nekolikrat psal: Snazil jsem se o tom neco zjistit a dosel jsem k zaveru, ze BS je pro euro5 a ten obyc. je pro euro4 a nizsi, ale na benzince kde budu ja brat benzin stejne BS nemaji tak tam dam co bude i kdyz mam euro5. Zadny zasadni rozdil v tom nebude.
Re: Kvalita benzínu
30. 06. 2010 21:28
http://www.ina.hr/default.aspx%253Fid%253D90%26hl%3Dcs%26sa%3DG][/url]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil artmle9 (30. 06. 2010 21:28).
avatar Re: Kvalita benzínu
01. 07. 2010 10:07
Oktanové a cetanové číslo je jedna ze základních charakteristik paliv do spalovacích motorů, vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalu (antidetonační)(projevuje se jako tzv. „klepání“) při kompresi ve válci spalovacího motoru. Je součástí označení paliva, uvádí se např. na stojanech benzínových pump apod.
Jinak na tom výrobku je o kolik ho zvýšíš podle návodu Shell taky prodává palivo se 100octany.
Jinak závodní vozidla jezdí na palivo které má ještě víc octanů.
Antidetonační přísady

Čistý benzín má velmi nízké oktanové číslo. Pro to se do něj přidávají přísady, které jej zvyšují. V minulosti byly nejužívanější sloučeniny olova (hlavně tetraethyl olova a tetramethyl olova). Litr benzínu pak obsahoval několik desetin gramu olova, které je ovšem toxické. Dnes jsou proto příměsi na bázi olova zakázány. Jako antidetonátory se používají např. organokovové sloučeniny manganu, aromatické aminy či halogenidy přechodných kovů.
[editovat] Oktanová čísla některých paliv

* Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle nejméně 95 (v Evropě) nebo 87 (v USA) V Americe ale udávají oktanové číslo jako aritmetický průměr okt. čísel získaných výzkumnou a motorovou metodou.
* Letecký benzín: cca 87–107
* Závodní benzín: cca 95–130
* Benzín používaný ve Formuli 1: 95–102 (stanoveno pravidly)
* LPG: cca 110
Motoru to neublíží ba naopak čím kvalitnější palivo tím menší spotřeba a větší výkon
Čím vyšší cetanové číslo palivo pro vznětové motory má, tím je kvalitnější. Motor s přímým vstřikováním v takovém případě lépe startuje, má lepší výkon, tišší a hladší chod a také výfukové plyny obsahují méně nežádoucích zplodin hoření. Díky lepšímu výkonu klesá spotřeba pohonných látek. To vše vede ke snižování zátěže životního prostředí.

Výrobci vznětových motorů u svých modelů vždy předepisují minimální hodnoty cetanových čísel pohonných látek, které jsou pro ně potřebné. U nejmodernějších motorů se požadované hodnoty pohybují mezi 50 až 60. V budoucnosti se však budou tyto hodnoty postupně zvyšovat, zejména s ohledem na velikost emisí.
Závěrem vše s mírou nadměrné používání cetanu a octanu přez určitou hranici výkon již nezvedne.
Když v Žigulu budeš mít benzín 91octanů a pak tam dáš 95 nebo 100 tak ten rozdíl poznáš.Starší ročníky jistě vědí o čem mluvím.To samé když naliješ palivo od čerpačky nouname do super káry např.Porche cayene tak se ti zastaví jen kvuli octan.číslu počítač to vyhodnotí po svém .(Vlastní zkušenost).
Je to jen můj názor a zkušenost jako mechanika a od kolegy co jezdí rallye, data jsou z wikipedia
Re: Kvalita benzínu
01. 07. 2010 10:52
K te cerpacce nouname a zastavenemu Porsche snad jen tolik, ze pokud se tyce situace u nas, tak nevidim duvod, proc by se mel zastavit kvuli oktanovemu cislu, kdyz si to benzinky vozi vicemene ze stejneho zdroje a aditiva to moc nevylepsi. Co je ale zasadni, to je kvalita nadrzi a rozvodu media cerpacky, par jsem jich poznal z te druhe strany opony a vim, ze nekteri stavebnici pachali neskutecna zverstva ve snaze usetrit. Zkratka a dobre, muzes dobre tankovat nekde v JeZeDe a skoncit po natankovani u Shellu (vim o obou pripadech). Je logicke, ze u "znackove" benzinky je pravdepodobnost lepsi kvality vyssi, ale neni to pravidlo. Osobne mam vytipovane dve, tri benzinky, kam jezdim (dve nouname, jedna Robin Oil - tam jsem nejcasteji, mam to pri ceste), ale loni a letos behem cest po Balkane jsem tankoval u totalni noname na Slovensku (Bitte bald tanken v devet vecer), OMV v Bosne, ruzne INA na Istrii i v Dalmacii, Tank Ono na Dvoristi, Shellce na Sv.Katerine, Petrol v Gorici a Sentlji, nejaky Arall v Rakousku, nejaky nouname v Hartmanicich... zadna aditiva neleju a motor to nepoznal. Slo o BA95 i MN.
avatar Re: Kvalita benzínu
01. 07. 2010 18:40
Před 2 týdny jsem projel chorvatsko od Goričanu po Pag, a mohu řící, že aspoň na dálnici a v okolí měli na benzinkách obyčejný Eurosuper 95 spíše výjimečně. Zato všude byl jako hlavní Eurosuper 95 BS. Podle webu benzínek se jedná o benzín typu např. OMV Carrera. Všude v chorvatsku je označený BS. Oproti obyčejnému byl cenový rozdíl asi jenom 0,1 HRK, což je cca 40 haléřů. Při ceně benzínu kolem 8,4 HRK, což bylo asi 30,70 Kč jsem vůbec neuvažoval o tom hledat benzinku, která by měla ten levnější :-). U nás je rozdíl mezi Natural 95 a Carrera asi 1 Kč, pokud se nepletu, ovšem cenová hladina je asi o 3 Kč výše, než v Chorvatsku. Času jsem měl dost, tak jsem si to šinul po dálnici mezi 100-120 km/h a celkový průměr za cca 2000 Km mi to dalo 7,0 l/100km. Oproti loňsku, kdy jsem honil čas a pod 130 jsem nešel jsem tak ušetřil cca 1l/100km, což je asi 20l. Takže jsem měl našetřeno přes 600 Kč na pivo! :-)
Jinak o benzinech, benzinkách a cenách se dají najít podrobné informace na webech dodavatelů nebo výborný web autoklubu www.hak.hr.
avatar
FAT
Re: Kvalita benzínu
01. 07. 2010 20:58
WIKIPEDIA je dobrá encyklopédia, ale otázky odborného charakteru lepšie zodpovedajú iné zdroje. Len narýchlo som si našiel napríklad CZ stránka , alebo SK stránka . Bez úpravy nastavenia, prípadne aj konštrukcie motora nemá cenu meniť OČ paliva.
avatar Re: Kvalita benzínu
26. 05. 2012 12:33
vloni měl kolega problém na cestě zpět na této pumpě, asi nějaký ošizený benzínsad smiley po ujetí asi 5ti km mu auto divně kouřilo a chcípalo, po dotankování na jiný pumpě vše OK, asi je opravdu dobrý tankovat jen po pár litrech aby se případně mohlo "naředit" jinde


_______________________________________
odtah 7kč/km 731810210
Re: Kvalita benzínu
27. 05. 2012 15:51
Může někdo ze Slovenska napsat jaké jsou nyní ceny benzínu a nafty na Slovensku u jednotlivých čerpade a místech. Mockrát díky.eye rolling smileyl



Upraveno 1krát. Naposledy upravil eťa (27. 05. 2012 15:52).
avatar
FAT
Re: Kvalita benzínu
27. 05. 2012 16:08
Máme stránku http://natankuj.sme.sk/ceny-phm].Tí hajzlíci ale zaviedli platené služby a prvé tri ceny sa zobrazia len po zaplatení služby.
avatar Re: Kvalita benzínu
27. 05. 2012 22:52
www.benzin.sk
Re: Kvalita benzínu
02. 06. 2013 12:01
Niekde som čítal (ale neviem si spomenúť kde), že OMV sa stiahlo z HR. Vie mi niekto potvrdiť? Na stránke omv.hr nefunguje vyhľadávač čerpacích staníc pre HR.
V prípade že je to pravda, aké je poradie čerpacích staníc podľa kvality benzínu? Kedysi (x rokov späť) som natankoval plnú na INA a auto citeľne nemalo ťah. Odvtedy som tankoval iba na OMV a žiadne podobné problémy. Je Tifon kvalitnejší ako INA? Hľadám značku, ktorá by nahradila OMV - poradí mi niekto? No @#$%& pumpy ma asi nezaujímajú
Re: Kvalita benzínu
02. 06. 2013 12:11
Nevim. Jeste jsem nezazil ze by mi benzinove auto jelo nejak jinak podle toho kde jsem natankoval. U Tifon jsem tankoval mnohokrat a zadny problem. Ale i na benzin od INA to jede jako utrzene.
Re: Kvalita benzínu
02. 06. 2013 12:34
luboro napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Niekde som čítal (ale neviem si spomenúť kde), že
> OMV sa stiahlo z HR. Vie mi niekto potvrdiť? Na
> stránke omv.hr nefunguje vyhľadávač čerpacích
> staníc pre HR.
> V prípade že je to pravda, aké je poradie
> čerpacích staníc podľa kvality benzínu? Kedysi (x
> rokov späť) som natankoval plnú na INA a auto
> citeľne nemalo ťah. Odvtedy som tankoval iba na
> OMV a žiadne podobné problémy. Je Tifon
> kvalitnejší ako INA? Hľadám značku, ktorá by
> nahradila OMV - poradí mi niekto? No @#$%& pumpy ma
> asi nezaujímajú

Vo vyhľadávači interaktívnej mapy na stránke [map.hak.hr] stále OMV figuruje spolu s ostatnými benzínkami. Ja posledné roky tankujem na OMV alebo INA - naftu a nepocítil som medzi nimi rozdiel.
Re: Kvalita benzínu
02. 06. 2013 13:04
Ahoj.
Jel jsem minulý týden a OMV v Chorvatsku i Bosně normálně fungovalo. Já jinak tankuji a na INA nebo PETROLu. Vždy bez problémů.
Mike
Re: Kvalita benzínu
02. 06. 2013 13:47
V prípade, že by to s tým OMV bola pravda, tak zostáva z tých väčších iba Tifon a INA.
Obaja majú podľa webu v ponuke EUROSUPER BS 95 a CLASS EUROSUPER BS 95.
Aký benzín teda tankujete? Nejedná sa mi o cenu, ale o to aby som nenatankoval niečo, čo by môjmu Civicu "nechutilo".
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 107
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 538 během dne 21. 05. 2011
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.